Pagina 3 van 5
Geplaatst: 09 mar 2007, 17:58
door Gregske
MaiKeg schreef:Lekker denigrerend artikel toch wel.
Precies of wij kunnen er iets aan doen dat ze die wet ooit zo gemaakt hebben

Maar ze werd toch mooi misbruikt om de fout door te schuiven.
Ik ben voor een gelijkheid van regels in Europa, alles eenvoudiger maken. Maar de EU vindt dat hoegenaamd 'onbelangrijk'.

Geplaatst: 09 mar 2007, 22:59
door paljas
Gregske schreef:
Ik ben voor een gelijkheid van regels in Europa, alles eenvoudiger maken. Maar de EU vindt dat hoegenaamd 'onbelangrijk'.

Ik ook, en dat ze maar vlug beginnen met de maximumsnelheid op autosnelwegen af te schaffen zoals bij den duits!!!
Geplaatst: 10 mar 2007, 00:16
door Shrek
paljas schreef:
Ik ook, en dat ze maar vlug beginnen met de maximumsnelheid op autosnelwegen af te schaffen zoals bij den duits!!!
of het daar in te voeren

Geplaatst: 10 mar 2007, 12:28
door Wover
paljas schreef:Gregske schreef:
Ik ben voor een gelijkheid van regels in Europa, alles eenvoudiger maken. Maar de EU vindt dat hoegenaamd 'onbelangrijk'.

Ik ook, en dat ze maar vlug beginnen met de maximumsnelheid op autosnelwegen af te schaffen zoals bij den duits!!!
Ik stel u voor om eens limietloos op de E313 tussen Lummen en Antwerpen te rijden. Ik geef u 10 minuten voor ge een ongeval veroorzaakt

Geplaatst: 10 mar 2007, 12:34
door Jonathan
paljas schreef:Gregske schreef:
Ik ben voor een gelijkheid van regels in Europa, alles eenvoudiger maken. Maar de EU vindt dat hoegenaamd 'onbelangrijk'.

Ik ook, en dat ze maar vlug beginnen met de maximumsnelheid op autosnelwegen af te schaffen zoals bij den duits!!!
Jamaar, dat is een fabeltje dat je daar zo rap mag rijden als je zelf wil. Je zal er geen boete voor krijgen, maar de kans dat er een band knakt of dat je uit de bocht vliegt is veel groter en over de 130 km/h betaald de verzekering niet meer terug!
Geplaatst: 10 mar 2007, 12:34
door Jonathan
Shrek schreef:paljas schreef:
Ik ook, en dat ze maar vlug beginnen met de maximumsnelheid op autosnelwegen af te schaffen zoals bij den duits!!!
of het daar in te voeren

