Pagina 3 van 4
Geplaatst: 07 sep 2007, 20:41
door overweg13
Juist.
Geplaatst: 10 sep 2007, 12:17
door Fles
Lekker dan..

Wat boeit het nou of ik 56 km met 1 of met 2 treinen afleg?
Nou ja, in elk geval hartelijk dank voor de info, ik zal mijn plannen aan moeten passen

Geplaatst: 10 sep 2007, 13:28
door kimba
Wover schreef:Bartjedj schreef:Je mag alle treinen pakken die één van de toegelaten trajecten volgen. Ik doe dat af en toe: als ik de IC mis naar Brussel, neem ik de L. En geen enkele TBG heeft daar al iets op gezegd.
BDJ
En inderdaad, als je een traject Antwerpen - Brussel invult gaan ze waarschijnlijk niet moeilijk doen als je een andere trein neemt op dat traject, je moet gewoon zien dat je geen grote omwegen maakt

.
Dus bv met een campuskaart Diepenbeek-Gent mag zowel:
Diepenbeek-AntwerpenBerchem-Gent als Diepenbeek-Brussel-Gent ?
Geplaatst: 10 sep 2007, 13:31
door Wover
Eventueel ja, maar vanuit Diepenbeek heb je de IC-E die je rechtstreeks naar Gent kan brengen

.
Maar de planner geeft ook de opties om via Antwerpen te gaan, dus dan mag je die ook nemen

.
Geplaatst: 12 sep 2007, 12:28
door groentje
In realiteit doen de conducteurs niet erg moeilijk, hoor, zolang niet duidelijk is dat je bijvoorbeeld ergens bent uitgestapt, daar de halve dag hebt doorgebracht en dan terug bent doorgereden.
Tenminste, dat is mijn ervaring.
Geplaatst: 12 sep 2007, 15:23
door Fles
groentje schreef:In realiteit doen de conducteurs niet erg moeilijk, hoor, zolang niet duidelijk is dat je bijvoorbeeld ergens bent uitgestapt, daar de halve dag hebt doorgebracht en dan terug bent doorgereden.
Tenminste, dat is mijn ervaring.
Mja, ik ben op zich best bereid dat te geloven

Maar met Waalse conducteurs neem ik dat risico liever niet.. Dat gezegd hebbende, blijf ik het onzin vinden. Ik betaal voor vervoer over een bepaalde afstand, en of ik daar nou de hele dag over doe of ineens rijd, dat maakt geen verschil.
dagkaart voor 37.50 euro
Geplaatst: 01 dec 2007, 21:27
door treinbruno
als je trouwens echt wil kan je wel een dagkaart voor 37.50 euro kopen!!!
(koop een abbo voor een week (75€) en vraag dan de terugbetaling aan die dag - je krijgt dan 50% van de prijs terug - dus dan kost het 37.50 voor 1 dag)
alleen denk ik dat nog niemand daar gebruik van gemaakt heeft
;-)
Geplaatst: 03 dec 2007, 17:38
door thomaslj
Je kan het 'reisonderbreking-probleem' eventueel omzeilen door een vervoersbewijs via internet te kopen & meerdere keren af te drukken..
Re: ;-)
Geplaatst: 03 dec 2007, 17:48
door treinbruno
thomaslj schreef:Je kan het 'reisonderbreking-probleem' eventueel omzeilen door een vervoersbewijs via internet te kopen & meerdere keren af te drukken..
ge kunt geen GO PASS via internet kopen hé.
en met een gewoon biljet moogt ge altijd een reisonderbreking doen (ook als ge het in het station koopt)
;-)
Geplaatst: 03 dec 2007, 17:52
door thomaslj
Twas maar een idee, kheb het zelf nog ni uitgeprobeerd want kheb een treinkaart..
Re: ;-)
Geplaatst: 03 dec 2007, 17:55
door overweg13
treinbruno schreef:thomaslj schreef:Je kan het 'reisonderbreking-probleem' eventueel omzeilen door een vervoersbewijs via internet te kopen & meerdere keren af te drukken..
ge kunt geen GO PASS via internet kopen hé.
en met een gewoon biljet moogt ge altijd een reisonderbreking doen (ook als ge het in het station koopt)
De 2 laatste bijdragen doen me de wenkbrauwen fronsen. Het eerste is een duidelijk voorbeeld van grijsrijden.
En in de 2de staat een pertinente onwaarheid. Alleen met een via-biljet mag je je reis 1 keer onderbreken. Zo'n via-biljet kun je zowel op internet, als in de andere gewone verkooppunten aankopen.
Geplaatst: 04 dec 2007, 17:14
door treinbruno
overweg13 schreef:treinbruno schreef:thomaslj schreef:Je kan het 'reisonderbreking-probleem' eventueel omzeilen door een vervoersbewijs via internet te kopen & meerdere keren af te drukken..
ge kunt geen GO PASS via internet kopen hé.
en met een gewoon biljet moogt ge altijd een reisonderbreking doen (ook als ge het in het station koopt)
De 2 laatste bijdragen doen me de wenkbrauwen fronsen. Het eerste is een duidelijk voorbeeld van grijsrijden.
En in de 2de staat een pertinente onwaarheid. Alleen met een via-biljet mag je je reis 1 keer onderbreken. Zo'n via-biljet kun je zowel op internet, als in de andere gewone verkooppunten aankopen.
oei sorry.
ik dacht dat je met een gewoon vervoersbewijs ook de reis mocht onderbreken!
maar nu heb ik het eens nagelezen op de NMBS site en het is dus enkel met treinkaarten dat je je reis mag onderbreken op elk station op de reisweg gelegen. (uitgezonder campus en railflex)
Geplaatst: 04 dec 2007, 18:18
door Dietrich
Ik dacht altijd dat je uw reis kon onderbreken met eender welk vervoersbewijs. Je kan toch gewoon uitstappen waar je wilt, men kan u toch niet verplichten te blijven zitten tot in uw eindstation? Alleen als je aan halte van onderbreking terug wilt opstappen heb je een nieuw vervoersbewijs nodig, met die halte als vertrek.
Dit uitgezonderd bij een via-biljet natuurlijk.
Geplaatst: 04 dec 2007, 18:40
door overweg13
Dietrich schreef:Ik dacht altijd dat je uw reis kon onderbreken met eender welk vervoersbewijs. Je kan toch gewoon uitstappen waar je wilt, men kan u toch niet verplichten te blijven zitten tot in uw eindstation? Alleen als je aan halte van onderbreking terug wilt opstappen heb je een nieuw vervoersbewijs nodig, met die halte als vertrek.
Dit uitgezonderd bij een via-biljet natuurlijk.
Dat is dan ook geen reisonderbreking, maar het afzien van een gedeelte van de reis. Het is trouwens nog wel wat ingewikkelder: stel dat je via een alternatieve, snellere reisweg rijdt. Dan mag je theoretisch de reis niet stoppen in een station op de alternatieve reisweg.
Geplaatst: 05 dec 2007, 15:02
door Accelerat
Ik vind het zelf ronduit vreemd dat je in België met een heleboel vervoersbewijzen je reis niet (tijdelijk) mag onderbreken.
Als ik dus naar Luxembourg zou willen met een EC, dan ben ik dus VERPLICHT om twee tickets te kopen, Nederland-Brussel en Brussel-Luxemburg omdat je de snelste verbinding moet nemen, dat in dit geval de IC is...
Kijken tbg's hier vaak naar?