Pagina 3 van 3
Geplaatst: 09 jan 2007, 20:59
door Vennbahnerke
Bart schreef:Dan zitten ze te zagen dat de trein naar Brussel via Dendermonde 14 minuten in Dendermonde stilstaat. In plaats van zichzelf belachelijk te maken in zulke gazetjes, kunnen ze best eens op
http://www.nmbs.be hun reis plannen, en dan kunnen ze zien, dat ze via een alternatieve reisweg Brussel sneller bereiken. wat is dan in godsnaam het probleem?
Ik spreek nu over 1 bepaald station, maar ik ben er zeker van dat dit zelfde probleem zich in meerdere stations afspeelt.
Met een beetje puzzelwerk, geraak je echter op je eindbestemming, en sneller dan je denkt.
Dat is toch een beetje naast de kwestie. Waarom een rechtstreekse trein naar Brussel inleggen als die een hele tijd in Dendermonde in de regen (of af en toe eens een keer in de zon) staat te blinken??
Waarom kunnen ze bij de NMBS niet op een volwassen en constructieve manier omgaan met de input van de reizigers? Zijn de reizigerstreinen niet in de eerste plaats bestemd voor de... reizigers?
In elk normaal bedrijf is de eerste regel dat je luistert naar de klant. Als je je klanten behandelt en beschouwt als verwende kleuters, dan lopen de klanten weg of gaan ze zich gedragen als kleuters. Is het geen teken aan de wand dat de nieuwe dienstregeling op lijn 60 bovenaan de hitlijst van klachten staat? Waarom rijdt bvb P-trein 5326 (
St-Niklaas 6u19, Dendermonde 6u55, Brussel-N 7u26) stampvol en kan er van in Opwijk niemand meer op en waarom rijdt IC2329
(met M6 - Dendermonde 7u08, Brussel-N 7u34) halfleeg?
Geplaatst: 09 jan 2007, 22:09
door groentje
Sorry, Bart, maar ik vind die kritiek volkomen terecht. Kijk, ik ga niet beweren dat je per trein per se sneller ter plekke moet zijn dan met de wagen, maar het moet nog een beetje concurrentieel blijven, hé. Bovendien doet zo'n langdurige stop psychologisch veel. Ik zit ook liever een kwartier langer op de trein, dat dat ik een kwartier mag staan koukleumen, of ergens halverwege stilsta...
Geplaatst: 09 jan 2007, 23:33
door Gregske
Bart schreef:wij Belgen zijn een ras, die over alles en nog wat liggen te sakkeren.
Ik krijg het daar serieus vanop mijn zenuwen.
Ik woon in Sint-Niklaas, en al weken kan je hier in de roddelgazetjes van de streek van die spannende verhalen lezen over treinen, en hoe slecht dat de Sint-Niklazenaren het door de schuld van de NMBS niet hebben

.
Tja, een Europees onderzoek wijst uit dat de Belgen het minste klagen, was het niet over het slechtste pensioenstelsel, dan wel over het koningshuis met de diverse affaires.

Geplaatst: 10 jan 2007, 10:49
door e49memling
Gregske schreef:Tja, een Europees onderzoek wijst uit dat de Belgen het minste klagen, was het niet over het slechtste pensioenstelsel, dan wel over het koningshuis met de diverse affaires.

Bedoel je minst of meest?
Geplaatst: 10 jan 2007, 17:35
door Bart
Vennbahnerke schreef:Vennbahnerke schreef:
Dat is toch een beetje naast de kwestie. Waarom een rechtstreekse trein naar Brussel inleggen als die een hele tijd in Dendermonde in de regen (of af en toe eens een keer in de zon) staat te blinken??
De reizigers van de stations Sinaai, Belsele & Sint-Niklaas bereiken Brussel sneller en comfortabeler via Antwerpen-Berchem, die van Lokeren via Gent-Sint-Pieters.
Dus als je er niet tegen kunt dat een break gedurende 14 minuten in Dendermonde staat te blinken, moet je maar een alternatief nemen.
Het alternatief is er, en het is er nog sneller bij.
Enkel de reizigers van de stopplaats Zele hebben "hinder" door de langdurige stilstand in Dendermonde. Zun hebben misschien recht op klagen, alhoewel
Ik blijf erbij, de NMBS mag doen wat hij wil, ze zullen altijd kritiek krijgen van een aantal zwartkijkers. En akkoord de nmbs moet leven van de reizigers, en luisteren naar hun kritiek maar je kan niet voor iedereen goed doen hé.
Geplaatst: 10 jan 2007, 22:14
door Vennbahnerke
Bart schreef:
De reizigers van de stations Sinaai, Belsele & Sint-Niklaas bereiken Brussel sneller en comfortabeler via Antwerpen-Berchem, die van Lokeren via Gent-Sint-Pieters.
Dus als je er niet tegen kunt dat een break gedurende 14 minuten in Dendermonde staat te blinken, moet je maar een alternatief nemen.
Het alternatief is er, en het is er nog sneller bij.
Volgens de site van de NMBS is de reisweg naar Brussel via Dendermonde 15 minuten sneller voor de mensen van Lokeren en 10 minuten voor de mensen van Sinaai. Voor de mensen die hun kinderen naar de kribbe moeten brengen of ze er moeten afhalen, maakt 14 minuten per dag heus wel een verschil, zeker als je de reistijd van en naar het station bij de totale reistijd telt.
Of bedoel je met "alternatief" de wagen?
Maar toegegeven, er zitten nogal wat zageventen onder de Vlamingen. Gelukkig dat er nog fora en gazetten zijn waarin ze stoom kunnen aflaten

Geplaatst: 11 jan 2007, 18:16
door FLV-FGSP
Bart schreef:Ik blijf erbij, de NMBS mag doen wat hij wil, ze zullen altijd kritiek krijgen van een aantal zwartkijkers. En akkoord de nmbs moet leven van de reizigers, en luisteren naar hun kritiek maar je kan niet voor iedereen goed doen hé.
Marc Descheemaecker deed tot nu toe wat denigrerend over de klachten, maar met het bekendmaken van het aantal reizigers in 2006 gaf hij toe dat er een aantal "kwaliteitsproblemen" zijn.
Geplaatst: 11 jan 2007, 20:14
door Gregske
e49memling schreef:Gregske schreef:Tja, een Europees onderzoek wijst uit dat de Belgen het minste klagen, was het niet over het slechtste pensioenstelsel, dan wel over het koningshuis met de diverse affaires.

Bedoel je minst of meest?
Minst, in een aantal buurlanden hebben ze het koningshuis al van zich afgeworpen en bij dergelijke praktijken zoals in het Belgisch koningshuis, zouden ze in Nederland wel reageren.
Overigens zou het geen slechte zaak zijn moesten Vlamingen eens meer klagen - ik ben ondanks al mijn beklagingen een optimist

- en eens meer kritiek durfden te accepteren.
Iedereen van mijn collega's beweert een goede chauffeur te zijn maar na 2 keer met iemand mee te hebben gegaan, weet ik ook wel dat mijn zoutvat niet groot genoeg kan zijn

. Ik ben er geen, dan kan het nog meevallen en kan ik nog bijleren.
