Trein door rood op L25 (Mechelen)
Re: Trein door rood op L25 (Mechelen)
Is allemaal wel waar Steven, maar ik vind het toch ook wel bizar om eindseinen te moeten ontsteken nog voor het treineinde. Volgens mij heeft Asterix een punt dat het gewoonweg verboden is.
Re: Trein door rood op L25 (Mechelen)
Het is inderdaad niet toegelaten door de Belgische regels maar er gaan nog meer aanpassingen moeten gebeuren, bij de nieuwe software moeten de deuren dicht zijn of de trein vertrekt niet (bij een open deur tractieonderbreking). De huidige Belgische regels voorzien echter dat de tbg de laatste deur pas sluit als de trein in beweging komt. Er zijn dus nog wat zaakjes op te lossen.
Re: Trein door rood op L25 (Mechelen)
Ik vermoed dat het bestek er geen rekening mee hield dat de NMBS zou falen bij het invoeren van de nieuwe regels...Steven schreef: ↑03 okt 2017, 18:48Het is inderdaad niet toegelaten door de Belgische regels maar er gaan nog meer aanpassingen moeten gebeuren, bij de nieuwe software moeten de deuren dicht zijn of de trein vertrekt niet (bij een open deur tractieonderbreking). De huidige Belgische regels voorzien echter dat de tbg de laatste deur pas sluit als de trein in beweging komt. Er zijn dus nog wat zaakjes op te lossen.
Groetjes,
Rian
Re: Trein door rood op L25 (Mechelen)
Gaat het om een bepaald type locomotief of zijn dit richtlijnen die men op alle locs wil gaan toepassen?
Re: Trein door rood op L25 (Mechelen)
Het gaat enkel over de software 9.3 op een Traxx. Deze laat niet toe om met open deur te tractioneren eens we in sandwichbedrijf rijden met twee locs.
-
- Berichten: 603
- Lid geworden op: 27 feb 2012, 21:07
- Locatie: Nederland
Re: Trein door rood op L25 (Mechelen)
Ik mag toch aannemen dat als de achterop lopende lok (of rijtuig) losraakt van de trein, de gehele trein en ook het losgeraakte voertuig meteen tot stilstand komt......Asterix schreef: ↑03 okt 2017, 00:02Ze zitten beiden in dezelfde pot waardoor het ene fenomeen het andere qua gevaar versterkt. Indien de loc onderweg losgeraakt en dus bestendig spoordetectie op het seinhuis geeft, is het een mogelijkheid om de eindseinen van de desbetreffende trein in een station te verifiëren. Indien in jouw voorbeeld de eindseinen branden, zou men mogen concluderen dat de trein volledig is en de detectie dus een storing betreft!
Vindt U een foto mooi, klik op het duimpje ter waardering, dan weet ik wat jullie leuk vinden

Re: Trein door rood op L25 (Mechelen)
Afhankelijk van het type treindetectie kun je misschien niet eens aannemen dat een los rijtuig goed wordt gedetecteerd...
Re: Trein door rood op L25 (Mechelen)
Maar dat is dan toch juist in conflict met de Belgische vertrekprocedure? Of hoopte men dat de DICE-procedure al zou zijn ingevoerd?
Re: Trein door rood op L25 (Mechelen)
Dat zal wel de aanname zijn geweest...
Groetjes,
Rian
Re: Trein door rood op L25 (Mechelen)
Ik betwijfel of ze sowieso ooit van plan waren om dice in te bouwen in de traxxen...