Pagina 3 van 3

Geplaatst: 24 jun 2007, 16:57
door Dietrich
De reactie's van sommigen hier getuigen van ongelooflijk veel begrip voor deze problemen.
Ben eens benieuwd hoe deze personen zouden reageren als hun auto voor de zoveelste keer wordt gevandaliseerd op de parking van hun werk?
Auto's in de prak geslagen? wat kan mij dat schelen? als MIJN trein maar op tijd is...
Treinbegeleider in elkaar geslagen? wat kan mij dat schelen? als MIJN trein maar op tijd is...
Zal de ziekte van deze tijd zijn zeker?
Nogmaals, is voor die ene parking 24 uur lang een staking nodig? 24 uur betekent 2 dagen geen of sterk verstoord verkeer in en rond Antwerpen, met waarschijnlijk gevolgen tot ver daarbuiten. Ik denk dat men op meer sympathie zou gerekend hebben had men gedreigd te staken overdag buiten de spitsuren te organiseren. Ok, het effect op de directie zou minder geweest zijn, maar men moet ook rekening houden met de pendelaar (het gaat hier ook niet om "enkel MIJN trein" maar om die van duizenden mensen).

Geplaatst: 24 jun 2007, 17:43
door dentheo
Dietrich schreef:
De reactie's van sommigen hier getuigen van ongelooflijk veel begrip voor deze problemen.
Nogmaals, is voor die ene parking 24 uur lang een staking nodig? 24 uur betekent 2 dagen geen of sterk verstoord verkeer in en rond Antwerpen, met waarschijnlijk gevolgen tot ver daarbuiten. Ik denk dat men op meer sympathie zou gerekend hebben had men gedreigd te staken overdag buiten de spitsuren te organiseren. Ok, het effect op de directie zou minder geweest zijn, maar men moet ook rekening houden met de pendelaar (het gaat hier ook niet om "enkel MIJN trein" maar om die van duizenden mensen).
Maar de direktie in Brussel vindt het al jarenlang GEEN probleem, dan bezorg je hen een probleem, zo werkt dat.

Geplaatst: 24 jun 2007, 21:01
door Steven
dietrich een staking van een paar uur veroorzaakt meer chaos dan eentje van precies 24 u, aangezien alles dan 24 uur blijft staan verzorgt dit voor minder problemen in de materieelgrafieken dan eentje van 2 uurkes waardoor alles ineens door elkaar zit.

Geplaatst: 25 jun 2007, 10:02
door Frank
Ik zag enkele dagen terug dat de ingang / uitgang van de Q-park parking in Antwerpen-Berchem nogal zwaar is afgesloten (zware metalen constructie) aan de stationsuitgang. Is dat te zien in het kader van een betere beveiliging ofzo?

Geplaatst: 25 jun 2007, 10:09
door Nils
Frank schreef:Ik zag enkele dagen terug dat de ingang / uitgang van de Q-park parking in Antwerpen-Berchem nogal zwaar is afgesloten (zware metalen constructie) aan de stationsuitgang. Is dat te zien in het kader van een betere beveiliging ofzo?
Parkings van Qpark zijn altijd zeer goed beveilifd met poos moeilijker arten en toestanden. Binnen en buitenlopen is daar meestal iets moeilijker als in de parkings van interparking....

Geplaatst: 25 jun 2007, 10:59
door Steven
idd die poorten zijn normaal de parking in brussel zuid is daar ook van voorzien, ook daar is q-park de uitbater :-)

Geplaatst: 25 jun 2007, 20:18
door thejay
Frank schreef:Ik zag enkele dagen terug dat de ingang / uitgang van de Q-park parking in Antwerpen-Berchem nogal zwaar is afgesloten (zware metalen constructie) aan de stationsuitgang. Is dat te zien in het kader van een betere beveiliging ofzo?
Er is mij wel eens ter ore gekomen dat in die parking meestal daklozen en/of verslaafden overnachtten.
Vanochtend kwam een persoon uit het ijzeren hek. Ik vermoed dat het enkelrichting opent vanuit de garage. Hoe je er dan weer ingeraakt...???

groeten,
thejay

Geplaatst: 25 jun 2007, 21:06
door Frank
thejay schreef:Vanochtend kwam een persoon uit het ijzeren hek. Ik vermoed dat het enkelrichting opent vanuit de garage. Hoe je er dan weer ingeraakt...???
Je hebt rechts (gezien bij het verlaten van Antwerpen-Berchem via de hoofdingang) van die 'huisjes'. Ik dacht dat je bij het laatste (kant tram) naar binnen kon. Er hangt daar ook een automaat die waarschijnlijk wel iets te maken heeft met het parkeerticket (om de deur te openen neem ik aan).

