Pagina 3 van 3

Geplaatst: 26 apr 2007, 21:35
door pietje
en een knoppeke in de cabine om te kiezen naar waar je wil rijden zeker :?: :lol:

Trouwens in het centrum van Baarle gade toch iets moeten verzinnen, want daar is er een openbare weg gelegd op de vroegere spoorwegbedding, da gaat toch nogal krap worden om daar nog treinen over te laten rijden.

Geplaatst: 27 apr 2007, 08:45
door bobby
Steven schreef:da vind ik persoonlijk nog een vrij scherpe (ik ga altijd voor hoge snelheden he :p en dus liefst eentje waar je in dit geval 120 op mag)
voor het eerdere beperkte aantal treinen dat gebruik zou maken van die bocht hoeft die hoge snelheid niet

Geplaatst: 30 apr 2007, 10:31
door LierTrainspotter
De lijnen in de kempen hebben het suppererg. Té vol en vertragingen. Kijk maar naar de treinnaar MAnage (nu brussel-zuid) is eindlijk een M5 en M6. Al is niet iedereen tevree met de M5! kijk eens op
http://www.trunhoutmanage.be

Geplaatst: 30 apr 2007, 17:41
door LierTrainspotter
Ja, en een stukje word nog gebruikt om goederentreinen op de lijn langs het kanaal te rijden. En om een locomotief te keren.

Geplaatst: 23 mei 2007, 16:07
door Lise
Ik kwam toevallig uit op dit forum, waar mijn lezersbrief blijkbaar overgenomen is. Ik wou even reageren op mensen die vonden dat ik beter naar de klantendienst schreef. Wel, ik heb gelijktijdig naar hbvl en de klantendienst van de NMBS gemaild. Tot op heden heb ik nog geen reactie ontvangen.

Lise

Geplaatst: 23 mei 2007, 16:29
door Stijn014
LierTrainspotter schreef:De lijnen in de kempen hebben het suppererg. Té vol en vertragingen. Kijk maar naar de treinnaar MAnage (nu brussel-zuid) is eindlijk een M5 en M6. Al is niet iedereen tevree met de M5! kijk eens op
http://www.trunhoutmanage.be
2x per dag een M5, voor de rest een break, die M6 heb ik ook al is in Turnhout zijn staan maar dat is hoogst uitzonderlijk.

Geplaatst: 23 mei 2007, 17:29
door Wover
Eerder hoogstnormaal hoor, de dienst met M6'en doet geloof ik 4 diensten (2 keer op en af) en staat 's nachts stil in Turnhout.

Geplaatst: 23 mei 2007, 17:45
door Shrek
Wover schreef:Eerder hoogstnormaal hoor, de dienst met M6'en doet geloof ik 4 diensten (2 keer op en af) en staat 's nachts stil in Turnhout.
het is er maar eentje dacht ik :P

Geplaatst: 23 mei 2007, 18:57
door Wover
Ik weet het niet, er is 's morgens een en 's avonds een, maar ik nam aan dat de stam M6'en overdag misschien ook in Turnhout zou staan?

Dus 's morgen Turnhout - Brussel - Turnhout en 's avonds hetzelfde, dacht ik.

Maar misschien wordt die stam na turnhout - brussel nog ergens anders gebruikt?

Geplaatst: 23 mei 2007, 19:12
door Stijn014
Wover schreef:Eerder hoogstnormaal hoor, de dienst met M6'en doet geloof ik 4 diensten (2 keer op en af) en staat 's nachts stil in Turnhout.
welke uren zouden dat dan zijn? De M5 vertrekt om 9u34 en om 14u34 in Turnhout. En is dan steeds de aankomende trein. Ik neem die trein vanuit Lier regelmatig op spitsuren (komende van ANtwerpen) en heb nog nooit op een M6 gezeten (op die lijn he jongens ik ben niet spoorwegvreemd ;)).

Sorry dat ik zomaar de discussie binnenval maar ik ben nog maar sinds gisteren gereistreerd, hallo dus :)

Geplaatst: 23 mei 2007, 19:59
door Molenbruch Y.
Hallo,

IR g 3428/3417 wordt met M6-rijtuigen gereden. Voor zover ik op de hoogte ben legt deze stam maar 1 heen- en terugrit per dag af.

IR g 3427/3416 wordt met M5-rijtuigen gereden, net zoals de tussenliggende ritten die je al vernoemd hebt.

Groeten,

Geplaatst: 23 mei 2007, 20:47
door Dietrich
Wat is er dan mis met die treinen buiten de vertragingen? Ik zit vaak in overvolle Breaks en klassiekjes en ik heb ook geen alternatief tenzij ik een halfuur of langer blijf wachten in Denderleeuw. Een M5 heeft wel gebreken maar die zullen wel opgelost geraken eens er meer M6-rijtuigen gaan rijden en de M5 ook nog vernieuwd worden.

Sorry dat ik zo uit de lucht val.

Geplaatst: 23 mei 2007, 21:01
door Wover
Tegenwoordig houden ze zich iets meer koest, omdat ze hun 'zin' gekregen hebben, maar de situatie voor de nieuwe dienstregeling was soms rampzalig.

Elke week vertragingen van 20 minuten en zelfs meer, overbezetting (zelfs met 4 breaks)...

Sinds de nieuwe dienstregeling is alles stilaan beter geworden, de IR g rijdt zelfs meestal op tijd nu :P

Als je meer over de klachten wil weten: http://www.turnhoutmanage.be

Geplaatst: 24 mei 2007, 00:13
door Steven
De M5 trein zal je bijna de volledige dag heen en weer zien rijden tussen turnhout en brussel zuid. Het is de eerst te zien vanaf de 3427 om dan als 3708 weer te keren en zo verder