Pagina 3 van 3
Geplaatst: 02 mar 2006, 23:51
door Shrek
brugge-gent kan idd niet anders, maar langs de N49/E34 moet zon lijn mogelijk zijn

daar kan je perfect bundelen en er staat amper bebouwing, in antwerpen kan je rechtstreeks door de liefkenshoektunnel naar het rangeerstation. moerbeke is de aansluiting ook ergens midden in een veld dus dat kan een alternatief vormen he

Geplaatst: 03 mar 2006, 00:01
door Elgar
Er moet daar ook nog een oude bedding liggen van de lijn van Moerbeke-Waas naar Sint-Gillis-Waas waar die dan aansloot op de lijn Mechelen-Terneuzen (lijn 54). Daar zouden ze eventueel ook nog een deel van kunnen recupereren, moest het er ooit van komen. Ik zie er echter het nut niet van in, in die verbinding. Qua kostprijs en nut dan toch.
Geplaatst: 03 mar 2006, 00:03
door Steven
gewoon het feit dat je de goederen volledig gescheiden zou kunnen houden van passagierstreinen
Geplaatst: 03 mar 2006, 00:17
door Shrek
Tim schreef:Een goederenlijn langs de N49 zou nog doenbaar zijn omdat (bijna) niemand er last van zou hebben.
Via L58 is out of the question, in Eeklo en Maldegem loopt die dwars door woonwijken...
de lijn ligt er al he, er moet toch niks onteigend worden? (buiten SCM)

Geplaatst: 03 mar 2006, 10:47
door Tim
Ja ok, maar er is een groot verschil tussen een toeristische lijn en een dubbelsporige goederenlijn!
Het ging hier trouwens over de bieten, niet?

Geplaatst: 03 mar 2006, 13:27
door groentje
Geplaatst: 03 mar 2006, 13:28
door Steven
groentje is een slimme jongen, merci voor het opsplitsen van den topic, hier alles terug naar de bieten