Zijn ze ook aan het doen, vroeger zag je daar bijna geen snelheidsbeperkingen, nu meer en meer!
Geplaatst: 10 mar 2007, 12:37
door e49memling
Daar staan de eigengereide hollanders weer met hun vingertje omhoog
In Nederland houden ze zich heel mooi aan de regeltjes, omwille van de grote pakkans.
Maar eens in het buitenland worden het de ergste en meest egoïstische bestuurders op de weg.
Wanneer gaan deze noorderburen eerst eens in eigen boezem kijken, voor ze eens te meer kritiek hebben op een ander.
Geplaatst: 10 mar 2007, 12:41
door e49memling
Mechanik schreef:buitenlanders vallen hier van de ene verbazing in de andere hoor ...
oftwel kom je tientallen verkeersborden tegen op kruispunten oftewel niets, wegwijzers stoppen ineens met de juiste richting aan te geven, wegomleggingen worden op de laatste minuut/meter aangekondigd met 1 bord wegomlegging ...
ofzoals hier in Ternat nu ... ze laten je gewoon het blokje rondrijden om uiteindelijk weer aan het begin van de wegomlegging uit te komen !... iemand die het hier niet kent die slaat gewoonweg TILT
en dan die voorrangsregel ....... tsja, nu heb je het gedroomde excuss om in een zijn flank te vlammen met je oude bak en je trekt meer terug van de verzekering als de wagen nog waard was
Ga eens over de grens kijken, het is er echt niet beter.
Het gemakkelijkst is altijd naar iemand anders te wijzen, dan moet je niet toegeven dat het bij uzelf ook niet in orde is. (En dat het in België niet in orde is weet ik)
Geplaatst: 10 mar 2007, 21:59
door Ruben
Jeroen schreef:En dan vraag ik mij af:
een tram die door een zone 30 rijdt, moet die zich ook aan die snelheid houden?
Neen. In het verkeersreglement staat duidelijk dat het niet van toepassing is op spoorvoertuigen.
wegcode.be schreef:ART.1: toepassingsgebied
Dit reglement geldt voor het verkeer op de openbare weg en het gebruik ervan, door voetgangers, voertuigen, trek-, last- of rijdieren en vee.
Spoorvoertuigen die van de openbare weg gebruik maken, vallen niet onder de toepassing van dit reglement.
Trambestuurders krijgen ook wel limieten opgelegd, maar die komen niet voort uit het verkeersreglement, maar door interne reglementering.
Bussen vallen uiteraard wél onder het verkeersreglement.
Geplaatst: 13 mar 2007, 20:24
door rvdborgt
Beesty schreef:Mechanik schreef:en dan die voorrangsregel ....... tsja, nu heb je het gedroomde excuss om in een zijn flank te vlammen met je oude bak en je trekt meer terug van de verzekering als de wagen nog waard was
Het verkeersreglement en de voorangsregels hebben altij duidelijk geweest op da vlak.
Voorang is
niet van toepassing tov voertuigen die zich al op het kruispunt bevinden.
Waar in het verkeersreglement is dat precies terug te vinden? Dat klinkt me namelijk nogal naar "wie het eerst komt, die het eerst maalt".
Groetjes,
Rian
Geplaatst: 13 mar 2007, 21:28
door Bibke
Men mag een kruispunt pas oprijden wanneer het vrij is.
Geplaatst: 13 mar 2007, 23:04
door Beesty
rvdborgt:
Zou makkelijk zijn he, een auto die zich al op het kruispunt bevind, en gij wilt wa geld trekken van de verzekering, dus ramt ge diene da al op het kruispunt is maar in de flank?
Da moet ge maar is proberen. ik wens u veel success om geld te trekken van de verzekering.
-B-
Geplaatst: 14 mar 2007, 13:40
door stefanic
Dus,
alle bij ongevallen met 'voorrang van rechts' waarbij het van rechts komende voertuig het van links komende voertuig in de flank pakt (en dus niet andersom), is de bestuurder die van rechts komt dus in fout... want de van rechts komende was later op het kruispunt dan de van links komende. Zeer onwaarschijnlijk.
Ik heb vele jaren geleden een aantik-accidentje gehad waarbij de bestuurder die van rechts kwam nog net mijn achterbumper aantikte. Ik was dus in mijn recht zeker... ???
Dan pak ik in 't vervolg altijd mijn voorrang van links, als ik zie dat de van rechts komende me hoogstens in de flank kan pakken.
Wat de nieuwe regels betreft, Beesty. Dit kan nu inderdaad... maar ge moet wel zorgen dat ge vroeg genoeg vertrekt, zodat de andere in UW flank rijdt... Wel oppassen he, want dat is ook de kant waar ge zit..., dus niet proberen met te snel rijdende 'vanlinkskomers'.
Stefan
Geplaatst: 14 mar 2007, 21:30
door Gregske
Shrek schreef:paljas schreef:
Ik ook, en dat ze maar vlug beginnen met de maximumsnelheid op autosnelwegen af te schaffen zoals bij den duits!!!
of het daar in te voeren

Zolang er in Duitsland beduidend minder verkeersdoden vallen, dan in België, ijver ik voor afschaffing van de rijopleiding zonder rijschool, aanpassing van het wegennet, wegnemen i.p.v. bijplaatsen van verkeersborden en -drempels, gedragscodes in het verkeer waarbij aso's hun rijbewijs snel verliezen, ...
En als dat allemaal in orde is, zullen we het eens hebben over de maximumsnelheden.

Geplaatst: 14 mar 2007, 21:31
door Gregske
Wover schreef:paljas schreef:Gregske schreef:
Ik ben voor een gelijkheid van regels in Europa, alles eenvoudiger maken. Maar de EU vindt dat hoegenaamd 'onbelangrijk'.

Ik ook, en dat ze maar vlug beginnen met de maximumsnelheid op autosnelwegen af te schaffen zoals bij den duits!!!
Ik stel u voor om eens limietloos op de E313 tussen Lummen en Antwerpen te rijden. Ik geef u 10 minuten voor ge een ongeval veroorzaakt

Ik had 3 maanden mijn rijbewijs. Ik reed van Brussels Airport naar Hoogstraten op 45 minuten.

Enkel op de Antwerpse ring reed ik maar 160 km/u, het was drie uur 's nachts en geen enkel ongeval meegemaakt. Onderweg werd ik door twee auto's ingehaald
