Nieuwe klassen op Thalys
Re: Nieuwe klassen op Thalys
Tenzij je met een van de handvol"Pullman"-services kan meereizen in Engeland. Arriva Trains Wales heeft één treinpaar ('s ochtends van Noord-Wales naar Cardiff, 's avonds terug), en ook GWR heeft een paar ritten doorheen de dag, van en naar Londen vanuit verschillende locaties in Zuidwest-Engeland. Op de Caledonian Sleeper vond ik het eten ook best lekker, al was het maar opgewarmd.
Re: Nieuwe klassen op Thalys
Het is uiteraard een detail, maar deze discussie ging nu eenmaal voor een groot deel over de verschillen tussen de klassen bij Thalys...

Re: Nieuwe klassen op Thalys
Bij Thalys: mini koffiekoekjes uit de diepvries, fletse koffie, fletse youghurt uit de Aldi en een stuk koud fruit? Sorry maar dan liever drank en koeken van de Panos en een Standard-ticket.
Re: Nieuwe klassen op Thalys
Die koek bij de panos is ook fabriekswerk. Ze bakken die lokaal nog heel effe en dat is het ook. De broodjes zijn al idem.
Re: Nieuwe klassen op Thalys
Dat is toch logisch niet? Maar soms is het aanbod aanlokkelijk en verantwoord de meerprijs het verschil, soms niet.
Re: Nieuwe klassen op Thalys
De catering aan boord van de Thalys is al langer een bron van ergernis bij mij: afhankelijk van het moment serveren ze een echte maaltijd of een 'snack'. De laatste keer dat ik terug kwam van Parijs in CF1 bestond die snack uit één macaron en een mini cola-zero. Na vertrek uit Brussel-Zuid richting Antwerpen werd dan een 'echte' maaltijd opgediende voor de reizigers naar Nederland, die voor Antwerpen kregen slechts een glaasje water...
's Morgens hetzelfde: tussen Brussel en Parijs een ontbijt (croissant/broodje/yoghurt/koffie) maar op hetzelfde tijdstip tussen Brussel en Amsterdam twee mini-croissants met koffie...
Een andere keer nam ik de Thalys van Antwerpen naar Rijsel en voor die relatief korte rit werd dan wel weer een groter ontbijt geserveerd met pannenkoekjes:
Het gaat bij mij niet om de prijs van de tickets in CF1 (NMBS-rechthebbende à 35€/reis) maar het feit dat het zo onvoorspelbaar is en dat er een onderscheid wordt gemaakt naargelang de bestemming.
's Morgens hetzelfde: tussen Brussel en Parijs een ontbijt (croissant/broodje/yoghurt/koffie) maar op hetzelfde tijdstip tussen Brussel en Amsterdam twee mini-croissants met koffie...

Een andere keer nam ik de Thalys van Antwerpen naar Rijsel en voor die relatief korte rit werd dan wel weer een groter ontbijt geserveerd met pannenkoekjes:

Het gaat bij mij niet om de prijs van de tickets in CF1 (NMBS-rechthebbende à 35€/reis) maar het feit dat het zo onvoorspelbaar is en dat er een onderscheid wordt gemaakt naargelang de bestemming.
Re: Nieuwe klassen op Thalys
Het verschil zit hem niet in de bestemming maar in het uur waarop jouw reis bij Thalys begint. Dus het tijdstip wanneer jij in station x de Thalys neemt. Ze hebben daar ook een overzicht van op hun website met symbolen. Je kan perfect vooraf weten welk type maaltijd je gaat krijgen voor je reis begint.
Re: Nieuwe klassen op Thalys
https://www.thalys.com/img/1514972926/p ... ble_nl.pdfSteven schreef: ↑07 feb 2018, 13:57 Het verschil zit hem niet in de bestemming maar in het uur waarop jouw reis bij Thalys begint. Dus het tijdstip wanneer jij in station x de Thalys neemt. Ze hebben daar ook een overzicht van op hun website met symbolen. Je kan perfect vooraf weten welk type maaltijd je gaat krijgen voor je reis begint.

Re: Nieuwe klassen op Thalys
Dat weet ik ook maar op die symbolen kan je niet voortgaan, het ene ontbijt is het andere niet...