Automaatische vervoerbewijsverdeelautomaten

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!

Hoeveel gebruiken jullie de automatische vervoerbewijsverdeelautomaten

Ja, Altijd
11
22%
Ja, Meestal in grote drukke stations
9
18%
Ja, Enkel waneer ik gehaast ben en er staat een "te lange" lijn
11
22%
Nee,Nooit
19
38%

Totaal aantal stemmen: 50

Patrick

Bericht door Patrick »

rvdborgt schreef:Dat zijn afhaalautomaten voor tickets die je via website of telefoon hebt bestand en betaald. Waarom die functie niet kan worden geconbineerd met de gewone kaartautomaten, is me een raadsel.

Groetjes,

Rian
Het duurt toch wel een poosje vooraleer je je ticket(ten) krijgt: "Het dossier wordt opgezocht" en ondertussen zie je plaatjes van treinen.
Wellicht is een combinatie met binnenlandse vervoerbewijzen niet aangewezen omdat er dan... wachtrijen ontstaan.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Patrick schreef:
rvdborgt schreef:Dat zijn afhaalautomaten voor tickets die je via website of telefoon hebt bestand en betaald. Waarom die functie niet kan worden geconbineerd met de gewone kaartautomaten, is me een raadsel.
Het duurt toch wel een poosje vooraleer je je ticket(ten) krijgt: "Het dossier wordt opgezocht" en ondertussen zie je plaatjes van treinen.
Wellicht is een combinatie met binnenlandse vervoerbewijzen niet aangewezen omdat er dan... wachtrijen ontstaan.
Is die afhaalautomaat dan *nog* langzamer dan de gewone kaartautomaten? Je moet eens klokken hoe lang het duurt voordat je een ander vertrek- of bestemmingsstation hebt uitgezocht... het duurt soms seconden voordat de automaat zelfs maar reageert op je aanraking.

Groetjes,

Rian
sweek

Bericht door sweek »

Is er een demoversie van de Belgische automaat online ofzo?

Zoals deze Nederlandse:
http://webdemo.ns.nl/webdemo.e2000/
nicken

Bericht door nicken »

sweek schreef:Is er een demoversie van de Belgische automaat online ofzo?

Zoals deze Nederlandse:
http://webdemo.ns.nl/webdemo.e2000/
Kzou het niet weten,die automaten werken met een touchscreen dacht ik hier
Dat ze traag werken,ja de hardware wa opfokken hè :lol: :D
ThomSten

Bericht door ThomSten »

Jonathan schreef:
rvdborgt schreef:
Dietrich schreef:Ik meen er nochtans al gezien te hebben...
De NMBS-automaten verkopen geen internationale kaartjes en zijn bovendien alleen te gebruiken met Belgische bankpassen.

Groetjes,

Rian
In Brugge staat er één (het kunnen er ook twee zijn) die biljetten verkopen voor Thalys, TGV en Eurostar.

Ik gebruik het alleen om de prijs van een treinticket te laten bereken, verder koop ik het aan het loket, vermis je aan dat automaat niet met cash kunt betalen.
Zo belachelijk! De Lijn heeft identieke automaten (zien staan in de tramtunnel onter Sint-Pieters) en die hebben nog een extra vakje voor munten en biljetten!

Deze dingen draaien trouwens op Windoos, nu zal wel duiedelijk zijn waarom er regelmatig een stuk is. Ze hadden er nog 3 knoppekes bij moeten zetten, een CTRL-, een ALT- en een DEL-toets.
nicken

Bericht door nicken »

ThomSten schreef:
Jonathan schreef:
rvdborgt schreef:De NMBS-automaten verkopen geen internationale kaartjes en zijn bovendien alleen te gebruiken met Belgische bankpassen.

Groetjes,

Rian
In Brugge staat er één (het kunnen er ook twee zijn) die biljetten verkopen voor Thalys, TGV en Eurostar.

Ik gebruik het alleen om de prijs van een treinticket te laten bereken, verder koop ik het aan het loket, vermis je aan dat automaat niet met cash kunt betalen.
Zo belachelijk! De Lijn heeft identieke automaten (zien staan in de tramtunnel onter Sint-Pieters) en die hebben nog een extra vakje voor munten en biljetten!

Deze dingen draaien trouwens op Windoos, nu zal wel duiedelijk zijn waarom er regelmatig een stuk is. Ze hadden er nog 3 knoppekes bij moeten zetten, een CTRL-, een ALT- en een DEL-toets.
Op windoos bobisoft :shock:
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Tsja windows hé :lol: :lol: :lol:
Steven

Bericht door Steven »

nmbs koos bewust voor geen cash betalingen te gebruiken, aangezien dit de kans op inbraak verhoogt aan die automaat, je moest is weten hoeveel automaten men openbreekt vanwege het geld dat er inzit
nicken

Bericht door nicken »

Steven schreef:nmbs koos bewust voor geen cash betalingen te gebruiken, aangezien dit de kans op inbraak verhoogt aan die automaat, je moest is weten hoeveel automaten men openbreekt vanwege het geld dat er inzit
Dan zou het KASSA KASSA aijn hè :shock:
TSP

Bericht door TSP »

Ik gebruik de automaten niet, simpelweg omdat ik OV heb.

(Als je een kaartje koopt aan het loket hier in NL betaal je 50 eurocent extra.)
paljas

Bericht door paljas »

Nooit!
Kheb nog nooit in mn leven betaald voor nen belgischen trein... En hopelijk blijft dit zo!
nicken

Bericht door nicken »

paljas schreef:Nooit!
Kheb nog nooit in mn leven betaald voor nen belgischen trein... En hopelijk blijft dit zo!
Niet moeilijk hè,je werkt bij NMBS :lol: :D
Hoppelijk blijft da gratis voor de werknemers van het spoor ja :D
Pieter

Bericht door Pieter »

nicken schreef:
Ook iets dat fout is he. Dat je 'gratis' met de trein mag rijden in heel de benelux is niet zo gratis. Het wordt van je loon afgehouden, en de nmbs betaald veel aan de ns opdat jullie daar ook 'gratis' kunnen rijden.

Maar toch, het is een handig systeem!
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Pieter schreef:
nicken schreef:
Ook iets dat fout is he. Dat je 'gratis' met de trein mag rijden in heel de benelux is niet zo gratis. Het wordt van je loon afgehouden, en de nmbs betaald veel aan de ns opdat jullie daar ook 'gratis' kunnen rijden.

Maar toch, het is een handig systeem!
En als die van de NS hier gratis mogen rijden, mogen die van de NMBS toch in Nederland gratis rijden?
Steven

Bericht door Steven »

ns heeft geen vrijkaart benelux, ginder is een ander systeem van toepassing (volgens een bestuurder NS die mij dat persoonlijk vertelde)
Plaats reactie