Dat is zeker niet zo. Infrabel komt met de huidige rijpadvergoedingen niet eens uit de kosten, het zou dus eigenlijk nog duurder moeten zijn... (of de overheid moet een geldbuidel opentrekken, maar we weten allemaal dat dat niet gaat gebeuren)
GoVolta (Flywise) wil klassieke treinen Amsterdam - Parijs / Brugge
Re: GoVolta (Flywise) wil twee klassieke treinparen Amsterdam-Antwerpen-Brussel-Parijs
Re: GoVolta (Flywise) wil twee klassieke treinparen Amsterdam-Antwerpen-Brussel-Parijs
Feit blijft dat België een van de duurste landen is voor de paden van het reizigersvervoer, in het bijzonder HSL-gebruik en stationsstops. Dat enkele feit maakt het nieuwe vervoerders al moeilijk.
Re: GoVolta (Flywise) wil twee klassieke treinparen Amsterdam-Antwerpen-Brussel-Parijs
Dat is zeker zo, maar het is de veronderstelde intentie diervdborgt schreef: ↑30 okt 2024, 09:04Feit blijft dat België een van de duurste landen is voor de paden van het reizigersvervoer, in het bijzonder HSL-gebruik en stationsstops. Dat enkele feit maakt het nieuwe vervoerders al moeilijk.
KVB hier suggereerde die met kracht ontkent moet worden.
Sporen onderhouden is duur en gezien de overheid door het bijna tot 0 reduceren van de werkingsdotaties aan Infrabel niet wil bijspringen moeten de vervoerders het betalen.
Re: GoVolta (Flywise) wil klassieke treinen Amsterdam - Parijs / Brugge
"Voor 10 euro een trein laten rijden naar Parijs of Berlijn? Dat blijkt makkelijker gezegd dan gedaan"
Artikel in de Volkskrant van vandaag, zie https://archive.ph/W7JaK
Artikel in de Volkskrant van vandaag, zie https://archive.ph/W7JaK
Re: GoVolta (Flywise) wil klassieke treinen Amsterdam - Parijs / Brugge
Ze proberen het toch maar, ooit moet er toch wel iets lukken. Het initiatief van Arriva is het verst gevorderd.
Ondertussen wachten de I10-rijtuigen in Oostende vol ongeduld op een tweede leven.
Ondertussen wachten de I10-rijtuigen in Oostende vol ongeduld op een tweede leven.
Re: GoVolta (Flywise) wil klassieke treinen Amsterdam - Parijs / Brugge
Dit artikel is wel heel verhelderend. Er heeft dus nooit iets echt substantieel achter dit project gezeten en de beide heren hadden eigenlijk enkel over de ticketverkoop een serieus idee van hoe het echt werkt, de rest waren "technische details"FLV-FGSP schreef: ↑28 feb 2025, 15:11 "Voor 10 euro een trein laten rijden naar Parijs of Berlijn? Dat blijkt makkelijker gezegd dan gedaan"
Artikel in de Volkskrant van vandaag, zie https://archive.ph/W7JaK

En misschien is hun plek in het spoorweglandschap intussen ook wel ingenomen. Want voor 10€ naar Parijs, dat kan intussen, met een echte trein en geen vaag idee

Re: GoVolta (Flywise) wil klassieke treinen Amsterdam - Parijs / Brugge
Dat mag je vinden, maar dat laatste lees ik nergens.Shrek schreef: ↑12 apr 2025, 23:25Dit artikel is wel heel verhelderend. Er heeft dus nooit iets echt substantieel achter dit project gezeten en de beide heren hadden eigenlijk enkel over de ticketverkoop een serieus idee van hoe het echt werkt, de rest waren "technische details"FLV-FGSP schreef: ↑28 feb 2025, 15:11 "Voor 10 euro een trein laten rijden naar Parijs of Berlijn? Dat blijkt makkelijker gezegd dan gedaan"
Artikel in de Volkskrant van vandaag, zie https://archive.ph/W7JaK