Another 11 Bites the dust in Wildert
t27 kan op 1500 V rijden tegen verminderd vermogen.
hoelang kan een t27 op 1500 V rijden? enkel kortstondig (vb Essen Roosendael) of ook over langere trajekten vb tot in Amsterdam?
t27 heeft geen ATB, maar is ATB op de loc nodig als men in push-mode rijdt? (dan gebruikt men toch de ATB van de stuurstand?)
als NS een stuurstand langs beide zijden hangt, is zelfs het rangeerwerk beperkt.
hoelang kan een t27 op 1500 V rijden? enkel kortstondig (vb Essen Roosendael) of ook over langere trajekten vb tot in Amsterdam?
t27 heeft geen ATB, maar is ATB op de loc nodig als men in push-mode rijdt? (dan gebruikt men toch de ATB van de stuurstand?)
als NS een stuurstand langs beide zijden hangt, is zelfs het rangeerwerk beperkt.
Lange afstanden zal problemen geven met de koeling, daar die ook op half vermogen werkt...bobby schreef:t27 kan op 1500 V rijden tegen verminderd vermogen.
hoelang kan een t27 op 1500 V rijden? enkel kortstondig (vb Essen Roosendael) of ook over langere trajekten vb tot in Amsterdam?
t27 heeft geen ATB, maar is ATB op de loc nodig als men in push-mode rijdt? (dan gebruikt men toch de ATB van de stuurstand?)
als NS een stuurstand langs beide zijden hangt, is zelfs het rangeerwerk beperkt.
dre T27 is niet voorzien van de stuur panto die een 11 wel heeft om over de bruggen te rijden in nederland.
de bestuurders van antwerpen noord laten rijden is geen oplossing, dat staan ze niet toe in antwerpen centraal met de uitleg, die bestuurders zijn te weinig ervaren met het rijden van passagierstreinen (je denkt over deze uitspraak wat je wil, is niet mijn uitspraak)
idd het half vermogen rijden is goed voor korte stukken maar zeker niet voor de lange, de problemen met afkoeling zouden de lok goed doen afzien
tja twee generator wagens aan 120
ofwel moet men de wagens aanpassen aan 140 ofwel de uurregeling die in belgie voorzien is op 140 km/u)
wat die atb light betreft ben ik ni op de hoogte, zo goed volg ik nederland namelijk niet op vlak van treinen
de bestuurders van antwerpen noord laten rijden is geen oplossing, dat staan ze niet toe in antwerpen centraal met de uitleg, die bestuurders zijn te weinig ervaren met het rijden van passagierstreinen (je denkt over deze uitspraak wat je wil, is niet mijn uitspraak)
idd het half vermogen rijden is goed voor korte stukken maar zeker niet voor de lange, de problemen met afkoeling zouden de lok goed doen afzien
tja twee generator wagens aan 120

wat die atb light betreft ben ik ni op de hoogte, zo goed volg ik nederland namelijk niet op vlak van treinen

weeral zelfde probleem, materieelkennis, momenteel zijn er nog maar een handvol waalse bestuurders die deze lok zelf kennen, de voorziene bestuurders van brussel en antwerpen kennen deze lok niet om mee te rijden, opleiding van een meerspanningsloc voor deze volledige groep bestuurders gaat weer veel tijd vragen
vraagjeSteven schreef:weeral zelfde probleem, materieelkennis, momenteel zijn er nog maar een handvol waalse bestuurders die deze lok zelf kennen, de voorziene bestuurders van brussel en antwerpen kennen deze lok niet om mee te rijden, opleiding van een meerspanningsloc voor deze volledige groep bestuurders gaat weer veel tijd vragen
vervalt het "rijbewijs" (of hoe heet jullie attest) voor een bepaald type van loc als er een tijdje niet meer met zo'n loc gereden is?
