Pagina 3 van 11

Geplaatst: 08 jan 2007, 09:28
door SIMPY.be
5307 wil een legodoos denk ik... :)

Geplaatst: 08 jan 2007, 12:03
door 5307
mss is een bolle neus een mogelijkheid :oops: :wink: :lol: :twisted:

Geplaatst: 08 jan 2007, 16:30
door poyaud
voor mij mag het SIEMENS zijn.

Geplaatst: 08 jan 2007, 17:02
door Accelerat
Zijn die 13'erkes niet goed genoeg ofzo?! :evil:

Geplaatst: 08 jan 2007, 17:55
door 5307
sncf-sncb schreef:Zijn die 13'erkes niet goed genoeg ofzo?! :evil:
liefst kom ik op tijd als ik een ICa neem, niet zoals vorige keer aub, men staat een uur vroeger op om foto's te gaan nemen, dan staat die 13 wel nie in panne in brussel noord???

heb de M4kes moeten nemen naar Luik en de latere ICa moeten nemen :roll:

Geplaatst: 08 jan 2007, 18:04
door Wover
Ik heb eigenlijk geen enkele slechte ervaring met de 13'en :).

Ik denk dat ze de 13en best op reizigers houden, en dat ze een loc kopen die hetzelfde kan als de 18 (vmax 180, 25kV, 15kV, 3kV, 1.5kV).

Geplaatst: 08 jan 2007, 18:05
door 5307
jaja, die HLE 18 waren goeie bakken, jmmr genoeg nooit zien rijden :cry:

Geplaatst: 08 jan 2007, 18:24
door TBbart
eerst zien dan geloven :wink:

Geplaatst: 08 jan 2007, 21:15
door Trainspotterke
5307 schreef:
sncf-sncb schreef:Zijn die 13'erkes niet goed genoeg ofzo?! :evil:
liefst kom ik op tijd als ik een ICa neem, niet zoals vorige keer aub, men staat een uur vroeger op om foto's te gaan nemen, dan staat die 13 wel nie in panne in brussel noord???

heb de M4kes moeten nemen naar Luik en de latere ICa moeten nemen :roll:
Ik heb ook zelden vertraging met de IC A! En als er dan eens een 13 in panne valt en moet vervangen worden door een 27, rijdt zelfs die nog meestal redelijk goed op tijd, ondanks het feit dat hij niet over L2 gaat.

Geplaatst: 08 jan 2007, 22:34
door Jonathan
Trainspotterke schreef:
5307 schreef:
sncf-sncb schreef:Zijn die 13'erkes niet goed genoeg ofzo?! :evil:
liefst kom ik op tijd als ik een ICa neem, niet zoals vorige keer aub, men staat een uur vroeger op om foto's te gaan nemen, dan staat die 13 wel nie in panne in brussel noord???

heb de M4kes moeten nemen naar Luik en de latere ICa moeten nemen :roll:
Ik heb ook zelden vertraging met de IC A! En als er dan eens een 13 in panne valt en moet vervangen worden door een 27, rijdt zelfs die nog meestal redelijk goed op tijd, ondanks het feit dat hij niet over L2 gaat.
Zelfs een 21 is geen uitzondering niet meer! Dit door een tekort aan 13 met de IC O. Nu zijn er 20 dertienen aanwezig op de reizigersdienst. Normaalgezien 8 op de IC A, 2 op de IC G, 4 op de IC O. Hoeveel per dag op de IC J?

Zou de 16 nu uitgerust zijn met TBL 2, zou hij de ritten van de IC A over Lijn 2 kunnen overnemen!

Geplaatst: 08 jan 2007, 22:40
door Lukas
Hoi,

Als de reeks 14 Siemens-locs gaan zijn kan ik daar alleen maar blij om zijn.

Geplaatst: 09 jan 2007, 01:20
door Shrek
Wover schreef:Ik heb eigenlijk geen enkele slechte ervaring met de 13'en :).

Ik denk dat ze de 13en best op reizigers houden, en dat ze een loc kopen die hetzelfde kan als de 18 (vmax 180, 25kV, 15kV, 3kV, 1.5kV).
met vmax 140 kom je wel toe denk ik. Siemens of bombardier zijn allebei wel goed denk ik (een Re 484 voor 4 spanningen zou even goed zijn).
Als ze nu maar niet met het ontwerp gaan prullen zodat hij eerst 3 jaar testloc is :roll:

Geplaatst: 09 jan 2007, 10:46
door e49memling
Jonathan schreef: Zou de 16 nu uitgerust zijn met TBL 2, zou hij de ritten van de IC A over Lijn 2 kunnen overnemen!
Totaal onmogelijk, het profiel van de lijn 2 is voorzien voor TGV's en moderne krachtige loc's, een T16 zou op bepaalde hellingen nauwelijks weggeraken bij een onvoorziene stop, laat staan een acceptable snelheid onderhouden.

Geplaatst: 09 jan 2007, 12:23
door Stijn D.C.
+ HLE 16, max 160km/h, HLE 13/3000 200km/h, er zou ook enorm tijdsverschil opzitten (bij een probleemloze rit).

Geplaatst: 09 jan 2007, 17:34
door 5307
Stijn D.C. schreef:(bij een probleemloze rit).
daar zeg je het :twisted: