Kusttram tot Duinkerke
duinkerke zelf is op 25 kv gelektrificeerd dacht ik, dus waarom zouden de fransozen er opeens een dubbele spanning willen van maken? op kortrijk-lille en doornik-lille doen ze het toch ook niet?Steven schreef:waarom moet da 25 KV zijn? verklaar u nader?Shrek schreef:elektrificeren naar frankrijk moet dan onder 25kv, dus het zal wel een 41je worden denk ik zo
PS: mijn 250e post

ik dacht mits navraag nog te weten da duinkerke nog diesel was en isShrek schreef:duinkerke zelf is op 25 kv gelektrificeerd dacht ik, dus waarom zouden de fransozen er opeens een dubbele spanning willen van maken? op kortrijk-lille en doornik-lille doen ze het toch ook niet?Steven schreef:waarom moet da 25 KV zijn? verklaar u nader?Shrek schreef:elektrificeren naar frankrijk moet dan onder 25kv, dus het zal wel een 41je worden denk ik zo
PS: mijn 250e post
Duinkerken is wel gëelektrificeerd met 25kV~Steven schreef: ik dacht mits navraag nog te weten da duinkerke nog diesel was en is
Zie maar op deze kaart, deze bron is wel betrouwbaar denk ik.
Ik ken de details van de Kusttram niet, maar volgens mij veronderstellen de meeste van jullie dat deze lijn in de vorm van een echte spoorlijn wordt doorgetrokken. Het lijkt mij echter waarschijnlijker dat deze nieuwe lijn als tramlijn wordt uitgevoerd en wordt voorzien van de spoorbreedte en bovenleidingsspanning die op de rest van de Kusttram ook wordt gebruikt.
Burgemeester Lippens heeft ooit gezegd dat de tramdraden zijn badstad ontsieren.1607 schreef:Knokke-zoute? mmmmmm.... daar hebben ze allemaal al nen auto van minstens 50.000 euro ze. denk niet dat die zouden er gebruik van maken. voor de vlamingen zou het beter zijn naar frankrijk aangezien daar bepaalde dingen goedkoper zijn.

Dus ik denk niet dat hij daar ooit de toelating voor zal geven dat zijn mondaine Knokke Zoute ook door tramdraden zal ontsierd worden.
In het regio nieuws (Brugge oostkust) heeft in januari gestaan dat ze de kusttram willen doortrekken tot Brugge.
Zal er waarschijnlijk ook nooit van komen, maar dat vind ik al een veel betere oplossing. Want tijdens de wintermaanden is het treinaanbod tussen Brugge en Knokke/Blankenberge erg schaars.
http://www.hln.be/hln/cch/det/art_129897.html
Zijn er maar zo weinig lijnen in FrankrijkElgar schreef:Duinkerken is wel gëelektrificeerd met 25kV~Steven schreef: ik dacht mits navraag nog te weten da duinkerke nog diesel was en is
Zie maar op deze kaart, deze bron is wel betrouwbaar denk ik.