Pagina 3 van 3

Geplaatst: 06 mar 2006, 20:33
door 260689
De M4en komen van kortrijk maar ze staan er heel af en toe eens zenne.

Geplaatst: 07 mar 2006, 01:20
door Steven
elke avond staan er zeker 1 a 2 treinen met M4 in de bundel van oostende uitgeweken (wij = fbmz komen er dan binnegereden met de 541), wat die I11 betreft zijn ze in gebruik volgens de maximummogelijkheden die er zijn, die snelle P trein kon er ook maar komen doordat er geen I11 meer gebruikt worden om naar zwitserland te rijden

Geplaatst: 08 mar 2006, 00:13
door Shrek
is er ook geen gigantisch loctekort om 13-nen vrij te maken voor extra treinen met I11?

Geplaatst: 08 mar 2006, 00:24
door Steven
er is zo al een loc tekort op zich, er mag in de spits echt ni te veel verkeerd gebeuren om een afgeschafte trein te bekomen

Geplaatst: 08 mar 2006, 18:09
door Jonathan
Shrek schreef:is er ook geen gigantisch loctekort om 13-nen vrij te maken voor extra treinen met I11?
In Oostende staan er soms een paar te staan zonder iets te doen :!: Maar zouden ze sommige IC A nu niet conpleet herzetten (andere wagons en andere loc) zouden ze misschien al meer locs van de HLE 13 hebben. Maar ik heb ooit een keer van OO-MSS gehoord dat die locs niet gemaakt zijn om cargo te doen :!:

Geplaatst: 08 mar 2006, 18:10
door 260689
De 13 kan 200 andere loc's 160 of minder daarom is de ICA met I11 en 13 omdat ze tussen leuven en luik aan 200 per uur rijden

Geplaatst: 08 mar 2006, 18:10
door Steven
het is niet omdat ge er is 1 of 2 aan de kant ziet da die niks staan te doen he, een loc heeft een onderhoud gehad, en kan eventueel een aantal uur moeten wachten voor hij het volgende stukje van zijn dienst moet doen zoals voorzien in de grafiek

Geplaatst: 08 mar 2006, 20:36
door Jonathan
Je hebt gelijk. Had die rechtsstreekse P-trein eigenlijk niet korter geweest via Zele en Dendermonde? Of is er daar geen bocht voor vie van Gent komt en op de lijn 60 wil?

Geplaatst: 08 mar 2006, 20:43
door Steven
Jonathan schreef:Je hebt gelijk. Had die rechtsstreekse P-trein eigenlijk niet korter geweest via Zele en Dendermonde? Of is er daar geen bocht voor vie van Gent komt en op de lijn 60 wil?
misschien korter, maar daarom niet sneller he :-) nu komt die p trein via de vertakking meulewijk onmiddelijk op de 50A waardoor die vrij snel 140 en 160 mag en kan doen waardoor die een commerciele en intressante tijd kan neerzetten

Geplaatst: 08 mar 2006, 20:52
door OO-MSS
Steven schreef:
Jonathan schreef:Je hebt gelijk. Had die rechtsstreekse P-trein eigenlijk niet korter geweest via Zele en Dendermonde? Of is er daar geen bocht voor vie van Gent komt en op de lijn 60 wil?
misschien korter, maar daarom niet sneller he :-) nu komt die p trein via de vertakking meulewijk onmiddelijk op de 50A waardoor die vrij snel 140 en 160 mag en kan doen waardoor die een commerciele en intressante tijd kan neerzetten
werd die P-trein niet gereden door HLE 22's

Geplaatst: 08 mar 2006, 20:56
door Jonathan
Het zou me niet verwonderen? Wat is de nummer eigenlijk van die P-trein :?:

Geplaatst: 08 mar 2006, 20:59
door Steven
Jonathan schreef:Het zou me niet verwonderen? Wat is de nummer eigenlijk van die P-trein :?:
da zou de 7010 moeten zijn

Geplaatst: 06 sep 2006, 10:25
door Patrick
Dampoort-Brussel direct: minstens jaar vertraging

06.09.2006 - Extra rechtstreekse trein kan ten vroegste vanaf december 2007

GENT - Hoewel de rechtstreekse trein van Dampoort naar Brussel een succes is, komt er dit jaar geen tweede verbinding bij. ,,De dienstregeling verandert dit jaar niet'', zegt districtsdirecteur Christiane Van Rijckeghem van de NMBS.

Sinds december vorig jaar vertrekt er in het Dampoortstation om 7.58 uur een piekuurtrein, die rechtstreeks naar Brussel rijdt. In februari nog had staatssecretaris Bruno Tuybens te verstaan gegeven dat, als die trein veel mensen aantrok, er mogelijk in december van dit jaar een tweede trein zou bijkomen.

,,Op zich is die voorwaarde zeker vervuld'', zegt Christiane Van Rijckeghem. ,,De trein heeft meer dan 500 regelmatige reizigers. Aangezien er voor 600 mensen plaats is, zit hij vaak helemaal vol.''

Dat er in december geen extra trein kan bijkomen, heeft echter een technische reden, zegt Van Rijckeghem. ,,Normaal gezien moesten volgend jaar spoorwerken beginnen tussen Denderleeuw en Brussel, als onderdeel van het Gewestelijk Netwerk dat rond Brussel wordt uitgebouwd. In dat geval moest vanaf december dit jaar een nieuwe dienstregeling worden ingevoerd. Doordat er een aantal vergunningen op zich laten wachten, zijn de spoorwerken echter uitgesteld. Daarom komt er dit jaar geen grootscheepse herziening van de dienstregeling.''

Hard onderhandelen

Gewoon een extra trein inlassen, is volkomen onmogelijk, zegt Van Rijckeghem nog. ,,De spoorlijn tussen Gent en Brussel wordt nu al zo druk gebruikt dat er gewoon geen treinen meer bij kunnen - of we moesten er andere afschaffen. Een extra trein kan dus alleen als heel het treinaanbod helemaal wordt herschikt.''

Daarop is het dus nog minstens een jaar langer wachten. ,,Ook dan is het nog niet zeker of we die extra trein wel kunnen laten rijden. Daarover zal nog hard moeten worden onderhandeld. Wat misschien niet in ons voordeel speelt, is dat de Dampoort-trein geen extra reizigers heeft aangetrokken. Uit onderzoek is gebleken dat het vooral mensen zijn die vroeger naar Sint-Pieters kwamen, die nu aan de Dampoort de trein nemen.''

,,Toch kan dat ook een argument zijn. Als de grote werken beginnen aan het Sint-Pietersstation, wordt dat station hoe dan ook moeilijker bereikbaar. Dan is het goed dat veel mensen kunnen opstappen aan de Dampoort.''

Het grote succes van de Dampoort-trein zal op korte termijn alleen gevolgen hebben in Gentbrugge. ,,Dat station heeft, door die trein, een stuk meer opstappende reizigers dan vroeger'', zegt Van Rijckeghem. ,,Daarom worden daar binnenkort 48 extra fietsrekken gezet.''

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... =GRF117IGK