Pagina 3 van 3

Geplaatst: 19 mei 2007, 12:19
door Stijn D.C.
Eigenlijk zou je dan beter een geluidje hebben zoals de gong, maar dan een aangenaam ofzo XXX meter voor het station (zoals een stationsaankondigingsbordje) en dan weet ge het ook dat ge een station naderd. natuurlijk treinen in doorrit gaan dit dan wel ook horen.

Geplaatst: 19 mei 2007, 13:13
door SteC
Als je nu gewoon de gps die in veel materieel zit (ik weet niet hoe het zit met ms) koppelt aan een digitale versie van het rittenschema moet je toch wel al een heel eind komen. Evt kun je dan ook de afstand tot het volgende station laten berekenen en op het schermpje dan heb je geen geluiden nodig, en indien nodig kun je dan nog altijd zelf instellen wat je wil.

Geplaatst: 19 mei 2007, 14:44
door Wover
Of gewoon wachten tot TBL op alle lijnen is geïnstalleerd en dan op het baken voor een station een extra signaal doorgeven waardoor het station waar je moet stoppen op een display komt ;).

In dat geval moet TBL wel in contact staan met een database met treinnummers en rijpaden enz, da's misschien al wat te moeilijk.

Geplaatst: 19 mei 2007, 14:59
door Steven
niet zo heel moeilijk, maar wel een mega databank nodig, ze hebben met de huidige siv (de displays in de treinen) al het max aantal mogelijkheden benut die er zijn. omdat je moet rekening houden met splitsen van treinen en dergelijke meer ga je vaststellen da je voor 1 relatie al meerdere dingen moet programmeren.

Geplaatst: 21 mei 2007, 00:05
door Miljaarde
Allemaal overbodige rommel: Gewoon van punt A naar punt B en voorbijsjeezen aan 100 km/u en claxonerend zwaaien naar het publiek. :o

Geplaatst: 21 mei 2007, 06:41
door Stijn D.C.
Laat me raden: HKM :roll:

Geplaatst: 10 jul 2007, 19:28
door Molenbruch Y.
Ter aanvulling van het topic "treinbestuurder vergeet te stoppen":

Het omgekeerde kan ook gebeuren. Ik zat vandaag in trein P 8300 (aankomst Genk 18u21), die in principe niet stopt te Bokrijk. Echter, enkele minuten na vertrek te Kiewit vertraagde de trein ineens, en stopte even later zowaar te Bokrijk (hoewel het niet oranje of rood was). De deuren werden echter niet geopend en enkele seconden later begon de trein weer te rijden. Vermoedelijk is de bestuurder zich dus pas van zijn vergissing gewaargeworden toen hij al stilstond. Gevolg: 2 minuten vertraging bij aankomst te Genk.

Groeten,

Geplaatst: 10 jul 2007, 23:44
door Nekvin
Mijn conclusie is: ook al ben je trein bestuurder, treinbegeleider, seingever, onderstationchef of chief executive officer, je bent en je blijft een mens, dus je maakt fouten. Het is normaal dat een bestuurder of seingever een boete krijgt bij elke fout, want deze mensen hebben een veiligheidsfunctie, van hen zou eigelijk moeten verwacht worden dat ze foutloos werken, maar we blijven mensen. Dus als een seingever het sein vergeet open te zetten, met gevolg 10 min vertraging is net zo erg al een tb het station voorbijrijden.

Wat ik met deze uitleg nu wil bewijzen is dat mensen fouten maken. (Behalve ik, ik mijn 6 maanden durende spoorwegcarriere heb ik nog geen enkele fout gemaakt waarvoor ik beboet werd. :lol: )

Geplaatst: 11 jul 2007, 07:09
door Bibke
Nekvin schreef:Wat ik met deze uitleg nu wil bewijzen is dat mensen fouten maken. (Behalve ik, ik mijn 6 maanden durende spoorwegcarriere heb ik nog geen enkele fout gemaakt waarvoor ik beboet werd. :lol: )
Het zou erg zijn op zo een korte periode maar:
Hoeveel heb je er gemaakt zonder beboet te worden (waar dus niemand weet van heeft)?

Geplaatst: 11 jul 2007, 12:36
door Nekvin
bwa, ik zou durven zeggen nog geen. Omdat ik nog maar zo kort binnen ben, blijf ik nog altijd aandachtig, dat zou wel kunnen veranderen na enkele jaren :P

Geplaatst: 11 jul 2007, 13:23
door Molenbruch Y.
Mijn conclusie is: ook al ben je trein bestuurder, treinbegeleider, seingever, onderstationchef of chief executive officer, je bent en je blijft een mens, dus je maakt fouten.
Uiteraard, mijn bericht was trouwens ook helemaal geen verwijt naar die bestuurder toe.
Het is normaal dat een bestuurder of seingever een boete krijgt bij elke fout, want deze mensen hebben een veiligheidsfunctie, van hen zou eigelijk moeten verwacht worden dat ze foutloos werken
Krijgt die bestuurder nu eigenlijk ook een boete omdat hij een keertje te veel gestopt is? Nee toch?

Groeten,

Geplaatst: 11 jul 2007, 13:33
door Patrick
Misschien stond er iemand te liften? :D

Geplaatst: 11 jul 2007, 14:34
door Dietrich
Krijgt die bestuurder nu eigenlijk ook een boete omdat hij een keertje te veel gestopt is? Nee toch?
Aangezien hij hierdoor te laat aan de volgende halte is aangekomen lijkt het mij van wel, maar ik ken de regels van de NMBS hierrond niet.

Geplaatst: 11 jul 2007, 16:27
door Steven
Dietrich schreef:
Krijgt die bestuurder nu eigenlijk ook een boete omdat hij een keertje te veel gestopt is? Nee toch?
Aangezien hij hierdoor te laat aan de volgende halte is aangekomen lijkt het mij van wel, maar ik ken de regels van de NMBS hierrond niet.
neen voor extra stops bestaat geen boete, vertragingen zit niet meer afzonderlijk in het premiesysteem, dit zou geintegreerd zitten in de algemene premie productiviteit.

Geplaatst: 11 jul 2007, 21:29
door Nekvin
Molenbruch Y. schreef:
Mijn conclusie is: ook al ben je trein bestuurder, treinbegeleider, seingever, onderstationchef of chief executive officer, je bent en je blijft een mens, dus je maakt fouten.
Uiteraard, mijn bericht was trouwens ook helemaal geen verwijt naar die bestuurder toe.
Het is normaal dat een bestuurder of seingever een boete krijgt bij elke fout, want deze mensen hebben een veiligheidsfunctie, van hen zou eigelijk moeten verwacht worden dat ze foutloos werken
Krijgt die bestuurder nu eigenlijk ook een boete omdat hij een keertje te veel gestopt is? Nee toch?

Groeten,
Stoppen is niet onveilig, niet stoppen waar je wel moet is onveilig