Pagina 3 van 4

Geplaatst: 08 feb 2007, 21:15
door Jonathan
Gregske schreef:
Jonathan schreef:
Gregske schreef:Vijf minuten noem ik geen overstap :?
Neen, hang een keer 5 minuten aan een baar, of sta eens vijf minuten schaars gekleed in een temperatuur van -10 C °. Je zal opeens wel weten hoelang 5 minuten zijn en hoelang ze kunnen duren.
Jij kunt perfect appelen met peren vergelijken. Wat is dit nu voor onnozele prietpraat Jonathan? :roll:
Om aan te tonen hoe lang dat is. Zet U 5 minuten en zie Uzelf overstappen. Eerst zien ge Uzelf uitstappen, naar beneden gaan, ondertussen wordt er afgeroepen op welk perron uwen trein vertrekt, dan loopt ge terug naar boven, stapt ge in, en duurt het waarschijnlijk nog efkes voor uwen trein vertrekt. In Kortrijk moesten wij ons lang wagen in het weekend van een overstap van 3 minuten van de 5 naar de 2 en dat lukte.

Geplaatst: 09 feb 2007, 09:12
door Steven
vanaf 5 minuten zijn er door ari overstappen voorzien in een station en is dus aansluiting verzekerd :-) (uitgezonderd brussel waar enkel aansluitingen verzekerd worden bij de laatste trein van de dag)

Geplaatst: 09 feb 2007, 12:53
door bobby
Steven schreef:vanaf 5 minuten zijn er door ari overstappen voorzien in een station en is dus aansluiting verzekerd :-) (uitgezonderd brussel waar enkel aansluitingen verzekerd worden bij de laatste trein van de dag)
behalve tussen lijn25 & lijn16 dan nooit verzekerde overstaps, zelfs niet als beide treinen aan hetzelfde perron komen (spoor 9 & 10).

Geplaatst: 09 feb 2007, 12:59
door Steven
omdat de voorziene aansluiting van lijn 16 naar lijn 25 in lier voorzien is op de trein komende uit turnhout

Geplaatst: 09 feb 2007, 13:23
door bobby
Steven schreef:omdat de voorziene aansluiting van lijn 16 naar lijn 25 in lier voorzien is op de trein komende uit turnhout
de IR vanuit Hasselt komt wel na de IR naar Mechelen toe in Lier; de aansluiting is net omgekeerd: IR uit Hasselt moet aansluiting geven voor de reizigers komende van Turnhout.

Geplaatst: 09 feb 2007, 13:26
door Steven
bobby schreef:
Steven schreef:omdat de voorziene aansluiting van lijn 16 naar lijn 25 in lier voorzien is op de trein komende uit turnhout
de IR vanuit Hasselt komt wel na de IR naar Mechelen toe in Lier; de aansluiting is net omgekeerd: IR uit Hasselt moet aansluiting geven voor de reizigers komende van Turnhout.
je was daarjuist enkel van de L treinen bezig dus ging ik er vanuit dat je het daar dan ook nog steeds over had

Geplaatst: 09 feb 2007, 14:22
door bobby
Steven schreef:
bobby schreef:
Steven schreef:omdat de voorziene aansluiting van lijn 16 naar lijn 25 in lier voorzien is op de trein komende uit turnhout
de IR vanuit Hasselt komt wel na de IR naar Mechelen toe in Lier; de aansluiting is net omgekeerd: IR uit Hasselt moet aansluiting geven voor de reizigers komende van Turnhout.
je was daarjuist enkel van de L treinen bezig dus ging ik er vanuit dat je het daar dan ook nog steeds over had

Steven,

Wanneer mag de IR uit hasselt door de Antwerpse tunnel?
(met nieuwe eindbestemming in Antwerpen Noorderdokken?)

Geplaatst: 09 feb 2007, 14:24
door Shrek
bobby schreef: Wanneer mag de IR uit hasselt door de Antwerpse tunnel?
(met nieuwe eindbestemming in Antwerpen Noorderdokken?)
ik denk dat die dingen antwerpen centraal als eindstation blijven behouden hoor :wink:

Geplaatst: 09 feb 2007, 17:16
door pietje
ja, dat zou ik ook verwachten, het is een trein die al van in Luik komt en het aantal treinen door de NZV zal altijd maar een klein deel zijn.

Ze hebben niet voor niets 10 doodlopende sporen behouden, terwijl er (in het station) 4 doorgaande sporen zijn (in de tunnel worden er dat maar 2 natuurlijk)

Geplaatst: 09 feb 2007, 17:59
door Steven
en zo twee sporen hebben ook maar een bepaalde capaciteit natuurlijk

Geplaatst: 09 feb 2007, 21:49
door Mechanik
15 treinen per uur :-) in elke richting

Geplaatst: 12 feb 2007, 08:28
door carlos
Steven schreef:en zo twee sporen hebben ook maar een bepaalde capaciteit natuurlijk
Steven schreef:en zo twee sporen hebben ook maar een bepaalde capaciteit natuurlijk
vandaag zijn er tussen berchem en centraal ook maar twee sporen...

hierop rijden elk uur

3 treinen vanuit antwerpen zuid
4 treinen vanuit Lier
6 treinen vanuit Mechelen

totaal 13 treinen.

(gelieve mij te korigeren indien fout)
de treinen vanuit antwerpen zuid (boom, gent) kunnen niet naar de NZ tunnel, dus blijven over 10 treinen.

in principe zouden dus alle treinen vanuit Mechelen (incl HST) en Lier door de tunnel kunnen...

Voordeel van IC/IR/L treinen die door de tunnel doorrijden naar Antwerpen Noorderdokken: ontsluiting van het havengebied, wat het aantal autos in de regio antwerpen zou doen dalen met enkele duizenden per dag

andere voordelen:
-specifiek IR C: vandaag keert deze onmiddelijk terug na aankomst in Centraal. als ie dus te laat toekomt zal ie ook te laat vertrekken. Door deze door te sturen naar Noorderdokken, zal men een extra trein nodighebben, waardoor dit (vaak te) strakke regime niet meer hoeft toegepast te worden. Misschien zou men deze trein beter beperken tot Hasselt: veel te lange stilstand in hasselt (afkoppelen van motorstellen), reistijd Antw Luik is korter via Brusssel dan via deze directe trein.

Geplaatst: 12 feb 2007, 11:30
door Steven
ik bedoelde met beperkingen van 2 sporen vooral in vergelijk met nzv van brussel waar men er zes heeft :-)

Geplaatst: 12 feb 2007, 13:59
door Shrek
ik ken het station noorderdokken niet maar zijn er daar dan zoveel perrons dat er meerdere treinen kunnen keren zonder andere treinen te hinderen?

Geplaatst: 12 feb 2007, 17:11
door Wover
http://maps.google.nl/?ie=UTF8&z=18&ll= ... 1&t=k&om=1

Noorderdokken heeft 4 perronsporen blijkbaar ;)