Pagina 3 van 3

Geplaatst: 27 aug 2007, 23:24
door 260689
maar 1 sprinterke voor vervanging van benelux is heel weinig he maar er was klacht van BTTB geweest dat ze een vervangdienst moesten verzorgen

Geplaatst: 27 aug 2007, 23:25
door Steven
tja het is een sprinter of een 800 en deze laatste was misschien niet ter beschikking he

Geplaatst: 27 aug 2007, 23:31
door dentheo
Steven schreef:je krijgt gewoon een verschuiving hoor, je gebruikt een trein minder, doordat er een volledige slag overgeslagen is. daardoor zal er 1 trein ipv 50 minuten aan de kant staan dan ineens 1u50 minuten aan de kant staan, nadien schuift al de rest evenredig door he :-)
Maar het wil niet zeggen dat je het de volledige dag met één lok minder kan doen ?

Geplaatst: 28 aug 2007, 03:08
door Steven
het moet daarom geen volledige dag zijn he, als er 1 loc een halve dag extra vrij komt door deze maatregel kan dit soms genoeg zijn om wat meer aandacht te krijgen in de werkplaats voor bepaalde problemen op te lossen.

Geplaatst: 28 aug 2007, 09:20
door FLV-FGSP
Steven schreef:het moet daarom geen volledige dag zijn he, als er 1 loc een halve dag extra vrij komt door deze maatregel kan dit soms genoeg zijn om wat meer aandacht te krijgen in de werkplaats voor bepaalde problemen op te lossen.
De 11 krijgt een pauze in Amsterdam. Bijzonder handig als de werkplaats in Schaarbeek is.

Geplaatst: 28 aug 2007, 12:19
door Steven
die pauze hadden ze voordien ook al in amsterdam (volgens collega ns)

Geplaatst: 28 aug 2007, 16:37
door Accelerat
Er staat hier ook op teletekst dat er "vervangende treinen rijden, maar die in Roosendaal geen aansluiting hebben op treinen naar Brussel of Antwerpen." :roll:

Geplaatst: 28 aug 2007, 18:13
door dentheo
Steven schreef:die pauze hadden ze voordien ook al in amsterdam (volgens collega ns)
En gaan die Amsterdammers dan die extra aandacht geven ??? Die doen toch geen onderhoud aan onze loks ??

Kan er iemand hier eens navragen, wat is hier gaande ???

Geplaatst: 28 aug 2007, 20:39
door rvdborgt
Steven schreef:die pauze hadden ze voordien ook al in amsterdam (volgens collega ns)
In Amsterdam werd normaliter "lang gekeerd", maar daarvoor heb je wel 8 operationele locs nodig. Ik vermoed dat dat al maanden een probleem is.

Groetjes,
Rian

Geplaatst: 28 aug 2007, 20:43
door rvdborgt
260689 schreef:maar 1 sprinterke voor vervanging van benelux is heel weinig he maar er was klacht van BTTB geweest dat ze een vervangdienst moesten verzorgen
Bij mijn weten staan er in Brussel 1 of 2 800'en op reserve. Die worden dan ook vaak ingezet als de Benelux ongepland uitvalt. Nu dat gepland gebeurt, ziet de NMBS zich echter niet in staat om ook maar iets te doen. Verder kan ik me niet voorstellen dat er niet minstens in het weekend materieel beschikbaar is, wanneer de uitgevallen Benelux zeker tussen Brussel en Antwerpen erg gemist wordt.

Groetjes,
Rian

Geplaatst: 29 aug 2007, 14:39
door FLV-FGSP
NMBS doet nu ook aan vervangende treinen:
http://www.b-rail.be/php/alerts/index.p ... ew&&id=318