Pagina 3 van 3

Re: GoVolta (Flywise) wil twee klassieke treinparen Amsterdam-Antwerpen-Brussel-Parijs

Geplaatst: 29 okt 2024, 23:49
door Shrek
K V B schreef: 22 okt 2024, 08:51 Zijn stops niet behoorlijk duur in Belgie? VZIW is het hele tariefsysteem van Infrabel zo opgezet om het nieuwkomers zo moeilijk mogelijk te maken.
Dat is zeker niet zo. Infrabel komt met de huidige rijpadvergoedingen niet eens uit de kosten, het zou dus eigenlijk nog duurder moeten zijn... (of de overheid moet een geldbuidel opentrekken, maar we weten allemaal dat dat niet gaat gebeuren)

Re: GoVolta (Flywise) wil twee klassieke treinparen Amsterdam-Antwerpen-Brussel-Parijs

Geplaatst: 30 okt 2024, 09:04
door rvdborgt
Shrek schreef: 29 okt 2024, 23:49
K V B schreef: 22 okt 2024, 08:51 Zijn stops niet behoorlijk duur in Belgie? VZIW is het hele tariefsysteem van Infrabel zo opgezet om het nieuwkomers zo moeilijk mogelijk te maken.
Dat is zeker niet zo. Infrabel komt met de huidige rijpadvergoedingen niet eens uit de kosten, het zou dus eigenlijk nog duurder moeten zijn... (of de overheid moet een geldbuidel opentrekken, maar we weten allemaal dat dat niet gaat gebeuren)
Feit blijft dat België een van de duurste landen is voor de paden van het reizigersvervoer, in het bijzonder HSL-gebruik en stationsstops. Dat enkele feit maakt het nieuwe vervoerders al moeilijk.

Re: GoVolta (Flywise) wil twee klassieke treinparen Amsterdam-Antwerpen-Brussel-Parijs

Geplaatst: 30 okt 2024, 09:19
door Shrek
rvdborgt schreef: 30 okt 2024, 09:04
Shrek schreef: 29 okt 2024, 23:49
K V B schreef: 22 okt 2024, 08:51 Zijn stops niet behoorlijk duur in Belgie? VZIW is het hele tariefsysteem van Infrabel zo opgezet om het nieuwkomers zo moeilijk mogelijk te maken.
Dat is zeker niet zo. Infrabel komt met de huidige rijpadvergoedingen niet eens uit de kosten, het zou dus eigenlijk nog duurder moeten zijn... (of de overheid moet een geldbuidel opentrekken, maar we weten allemaal dat dat niet gaat gebeuren)
Feit blijft dat België een van de duurste landen is voor de paden van het reizigersvervoer, in het bijzonder HSL-gebruik en stationsstops. Dat enkele feit maakt het nieuwe vervoerders al moeilijk.
Dat is zeker zo, maar het is de veronderstelde intentie die
KVB hier suggereerde die met kracht ontkent moet worden.
Sporen onderhouden is duur en gezien de overheid door het bijna tot 0 reduceren van de werkingsdotaties aan Infrabel niet wil bijspringen moeten de vervoerders het betalen.

Re: GoVolta (Flywise) wil klassieke treinen Amsterdam - Parijs / Brugge

Geplaatst: 28 feb 2025, 15:11
door FLV-FGSP
"Voor 10 euro een trein laten rijden naar Parijs of Berlijn? Dat blijkt makkelijker gezegd dan gedaan"
Artikel in de Volkskrant van vandaag, zie https://archive.ph/W7JaK

Re: GoVolta (Flywise) wil klassieke treinen Amsterdam - Parijs / Brugge

Geplaatst: 03 mar 2025, 14:42
door TimJ36
Ze proberen het toch maar, ooit moet er toch wel iets lukken. Het initiatief van Arriva is het verst gevorderd.
Ondertussen wachten de I10-rijtuigen in Oostende vol ongeduld op een tweede leven.

Re: GoVolta (Flywise) wil klassieke treinen Amsterdam - Parijs / Brugge

Geplaatst: 12 apr 2025, 23:25
door Shrek
FLV-FGSP schreef: 28 feb 2025, 15:11 "Voor 10 euro een trein laten rijden naar Parijs of Berlijn? Dat blijkt makkelijker gezegd dan gedaan"
Artikel in de Volkskrant van vandaag, zie https://archive.ph/W7JaK
Dit artikel is wel heel verhelderend. Er heeft dus nooit iets echt substantieel achter dit project gezeten en de beide heren hadden eigenlijk enkel over de ticketverkoop een serieus idee van hoe het echt werkt, de rest waren "technische details" :lol:

En misschien is hun plek in het spoorweglandschap intussen ook wel ingenomen. Want voor 10€ naar Parijs, dat kan intussen, met een echte trein en geen vaag idee :wink:

Re: GoVolta (Flywise) wil klassieke treinen Amsterdam - Parijs / Brugge

Geplaatst: 13 apr 2025, 11:52
door rvdborgt
Shrek schreef: 12 apr 2025, 23:25
FLV-FGSP schreef: 28 feb 2025, 15:11 "Voor 10 euro een trein laten rijden naar Parijs of Berlijn? Dat blijkt makkelijker gezegd dan gedaan"
Artikel in de Volkskrant van vandaag, zie https://archive.ph/W7JaK
Dit artikel is wel heel verhelderend. Er heeft dus nooit iets echt substantieel achter dit project gezeten en de beide heren hadden eigenlijk enkel over de ticketverkoop een serieus idee van hoe het echt werkt, de rest waren "technische details"
Dat mag je vinden, maar dat laatste lees ik nergens.