Pagina 3 van 19
Re: GEN komt later klaar ;-)
Geplaatst: 11 mar 2008, 13:44
door Joris
Hallo,
K V B schreef:rail s schreef:"Ofwel kies je misschien een iets duurdere, maar ook comfortabelere trein, waardoor je tenminste de tewerkstelling in België ondersteunt; ofwel kies je een onrealistisch lage prijs in verhouding tot de kwaliteit en neem je het risico op een sociaal bloedbad bij de nog enige Belgische constructeur van spoorrijtuigen", roept Luc Logghe van ACV-metaal op.
Bij de vakbonden is het weerom "Eigen werkvolk eerst" blijkbaar. Er is geen enkel reden om aan te nemen dat een Siemens trein minder comfortabel zou zijn.
Wat heeft de NMBS overigens bestelt. Dubbeldekkers? (Dan krijgen we mischien iets dat vergelijkbaar is met de nieuwe S-Bahn stellen voor Zürich) of mischien een Desiro?
Komen die S-Bahn stellen niet van Stadtler?
In elk geval Siemens en Bombardier zijn bij mijn weten van de betere stellen, als ze daar dan nu een
standaard model uit hun gamma kiezen, zal dat weinig problemen leveren, en zal er zeker genoeg comfort zijn. (De 41 kwam van alstom, niet van Siemens/Bombardier!)
Alstom heeft blijkbaar afgedaan... (gelukkig!)
Groeten,
Joris De Mol
Re: GEN komt later klaar ;-)
Geplaatst: 11 mar 2008, 13:50
door msts.be
K V B schreef: Dubbeldekkers? (Dan krijgen we mischien iets dat vergelijkbaar is met de nieuwe S-Bahn stellen voor Zürich)
Dat was al van het begin uitgesloten. En gelukkig maar..
K V B schreef:of mischien een Desiro?
Maar dan wel de ML (Mainline) versie, waar ik niet echt veel goede woorden voor heb (ondanks dat er maar enkel 3D-renders en geen fysiek model van bestaat). Ik blijf nog hopen dat men ditmaal wel een leuke 'kronkel' uitvind zoals bij de M6 (aanlevering in stukken door Alstom, assemblage door Bombardier in Brugge), maar dan in de vorm dat Siemens het contract krijgt maar de treinen moeten geassembleerd worden in Brugge/Valenciennes. Een BR422/428-kloon is dan het dichtst in zicht, ware het niet dat die dingen eerder in Krefeld-Uerdingen (Siemens) en Salzgitter (Alstom) geassembleerd worden..
Joris schreef:Komen die S-Bahn stellen niet van Stadtler?
Ja en neen. Officieel was het contract aan Siemens gegaan, maar die hebben een deel van de assemblage uitbesteed aan Stadler (dacht een deel in Pankow en een ander deel in Zwitserland). Hopelijk kiest men deze optie (Siemens + Stadler) niet, want dan komt misschien de eerder geweigerde optie (FLIRT of een kloon ervan) weer meer in zicht. Niet iets dat ik bepaald toejuich..
Re: GEN komt later klaar ;-)
Geplaatst: 11 mar 2008, 15:12
door FLV-FGSP
ondanks dat er maar enkel 3D-renders en geen fysiek model van bestaat
Zie voor een plaatje topic 'Nieuwstopic' onder Actualiteit internationaal.
Re: GEN komt later klaar ;-)
Geplaatst: 11 mar 2008, 15:53
door K V B
msts.be schreef:
K V B schreef:of mischien een Desiro?
Maar dan wel de ML (Mainline) versie, waar ik niet echt veel goede woorden voor heb (ondanks dat er maar enkel 3D-renders en geen fysiek model van bestaat). Ik blijf nog hopen dat men ditmaal wel een leuke 'kronkel' uitvind zoals bij de M6 (aanlevering in stukken door Alstom, assemblage door Bombardier in Brugge), maar dan in de vorm dat Siemens het contract krijgt maar de treinen moeten geassembleerd worden in Brugge/Valenciennes. Een BR422/428-kloon is dan het dichtst in zicht, ware het niet dat die dingen eerder in Krefeld-Uerdingen (Siemens) en Salzgitter (Alstom) geassembleerd worden..
Waar ze gebouwd worden is niet belangrijk, als het maar goede stellen zijn. En dat hangt ook voor een groot deel van de NMBS af.
Hopelijk kiest men deze optie (Siemens + Stadler) niet, want dan komt misschien de eerder geweigerde optie (FLIRT of een kloon ervan) weer meer in zicht. Niet iets dat ik bepaald toejuich..
Wat is er mis met de flirt?
Re: GEN komt later klaar ;-)
Geplaatst: 11 mar 2008, 16:12
door Steven
ik heb de flirt ook al van binnen en buiten gezien, trekken zalig snel op, brede deuren, degelijke interieurafwerking, ...
Re: GEN komt later klaar ;-)
Geplaatst: 11 mar 2008, 16:51
door Patrick
Zie je wel dat er miserie komt van die dubbele nieuwstopics? Bombardier-nieuws stond ook al
hier.
Ja, 'k weet het, 'k ben een zage

