Een derde trein per uur op lijn 60 zou nietmisstaan. Interval van om de 20 minuten en die lijn is dan wel heel aantrekkelijk. Momenteel is er op Brussel Dendermonde niets degelijk. De weginfrastructuur is ondermaats en verzadigd. Er wonen heel wat mensen die zich nog steeds per auto verplaatsen. Geef alle stations op lijn 60 een degelijk P+R en je krijgt die verzadigde steenweg misschien wat beter verkeer. De ring rond Asse laat al eeuwen op zich wachten. Het is een verbinding die het zeker kan gebruiken, voeg daar nog 1 vroegere en 1 latere trein aan toe en het al helemaal interessant als GEN verbinding.Freken schreef: ↑29 aug 2018, 09:38Op lijn 50 en 60 is er wel degelijk een verbinding om het halfuur al verschillen de bestemmingen (S4 en S10 voor lijn 50 en S3 en S10 voor lijn 60). Een verdere verhoging lijkt mij (zeker buiten de spits) op dit moment niet echt opportuun.BlackEagle schreef: ↑28 aug 2018, 14:45 Momenteel rijden slechts 7 van de 26 S-verbindingen 2x/u (S1, S2, S5, S8, S20, S32 en S61). Het zou toch de bedoeling moeten zijn om dit aantal met de volgende vervoersplannen op te trekken en daarvoor de nodige infrastructuurinvesteringen te doen?
Voorstadsnetten in België (S-Net)
Re: Voorstadsnet Gent (S-Net)
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Voorstadsnetten in België (S-Net)
LML is de afkorting van Mol, niet van Lommel (LOL)jan_olieslagers schreef: ↑30 aug 2018, 11:41Een pendel(sic!)trein van Hasselt naar Lommel (en wellicht ook retournavettetrein rijden van FHS naar LML) kan toch niet of nauwelijks op enkelspoor? Of is er behalve electrificatie ook spoorverdubbeling voorzien? Ten dele is er die al wel, dacht ik, bv. rond Beringen, en ook van Hasselt tot de Y Zonhoven.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Voorstadsnetten in België (S-Net)
Hmpf, waarom ook al die codes en afkortingen? :(
Dat gezegd zijnde: L15 is enkelspoor vanaf de Y Zonhoven, tot nader order, en dat lijkt blokkerend voor een dienst die zich "pendel" wil noemen met enig zelfrespect.
Dat gezegd zijnde: L15 is enkelspoor vanaf de Y Zonhoven, tot nader order, en dat lijkt blokkerend voor een dienst die zich "pendel" wil noemen met enig zelfrespect.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Voorstadsnetten in België (S-Net)
Bedoelde eigenlijk twee dieseltreinen die dan tussen Mol en Hasselt gaan pendelen, je kan inderdaad niet met één trein toe
Ben dan wel benieuwd of ze dan nog meer treinen op elektrische lijnen met 41'ers gaan rijden, zoals nu al rond Charleroi gebeurt...

Re: Voorstadsnetten in België (S-Net)
L15jan_olieslagers schreef: ↑30 aug 2018, 15:23 Hmpf, waarom ook al die codes en afkortingen?
Dat gezegd zijnde: L15 is enkelspoor vanaf de Y Zonhoven, tot nader order, en dat lijkt blokkerend voor een dienst die zich "pendel" wil noemen met enig zelfrespect.
Hasselt-Y.Zonhoven: dubbelspoor
Y.Zonhoven-Zolder: enkelspoor
Zolder-Beringen(mijn): dubbelspoor
Beringen(mijn)-Mol: enkelspoor
Kruisingsmogelijkheden op het dubbelspoor en in Leopoldsburg
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Voorstadsnetten in België (S-Net)
Waarom? Er zijn best wat voorbeelden van S-Bahn lijnen die enkelspoor zijn. In sommige gevallen niettemin met een drukke dienstregeling.jan_olieslagers schreef: ↑30 aug 2018, 15:23 Hmpf, waarom ook al die codes en afkortingen?
Dat gezegd zijnde: L15 is enkelspoor vanaf de Y Zonhoven, tot nader order, en dat lijkt blokkerend voor een dienst die zich "pendel" wil noemen met enig zelfrespect.
Als je kruisingsplaatsen op de goede plekken liggen kan dat.
Re: Voorstadsnetten in België (S-Net)
Al ga ikzelf hier door het leven als LML (Mol), ik gebruik ook liever de plaatsnamen voluit i.p.v. die codes. Voluit is voor iedereen tenminste duidelijkjan_olieslagers schreef: ↑30 aug 2018, 15:23 Hmpf, waarom ook al die codes en afkortingen?
Dat gezegd zijnde: L15 is enkelspoor vanaf de Y Zonhoven, tot nader order, en dat lijkt blokkerend voor een dienst die zich "pendel" wil noemen met enig zelfrespect.

Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Voorstadsnetten in België (S-Net)
LML is Mol.jan_olieslagers schreef: ↑30 aug 2018, 11:41Een pendel(sic!)trein van Hasselt naar Lommel (en wellicht ook retournavettetrein rijden van FHS naar LML) kan toch niet of nauwelijks op enkelspoor? Of is er behalve electrificatie ook spoorverdubbeling voorzien? Ten dele is er die al wel, dacht ik, bv. rond Beringen, en ook van Hasselt tot de Y Zonhoven.
Re: Voorstadsnetten in België (S-Net)
Ik gebruik ze zelf voor eigen gebruik en ik vermoed dat ik nu als 65-jarige toch al enkele maanden tijd heb gewonnen door consequent de afkortingen te gebruiken. Voor mijn busverplaatsingen heb ik er zelfs voor eigen gebruik! En ik weet het: ik gebruik hier 4 keer na elkaar - 6 keer eigenlijk - gebruik.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Voorstadsnetten in België (S-Net)
Misschien kun je dan ook een afkorting voor "gebruik" vinden, nog eens zoveel uren van je leven gewonnen...overweg13 schreef: ↑03 sep 2018, 11:03Ik gebruik ze zelf voor eigen gebruik en ik vermoed dat ik nu als 65-jarige toch al enkele maanden tijd heb gewonnen door consequent de afkortingen te gebruiken. Voor mijn busverplaatsingen heb ik er zelfs voor eigen gebruik! En ik weet het: ik gebruik hier 4 keer na elkaar - 6 keer eigenlijk - gebruik.

Re: Voorstadsnetten in België (S-Net)
Geef toe: je moest hem alleen nog maar inkoppen...
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Voorstadsnet Gent (S-Net)
Van een miszending gesproken! Of is er een mol (LML) aan het werk?BlackEagle schreef: ↑28 aug 2018, 12:22 Heeft dat ook niets te maken met de goederentreinen die op lijn 58 rijden? Tussen Gentbrugge en Wommelgem ...

Re: Voorstadsnetten in België (S-Net)
Wat mij ook opviel: de NS gebruikt in Maastricht nog steeds de oude benamingen.Shrek schreef: ↑29 aug 2018, 00:03 Wat mij interessanter lijkt is de hernoeming van 2 Luikse stations:
https://cdn.belgiantrain.be/-/media/fil ... ge-fr.ashx