Pagina 3 van 8

Geplaatst: 27 apr 2007, 10:15
door Jochen
overweg13 schreef: Overigens hoor/lees ik dat de trein achteraan aangereden is, maar ik denk dat het om een onvervalste frontale botsing gaat.
Wrong...
Dit is'n kop-staart-aanrijding in z'n zuiverste vorm meneer de specialist :)

Geplaatst: 27 apr 2007, 10:18
door Steven
krachtvoertuig, locomotief, loc, HLE, is dus allemaal hetzelfde

rijtuig daar waar passagiers gaan zitten

wagens = voor goederen

Geplaatst: 27 apr 2007, 10:30
door PV
bobby schreef:hoeveel sporen zijn er in het station van Izegem?
Volgens ik kan zien op de foto's slechts 2 sporen.

Geplaatst: 27 apr 2007, 10:57
door Patrick

Geplaatst: 27 apr 2007, 10:58
door i11
Die 2132 zou ook wel eens gesloopt kunnen worden. Zo'n enorme klap zorgt ook dat de hele kast scheef wordt getrokken, waardoor allerlei andere krachten op de loc inwerken. Als je dat wil restaureren ben je wel even bezig denk ik en de vraag blijft hoe goed is het resultaat? Daarnaast moet Salzinnes ook tijd hebben om dit te doen, aangezien zij ook nog andere dingen moeten doen.

Aangezien de NMBS zelf schuld is aan dit ongeluk (Allé, ik neem toch aan dat er geen andere partij schuld heeft aan het accident) is het nog maar de vraag of de verzekering betaalt. Daarnaast zijn de 21'en ook niet meer de jongste hè

Als je de 2132 sloopt heb je onderdelen voor de anderen 21'en. En die ene loc minder zal het hem ook niet doen, aangezien over enkele jaren de nieuwe Siemens locs komen.

P.S. Heeft een 21 een zelf dragende kast?

Geplaatst: 27 apr 2007, 11:04
door ohmboyz
overweg13 schreef:Dag,

Mocht iemand een idee hebben van de nummers van de betrokken rijtuigen, dat interesseert me wel. Alvast bedankt.
Jeetje , hij wil de nummers kennen van het verongelukte materiaal ,
of er gewonden of doden zijn is van minder belang :roll:

Geplaatst: 27 apr 2007, 11:13
door Patrick
overweg13 houdt graag statistiekjes bij en die kunnen altijd van pas komen, zoals reeds bewezen hier. Dat wil nog niet zeggen dat hij geen medeleven heeft hé!

Geplaatst: 27 apr 2007, 11:56
door 2012
i11 schreef:Die 2132 zou ook wel eens gesloopt kunnen worden. Zo'n enorme klap zorgt ook dat de hele kast scheef wordt getrokken, waardoor allerlei andere krachten op de loc inwerken. Als je dat wil restaureren ben je wel even bezig denk ik en de vraag blijft hoe goed is het resultaat? Daarnaast moet Salzinnes ook tijd hebben om dit te doen, aangezien zij ook nog andere dingen moeten doen.

Aangezien de NMBS zelf schuld is aan dit ongeluk (Allé, ik neem toch aan dat er geen andere partij schuld heeft aan het accident) is het nog maar de vraag of de verzekering betaalt. Daarnaast zijn de 21'en ook niet meer de jongste hè

Als je de 2132 sloopt heb je onderdelen voor de anderen 21'en. En die ene loc minder zal het hem ook niet doen, aangezien over enkele jaren de nieuwe Siemens locs komen.

P.S. Heeft een 21 een zelf dragende kast?

mja ... de 21'ers ni meer can de jongste ... :? weet dat er ook nog 22 en 25'ers rond rijden, gevolgd door 23 + 26 'ers ... en dat we een groot tekort hebben aan loks zunne. Her en der blijft er nu reeds een (goederen) trein staat omdat er geen sleping voor handen is.

Als ze die nog gaan maken is idd de vraag, maar in FAZ hebben ze al voor andere hete vuren gestaan en toch hersteld zunne.

Geplaatst: 27 apr 2007, 12:28
door Shrek
Intussen zijn de zwarte dozen gevonden van de treinen
wat bedoelen ze daarmee? de teloc-band ofzo?

Geplaatst: 27 apr 2007, 12:41
door Steven
Shrek schreef:
Intussen zijn de zwarte dozen gevonden van de treinen
wat bedoelen ze daarmee? de teloc-band ofzo?
ja de teloc banden of dataK7, hangt er vanaf welk materieel het is, maar in dit geval zouden het dus twee banden moeten zijn

Geplaatst: 27 apr 2007, 12:59
door bobby
2012 schreef: Als ze die nog gaan maken is idd de vraag, maar in FAZ hebben ze al voor andere hete vuren gestaan en toch hersteld zunne.
als het enigzins mogelijk is zal men die loc wel oplappen, naast economische redenen speelt ook de symbolische waarde mee: tot nu toe is 21/27/11/12 familie nog steeds kompleet, en men zal proberen om dit zo lang mogelijk zo te houden.

Geplaatst: 27 apr 2007, 13:33
door Steven
ze hebben ooit in salzinnes totall los locs hersteld gehad die er erger aan toe waren als deze 21 hoor, locs die open getrokken waren over hun volledige zijkant en dergelijke meer. dus afwachten en zien wat ze er mee gaan doen.

Geplaatst: 27 apr 2007, 13:41
door Shrek
"Een locomotief kost tussen de 3,5 en 4 miljoen euro"
dus als salzinnes hem voor minder kan repareren zullen ze het wel doen zeker :P

Geplaatst: 27 apr 2007, 15:17
door Tommyken
Nog een laaste fototje van de hele 2132. :cry:

En die die zeggen dat de 13 naar de schoorthoop moesten he. :twisted:
Afbeelding

Geplaatst: 27 apr 2007, 15:33
door Daan
In Roeselare staan twee stellen aan de kant. Het betreft de 2107 met M4-rijtuigen, diegene die op het andere perron stonden op het ogenblik van de ramp. Eén van deze rijtuigen heeft een deukje en gebroken ruiten aan de zijkant.

Even verder staat de 2135 met nog 4 M4 rijtuigen. Dit was de aanrijdende trein, de twee overige rijtuigen (waaronder dus 1 stuurstand) staan nog verhakkeld te Izegem.

Tussen Kortrijk en Izegem pendelt men met AR41, en men rijdt langzaam een oud goederenspoortje (zonder bovenleiding) op, alwaar men provisoir kleine perronetjes heeft gemaakt. De pendelbussen stoppen daar ook.

Grtz
Daan