Re: GEN komt later klaar ;-)
Geplaatst: 11 mar 2008, 21:40
door rail s
Dietrich:
Zijn die Siemens-stellen dan zoveel slechter van kwaliteit dan deze van Bombardier?
Ik kan enkel hopen dat ze objectieve keuzes maken, en als Siemens dan de beste is dan zij het zo. Belgische rollend materieelfabrikanten zijn vroeger te veel in de watten gelegd vind ik. ACEC kreeg vroeger (deels weliswaar) ongeveer al de opdrachten en heeft toch een slechte tijd gekend tot voor het door Alsthom werd overgenomen.
Shrek:
zowel siemens als bombardier maken die stellen juist zo comfortabel als de opdrachtgever dat wil. maarja die vakbonden zullen wel allerlei smoesjes verzinnen om hun eigen winkel toch maar te verdedigen
_________________
elke dag een keertje klikken:
http://notabene.myminicity.com/env
Joris:
Hallo,
Siemens, dat zijn dan deze gevallen:

(komt van railfaneurope).
Maar met een andere neus dan. jamme, want de neus zoals hij op deze foto staat vind ik de mooiste.
(De kandidaat voor Bombardier was de Talent zeker?)
Groeten,
Joris De Mol
_____________
http://www.diebahn.be en
http://www.nachtzug.be
Nieuw: Nieuwe foto's van de week. Nieuw: fotoactua + 2 foto's van de week.
FLV-FGSP:
Nee, geen Quitschies, Siemens biedt de Desiro Mainline aan:

Ik kan er moeilijk enthousiast over zijn, geef mij maar de Coradia Lirex:

Shrek:
jamaar mainline treinen gaan ze toch niet bestellen? het gaat hier om stoptreintjes he
kopie van de discussie van 'nieuwstopic' over het GEN. Ik hoop dat hiermee iedereen tevreden is en dat het forum gebruikt kan worden.
Re: GEN komt later klaar ;-)
Geplaatst: 11 mar 2008, 22:02
door rail s
Re: GEN komt later klaar ;-)
Geplaatst: 12 mar 2008, 21:45
door rail s
Product portfolio of siemens:

Re: GEN komt later klaar ;-)
Geplaatst: 13 mar 2008, 20:12
door Duikbril AM86
En hebben die Siemens stellen een deftige afdeling 1ste klas of is het ook zoals in de MW reeks 41?
Op diene foto van de DB is het vooraan wel EEN ZEER kleine afdeling 1ste klas.
Re: GEN komt later klaar ;-)
Geplaatst: 13 mar 2008, 20:26
door Steven
hoeveel eerste klasse er zal zijn is een bepaling door de klant niet door de fabrikant. bij een auto kies je de afwerking ook zelf he

Re: GEN komt later klaar ;-)
Geplaatst: 14 mar 2008, 21:34
door pietje
Duikbril AM86 schreef:En hebben die Siemens stellen een deftige afdeling 1ste klas of is het ook zoals in de MW reeks 41?
Op diene foto van de DB is het vooraan wel EEN ZEER kleine afdeling 1ste klas.
zijde in Parijs al eens met de RER meegereden, of in iets gelijkaardigs in andere landen?
daar is meestal géén eerste klasse, want dat is niet de bedoeling van zo'n treinen.
Re: GEN komt later klaar ;-)
Geplaatst: 15 mar 2008, 11:58
door Dietrich
CityRail heeft nu wel eerste klasse in België, en als die afgeschaft gaat worden dan gaan er zeker klachten komen. Ik zou die maar behouden als je een alternatief wil maken voor de auto.
Re: GEN komt later klaar ;-)
Geplaatst: 15 mar 2008, 12:08
door K V B
pietje schreef:Duikbril AM86 schreef:En hebben die Siemens stellen een deftige afdeling 1ste klas of is het ook zoals in de MW reeks 41?
Op diene foto van de DB is het vooraan wel EEN ZEER kleine afdeling 1ste klas.
zijde in Parijs al eens met de RER meegereden, of in iets gelijkaardigs in andere landen?
daar is meestal géén eerste klasse, want dat is niet de bedoeling van zo'n treinen.
In Parijs had je vroeger zelfs eerste klasse in de metro...
Re: GEN komt later klaar ;-)
Geplaatst: 15 mar 2008, 23:22
door Joris
Hallo,
Op de S-Bahn is er toch ook steeds eerste klas?
Groeten,
Joris De Mol