Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen
Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen
Heb je al eens op Duitse fora gekeken? Die hebben over de ICE meestal wel meer info.
Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen
Ik zou dat wel willen doen, maar ik ken er geen. Jij?
Respect moet ge verdienen, niet alleen maar willen
Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen
Wikipedia is een goede bron voor zulke vragen (maar niet onfeilbaar). Op de Duitstalige wikipediapagina voor BR 407 vind ik enkel terug dat de 4714 een teststel was. Niets over eventuele beschadigingen tijdens het testen in Wilderath.
Maar idd, op het Drehscheibe forum kan je meer info terugvinden wellicht.
Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen
Ik heb mijn informatie idd van de Duitse Wikipedia,rdv schreef: ↑08 mar 2021, 10:40Wikipedia is een goede bron voor zulke vragen (maar niet onfeilbaar). Op de Duitstalige wikipediapagina voor BR 407 vind ik enkel terug dat de 4714 een teststel was. Niets over eventuele beschadigingen tijdens het testen in Wilderath.
Maar idd, op het Drehscheibe forum kan je meer info terugvinden wellicht.
Bij "TZ 714" staat het volgende: Der Triebzug wurde im Prüfcenter Wegberg-Wildenrath Prüfcenter Wegberg-Wildenrath beschädigt und repariert.
Respect moet ge verdienen, niet alleen maar willen
Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen
Je spreekt over stel 4714, moet het niet gewoon 714 zijn? Of moet er telkens een 4 voorstaan bij ICE's?rdv schreef: ↑08 mar 2021, 10:40Wikipedia is een goede bron voor zulke vragen (maar niet onfeilbaar). Op de Duitstalige wikipediapagina voor BR 407 vind ik enkel terug dat de 4714 een teststel was. Niets over eventuele beschadigingen tijdens het testen in Wilderath.
Maar idd, op het Drehscheibe forum kan je meer info terugvinden wellicht.
Respect moet ge verdienen, niet alleen maar willen
Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen
Bij ICE gebruiken ze net als bij Thalys, Eurostar en TGV 4 cijfers. Alle HST’s die naar België komen hebben nr dat start met 4xxx
Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen
Vier cijfers? Ik dacht dat dit enkel voor de ICE stellen was die naar België/Nederland komen.
Respect moet ge verdienen, niet alleen maar willen
Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen
Ik ben niet mee:
Op die Duitstalige wikipedia staat er maar een 3 cijfer stelnummer, moet men dan telkens een 4 voor plaatsen?
BV. bij ICE 1: TZ 178 wordt dan 4178?
Op die Duitstalige wikipedia staat er maar een 3 cijfer stelnummer, moet men dan telkens een 4 voor plaatsen?
BV. bij ICE 1: TZ 178 wordt dan 4178?
Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen
Over de oudere generatie spreek ik mij niet uit. Maar zover ik weet zijn de ice 3 en zijn opvolgers van 4 cijfers voorzien. Ik kijk het nog eens na.
Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen
Na wat opzoekwerk op de Duitse wikipedia kom ik tot het volgende resultaat.
ICE 3 bestaat in volgende reeksen
403 met als nummering 403xxx.
406 16 stuks genummerd volgens het 406xxx of ook 46xx
407 17 stuks van 701 tot 717
ICE 3 bestaat in volgende reeksen
403 met als nummering 403xxx.
406 16 stuks genummerd volgens het 406xxx of ook 46xx
407 17 stuks van 701 tot 717
Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen
Bedankt Steven, dus ik was wel juist voor de BR 407
Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen
Zover de gevonden info correct is wel. Denk er aan dat alle materieel aldaar hoe dan ook een lange nummer variant heeft die op dezelfde manier is opgebouwd als bij de locomotieven.
Voorbeeld voor de reeks 406
Je hebt het korte nummer 4601 en het langere nummer 406 001
Waarbij je dan nog kan opmerken dat elk rijtuig ook nog zo’n lang nummer heeft
Voor dit stel heeft het eerste rijtuig 406 001, het volgende rijtuig is dan 406 101 enz...
Voorbeeld voor de reeks 406
Je hebt het korte nummer 4601 en het langere nummer 406 001
Waarbij je dan nog kan opmerken dat elk rijtuig ook nog zo’n lang nummer heeft
Voor dit stel heeft het eerste rijtuig 406 001, het volgende rijtuig is dan 406 101 enz...
Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen
Dus voor een ICE 3 (binnenlands gebruik Duitsland) zou het zo moeten zijn:Steven schreef: ↑09 mar 2021, 15:50 Zover de gevonden info correct is wel. Denk er aan dat alle materieel aldaar hoe dan ook een lange nummer variant heeft die op dezelfde manier is opgebouwd als bij de locomotieven.
Voorbeeld voor de reeks 406
Je hebt het korte nummer 4601 en het langere nummer 406 001
Waarbij je dan nog kan opmerken dat elk rijtuig ook nog zo’n lang nummer heeft
Voor dit stel heeft het eerste rijtuig 406 001, het volgende rijtuig is dan 406 101 enz...
lange nummer: 403 001
korte nummer: 4301?
Re: Beschadigde THALYS, ICE, TGV en EUROSTAR treinstellen
Dat van de korte nummer kan ik niet bevestigen. Die info kwam ik niet tegen voor die reeks.