Pagina 3 van 3
Geplaatst: 07 dec 2007, 17:55
door treinbruno
lijn 42 PRACHTIG!
(vooral tussen aywaille en coo)
en lijn 166 (stuk anseremme - gendron celles)
Geplaatst: 07 dec 2007, 18:56
door Gerard
Lijn 24, tussen Montzen en de tunnel van Botzelaer.
Dit gedeelte vind ik in een schitterend gebied liggen met hellingen en een prachtige natuur. Het speelt voor mij ook heel erg mee dat deze lijn (nog) zonder bovenleiding is en dat de serie 55 er nog heel veel te zien is.
GreetZz Gerard.
Geplaatst: 07 dec 2007, 22:17
door Joris
Hallo,
Ik zou wel eens een dagje langs lijn
163 willen gestaan hebben. Dat moet best wel een mooie lijn geweest zijn. Precies wat ik graag zie: enkelspoor, bossen en heuvels, lokale treintjes, kleine verlaten en vervallen hatetjes, MW 43-44-45 en vooral: BOLLE NEUZEN!
Enkel een HLR 84 en een passage van een nachttrein met één ligwagen en één slaapwagen zou ik er mankeren....
Groeten,
Joris De Mol
Geplaatst: 08 dec 2007, 00:14
door Dieselfreak
Helaas... zulk soort lijnen zijn bijna allemaal verdwenen!

Geplaatst: 08 dec 2007, 11:58
door Joris
Hallo,
Dieselfreak schreef:Helaas... zulk soort lijnen zijn bijna allemaal verdwenen!

Ofwel zijn die lijntjes verdwenen, ofwel heeft men er palen boven geplaatst...
En zelfs de bolle neuzen, de 43-44-45, de 84 en ook de slaaptreinen zijn intussen allen verdwenen...
Groeten,
Joris De Mol
Geplaatst: 08 dec 2007, 12:28
door Dietrich
Tja... ik heb soms ook het gevoel dat ik minstens 10 jaar te laat geboren ben, niet alleen voor die "goeie oude tijd" op de sporen maar ook in de muziek enz.
Tijden veranderen he, binnen 15 jaar (of minder) gaan wij waarschijnlijk ook allemaal terugdenken aan de tijd dat er nog klassiekjes rondreden.
Geplaatst: 08 dec 2007, 14:02
door Joris
Hallo,
Dietrich schreef:Tijden veranderen he, binnen 15 jaar (of minder) gaan wij waarschijnlijk ook allemaal terugdenken aan de tijd dat er nog klassiekjes rondreden.
Het moet zo lang niet zijn! Ik denk nu al soms terug aan de tijd dat ik nog met een 45 meereed, of de keren dat ik naar een autotrein ging kijken. Respectievelijk 7 en 4 jaar geleden.
Tussen m'n eerste foto in 1999 en nu is er al veel verdwenen hoor! En net dat maakt het fotograferen ergens wel boeiend.
Maar nu misschien back on-topic.
Groeten,
Joris De Mol
Geplaatst: 08 dec 2007, 22:10
door timv
Spoorlijnen 24, 34 en 35, een van de mooiste spoorlijnen in België

Geplaatst: 09 dec 2007, 17:30
door Dieselfreak
Dietrich schreef:Tja... ik heb soms ook het gevoel dat ik minstens 10 jaar te laat geboren ben
Heb ik ook zo vaak...
Ik had best wel eens willen sporen met de "Far-westtrein" (zo werd die ooit genoemd in de krant toen de elektrificatie aangekondigd werd): de lijn Deinze - Depanne toen ze nog niet van wasdraad voorzien was.
Dietrich schreef:Tijden veranderen he, binnen 15 jaar (of minder) gaan wij waarschijnlijk ook allemaal terugdenken aan de tijd dat er nog klassiekjes rondreden.
Ach ja... stel dat over één tot twee generaties treinen nóg een andere energiebron zouden krijgen en bovenledingen zodoende overbodig worden, wedden dat vele nostalgici het
verdwijnen ervan dan zullen betreuren?
Geplaatst: 11 dec 2007, 19:18
door melle
ik de venbahn:
die prachtige viaducten,
dat prachtige landschap,
die oude seinen

Geplaatst: 11 dec 2007, 19:52
door Wover
Daarstraks L94 en L96 gedaan, en die zijn ook echt leuk om te doen

. Bochten tegen 130 waarbij de trein tot het maximum kantelt. Echt superaangenaam om te doen, ook mooie landschappen, allemaal heel relaxet. Het hielp ook wel dat de treinbestuurder goed aan het ram M4'en "trok"

. Daardoor heb ik in Brussel een onbestaanden aansluiting van 1 minuut kunnen halen, omdat hij een minuutje te vroeg daar was

.
Geplaatst: 11 dec 2007, 21:40
door Dietrich
Op l.89 heb je ook van die bochten hoor, alleen voor Burst heb je er eentje waar men tot 100 km/h moet afremmen.