Dan zal het grote ijzeren hek aan het station dienen om doorlopen te vermijden. Je kon vroeger daar de trap naar beneden nemen en dan bijna aan de tram uitkomen als je de parking doorliep. Was waarschijnlijk wel een gekend alternatief bij regenweer. De uitbater van de parking heeft natuurlijk liever van niet: mensen in de parking die er niets betalen kan alleen maar nadelen hebben voor hen.

Geplaatst: 27 jun 2007, 19:15
door K V B
dentheo schreef:
JC schreef:Nog maar eens het beste bewijs dat een gedeelte van het personeel van de NMBS enkel maar denkt aan staking als er iets niet in orde is.
Ik ken weinig firma's waar men staakt als alles in orde is....
Bij de meeste firma's die ik ken wordt nooit gestaakt... Wil dat zeggen dat overal alles in orde is? Nee.

Geplaatst: 27 jun 2007, 19:18
door K V B
Adler schreef:
Het zou misschien al veel helpen als men al die politiek benoemde directieleden in Brussel zou vervangen door bekwame mensen.
Zoalnd de NMBS zo afhankelijk is van de politiek is dat een droom. Maak van de NMBS een normaal bedrijf, met normale arbeidsvoorwaarden en mischien is het dan mogelijk het ook als een normaal bedrijf te leiden.

Geplaatst: 27 jun 2007, 20:23
door Steven
K V B schreef:
dentheo schreef:
JC schreef:Nog maar eens het beste bewijs dat een gedeelte van het personeel van de NMBS enkel maar denkt aan staking als er iets niet in orde is.
Ik ken weinig firma's waar men staakt als alles in orde is....
Bij de meeste firma's die ik ken wordt nooit gestaakt... Wil dat zeggen dat overal alles in orde is? Nee.
welke firma's ken jij dan zoal? is daar een vakbondsvertegenwoordiging, in kmo's in belgie komt dat zelden voor die mensen hebben dus zelden een bepaalde steun om te staken. maar er zijn genoeg andere bedrijven in belgie waar men staakt net zoals bij de nmbs, post, VW (prive bedrijf en beter gekend als stakers dan de nmbs), opel, ford, philips, .... al deze grote prive bedrijven hebben al plat gelegen en das nog maar begin van een lang lijstje van bedrijven waar men al is durft staken.

Geplaatst: 28 jun 2007, 12:32
door K V B
Steven schreef:
K V B schreef:
dentheo schreef: Ik ken weinig firma's waar men staakt als alles in orde is....
Bij de meeste firma's die ik ken wordt nooit gestaakt... Wil dat zeggen dat overal alles in orde is? Nee.
welke firma's ken jij dan zoal? is daar een vakbondsvertegenwoordiging, in kmo's in belgie komt dat zelden voor die mensen hebben dus zelden een bepaalde steun om te staken. maar er zijn genoeg andere bedrijven in belgie waar men staakt net zoals bij de nmbs, post, VW (prive bedrijf en beter gekend als stakers dan de nmbs), opel, ford, philips, .... al deze grote prive bedrijven hebben al plat gelegen en das nog maar begin van een lang lijstje van bedrijven waar men al is durft staken.
In Belgiƫ is wordt zeker bij de KMO's weinig gestaakt. Bij grote bedrijven daarentegen wordt dan weer teveel gestaakt. En ik verbaas mij er steeds weer over wat men zich daarbij veroorlooft; blokkering van de fabriekspoort, gijzeling van de directie, allemaal zaken die in een normaal land voor de betrokken toch enige tijd achter de tralies zou opleveren.

Ik werk op dit moment echter voor een groot Zwitsers bedrijf (Swisscom). En hier wordt niet gestaakt. Gewoon niet. Niet klein, niet groot, net spontaan, niet gepland. Gewoon niet.
En bij voorbeeld bij de SBB is sinds 1918 niet een minuut gestaakt.
Het kan dus toch wel anders...

Geplaatst: 28 jun 2007, 14:01
door Steven
tja het kan zeker anders, maar hoe zit het met de werksfeer, hoe zit het met de verloning, hoe zit het met de werkdruk, hoe zit het met de loonlast? is 1 van al die punten gelijklopend aan bijvoorbeeld een zelfde werknemer bij belgacom?