Elgar schreef:De varkensneuzen!
Die hun binnenkant is gewoonweg vuil en lelijk.
Met de buitenkant en rij-eigenschappen ervan heb ik geen problemen, als ze deze eens van binnen moesten opknappen, zouden het wel prachtige stellen kunnen worden.
bis.
Triple
Vind dat eerste klas nog al eens een rare geur heeft.En zoals je zegt de kleuren...Dan nog liever een stelleke
Elgar schreef:De varkensneuzen!
Die hun binnenkant is gewoonweg vuil en lelijk.
Met de buitenkant en rij-eigenschappen ervan heb ik geen problemen, als ze deze eens van binnen moesten opknappen, zouden het wel prachtige stellen kunnen worden.
bis.
Triple
Vind dat eerste klas nog al eens een rare geur heeft.En zoals je zegt de kleuren...Dan nog liever een stelleke
Binnekort worden deze gemoderniseerd, zowel langs binnen als langs buiten. Op gebied van besturing zijn de 800'en de meest betrouwbaarste stellen ooit gemaakt. Zelden of nooit problemen mee, en nooit last van wielslip (zwakke adhesie) wat van sprinters en klassieke stellen niet kan gezegd worden.
Bah daar wordt ook soms in overdreven vind ik.
Enkel met perron's in bochten kan je soms moeilijkheden hebben, maar ge stoemt daar eens tegen en dat werkt terug hé
Binnekort worden deze gemoderniseerd, zowel langs binnen als langs buiten. Op gebied van besturing zijn de 800'en de meest betrouwbaarste stellen ooit gemaakt. Zelden of nooit problemen mee, en nooit last van wielslip (zwakke adhesie) wat van sprinters en klassieke stellen niet kan gezegd worden.
Je hebt nog gesproken over zwakke koplampen, uitgenomen bij de 807 en 810 had je dit niet, zei je.
Bah daar wordt ook soms in overdreven vind ik.
Enkel met perron's in bochten kan je soms moeilijkheden hebben, maar ge stoemt daar eens tegen en dat werkt terug hé
als er stellen waren en zijn waar ik geregeld last deuren met heb zijn het de die wel
Kheb gekozen voor de break
Zo'n lelijk ding, de verf is er meestal op vele plaatsen af , hij hangt vol graffiti en die ruiten, zo vuil en dan nog geelachtig ook, ge wordt depressief als ge der in zit!
wordt het geen tijd voor een groot onderhoud?
Hogersluys schreef:MS 96, hun zetelopstelling is bedroevend slecht. In veel gevallen moet je op een wand kijken. Als treinreiziger is dit toch wel een serieus minpunt.
Niet alleen van zetelopstelling, maar ook van klasse indeling is dit zeer ondoordacht gebeurd. één derde van een stel is eerste klasse. Dat is gewoon veel teveel!
Hogersluys schreef:MS 96, hun zetelopstelling is bedroevend slecht. In veel gevallen moet je op een wand kijken. Als treinreiziger is dit toch wel een serieus minpunt.
Niet alleen van zetelopstelling, maar ook van klasse indeling is dit zeer ondoordacht gebeurd. één derde van een stel is eerste klasse. Dat is gewoon veel teveel!
dat is omdat je in rijtuigen telt maar die telling is wel heel grof. Van dat derde rijtuig is niet de volledige lengte benut voor reizigers.
Je bent bijna een derde van dat rijtuig kwijt aan
mindervalide wc
compartiment voor de treinbegeleider
pakwagen.
Het blijft een grote afdeling eerste klasse maar ze is minder uitgesproken dan dat je denkt. De nuttige ruimte die in gebruik is voor zitplaatsen is in het eerste en tweede rijtuig veel groter.
Ik heb ook MS-96 aangeduid. Niet omwille van de rij-eingenschappen, maar omwille van
de onhandig kleine deuren waar maar één persoon tegelijk doorkan en de zetelopstelling.