Pagina 3 van 9
Geplaatst: 20 feb 2006, 17:43
door Tommyken
Mechanik schreef:Tommyken schreef:Lijn 25 en 27
Alles

eurostar ook?

nee he

Nee idd dat niet .. maar dat is geen trein he .. dat is gewoon
een rangeerkar dat van de ene kutzak naar de andere kutzak rijd.

Geplaatst: 20 feb 2006, 18:41
door Steven
Tommyken schreef:Mechanik schreef:Tommyken schreef:Lijn 25 en 27
Alles

eurostar ook?

nee he

Nee idd dat niet .. maar dat is geen trein he .. dat is gewoon
een rangeerkar dat van de ene kutzak naar de andere kutzak rijd.

touche

Geplaatst: 20 feb 2006, 20:20
door Wover
Dusty schreef:Mw41? 15?

ICT Trein Neerpelt - Blankenberge met MW41 en ICT Turnhout - Blankenberge met 15 (denk ik)

Geplaatst: 20 feb 2006, 20:29
door Greg
Was dat maar waar ICT Turnhout - Blankenberge met een 15 !
Dat is een 22/25 Wover.

Geplaatst: 20 feb 2006, 20:48
door Wover
zucht, toen ik dat hier de eerste keer plaatste had ik ook 15 geschreven... wat heb ik daar nu toch mee :p
anyway, dus idd een 25 (22 heb ik nog niet gezien, maar tzou ook kunnen

)
Geplaatst: 20 feb 2006, 21:01
door Sander
Op mijn "standplaats"

: G1206, G2000, Class 58, Class 66, 6400/6500, 1200, 6700, V60, Ludmilla's...
Geplaatst: 20 feb 2006, 22:09
door prahsharp
heverlee ziet enkel wat gemoderniseerde klassiekjes, en nog wat P-treinen (studententreinen) met 21/27+M4, breaks, Mw41.
een pak loc's slepen wel mooie slierten cargo langs hier walenland binnen:
Geplaatst: 20 feb 2006, 22:31
door Shrek
prahsharp schreef:heverlee ziet enkel wat gemoderniseerde klassiekjes, en nog wat P-treinen (studententreinen) met 21/27+M4, breaks, Mw41.
een pak loc's slepen wel mooie slierten cargo langs hier walenland binnen:
daarom heb ik leuven genomen

Geplaatst: 21 feb 2006, 15:26
door Locomotief 5175
In de zomer stoppen ook een varkenneuzen in Kortrijk, dat is een toeristentrein tussen Charleroi en De Panne en Blankenberge !!!!
1 stel voor De Panne en 2 stellen voor Blankenberge.
Geplaatst: 21 feb 2006, 16:27
door SIMPY.be
Locomotief 5175 schreef:In de zomer stoppen ook een varkenneuzen in Kortrijk, dat is een toeristentrein tussen Charleroi en De Panne en Blankenberge !!!!
1 stel voor De Panne en 2 stellen voor Blankenberge.
Ik dacht dat die tegenwoordig met 21/27 + M6 werd gereden?
Maar het is goed mogelijk natuurlijk!
Geplaatst: 21 feb 2006, 17:04
door Greg
Nee, wat loc 5175 zegt klopt.

Geplaatst: 21 feb 2006, 17:20
door Bastiaan
Zwolle:
Op de Noord-Oost-Intercitylijn Amsterdam/Schiphol - Amersfoort - Zwolle - Groningen/Leeuwarden veel
ICM. Door de deuren in de kop, die geopend kunnen worden als er twee stellen gekoppeld zijn, worden deze ook wel "Koplopers" genoemd. Om meer tijd de besparen zijn de doorloopkoppen helaas buiten dienst gesteld.
In de stoptrein Utrecht - Amersfoort rijdt vooral dubbeldeksmaterieel van het type
DD-AR , maar in de avond neemt het
Materieel'64 de dienst over.
In de stoptrein Zwolle - Groningen rijden ook veel Koplopers, maar er komt ook wel eens Mat'64.
Op de ongeëlektrificeerde lijnen Zwolle - Kampen en Zwolle - Wierden (- Enschede) rijden de
DM'90-stellen, die door hun kopvorm de bijnaam "Buffel" hebben.
De lijn Zwolle - Emmen was tot december 2005 het inzetgebied het van het
SM'90, de "Railhoppers". Doordat dit een kleine serie is, zijn ze ondanks hun grote aanzetsnelheid buiten dienst gesteld en vervangen door het veel langzamere Mat'64.
Tenslotte is er nog de lijn Zwolle - Deventer en verder naar Roosendaal. Op deze dienst rijdt het
Dubbeldeks Interregiomaterieel. In de rustige uren rijdt er ook Mat'64.
Goederentreinen komen hier ook. Interessante treinen zijn de containershuttles van ACTS. De Veendam-shuttle wordt vaak getrokken door een ex-Britse
class 58. Naast de Veendam-shuttle rijdt er ook een shuttle naar Leeuwarden en Coevorden, die vaak getrokken worden door een loc van de serie
1250. In de Leeuwarden-shuttle rijdt er ook een ex-NMBS reeks 62 (bij ACTS als serie
6700 genummerd) in opzending mee.
Railion is ook actief met veel treinen. Veel van deze treinen, zoals de vuilnistrein naar het raccordement Katwolde, worden getrokken door één of meerdere locs
6400. Enkele treinen worden getrokken door een
1600.
Verder komen er wel eens incidentiële werk-, meet- en museumtreinen. Voor onderhoud in de werkplaats van Zwolle komt er vaak een
class 66 van ERS op bezoek.
Bastiaan
Geplaatst: 22 feb 2006, 10:50
door 1607
Blankenberge
van eind september tot in juni heel veel 96's en klassiekers
van in juni tot eind september:
klassiekers
96's
breaks
41's
800's
21
27
22
25
cfl 3000
en vorig jaar zelfs een 20. maar dat was een zeer grote uitzondering. (was omdat de blankenberge express in panne stond.)
Geplaatst: 22 feb 2006, 13:56
door SIMPY.be
Nog even toevoegen aan Kortrijk;
er komen ook 13'en en 20'ers met goederen treinen. 20 zelden, maar heb het met eigen ogen kunnen bewonderen. 13 wist ik niet; maar heb het 10 min ook met mijn eigen oogjes gezien!!!
Geplaatst: 22 feb 2006, 15:35
door Locomotief 5175
Ik heb nog nooit een 13' met vracht trein gezien in Kortrijk !!!! Stond waarschijnelijk niet geprogrammeerd. Misschien in de toekomst met M6 trekken. Ik denk van wel en hopelijk.