kennis van lijnen en materieel hebben idd maar een bepaalde houdbaarheid, deze termijnen zijn vastgelegd in het reglelent, wij zijn zelf verantwoordelijk om de diensten op te hoogte te brengen als wij een bepaalde tijd niet meer over een bepaalde lijn gereden hebben of een bepaalde type materieel niet bediend hebben. Dan krijgen ze een voorziene periode om ons hiermee een dienst te geven die betreffende lijn en/of materieel aandoet. zoniet schakelen we in geval van materieel over naar beperkte kennis (kennis zonder de herstellingen) in geval van lijnkennis vervalt deze volledig. voor het materieel dus eerst naar beperkte kennis en nog is later naar ongekend. de maatschappij (firma) streeft momenteel naar bestuurders die liefst naast het voorziene voor hun vaste diensten, niet te veel kennen, dit om de reden dat een deel van onze premies voorzien is op basis van lijn en materieelkennis, al wat je extra kent doet uw coefficient stijgen, wat dus een iets hogere premie betekend.
konkreet voor bv gebruik van T25.5:Steven schreef:kennis van lijnen en materieel hebben idd maar een bepaalde houdbaarheid, deze termijnen zijn vastgelegd in het reglelent, wij zijn zelf verantwoordelijk om de diensten op te hoogte te brengen als wij een bepaalde tijd niet meer over een bepaalde lijn gereden hebben of een bepaalde type materieel niet bediend hebben. Dan krijgen ze een voorziene periode om ons hiermee een dienst te geven die betreffende lijn en/of materieel aandoet. zoniet schakelen we in geval van materieel over naar beperkte kennis (kennis zonder de herstellingen) in geval van lijnkennis vervalt deze volledig. voor het materieel dus eerst naar beperkte kennis en nog is later naar ongekend. de maatschappij (firma) streeft momenteel naar bestuurders die liefst naast het voorziene voor hun vaste diensten, niet te veel kennen, dit om de reden dat een deel van onze premies voorzien is op basis van lijn en materieelkennis, al wat je extra kent doet uw coefficient stijgen, wat dus een iets hogere premie betekend.
in BZ waarschijnlijk geen Benelux bestuurder met actieve 25.5 kennis; in Antwerpen Noord (DS) waarschijnlijk geen 25.5 bestuurder met Benelux lijn kennis; betekent dit dat je 2 bestuurders op de trein moet hebben (een met lijnkennis en een met 25.5 kennis) of is zelfs dit niet voldoende? (eventjes voorbijgaand aan de andere organizatorische issues)
er zijn een aantal bestuurders antwerpen centraal (handvol zo ik begrepen heb) die een snelle verkorte opleiding gekregen hebben om de bergland te kunnen verzekeren, kortweg bestuurders die de huidige benelux ook kennen en dus geen last hebben met lijnkennisJoris schreef:Hallo,
Er zijn wel bestuurders die met een 25.5 tot in Rotterdam geraken (zie de Bergland Expres), dus dat kan zo geen groot probleem zijn denk ik. Of rijdt de Bergland Expres met een loods bij?
Groeten,
Joris De Mol
blijkbaar zijn er vandaag nog geen Benelux treinen naar Amsterdam (enkel treinen tussen Brussel en Rotterdam).
Is dit enkel een NMBS (lees loc) probleem of zijn er ook problemen langs NS zijde?
(ontspoorde trein in Amsterdam Muiderpoort http://www.telegraaf.nl/binnenland/6028 ... html?p=5,1)
Is dit enkel een NMBS (lees loc) probleem of zijn er ook problemen langs NS zijde?
(ontspoorde trein in Amsterdam Muiderpoort http://www.telegraaf.nl/binnenland/6028 ... html?p=5,1)
-
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
- Contacteer:
Stijn D.C. schreef:in het weekend op L25 tegen 140km/h
ik weet nu niet of die 140 (vroeger 160) terug naar 160 is opgebracht, (omdat alle rijtuigen geen 160 mogen, naar het schijnt)...
idd in 't WE is de reistijd Brussel Zuid -Antwerpen Berchem zo'n 8 minuten minder deels te wijten aan de hogere snelheid (zo'n 3 min) en deels aan het kortere traject
v max loc 11 = 140 km/u (althans dt staat op de zijkant...)