Pagina 3 van 4

Geplaatst: 11 jul 2006, 21:40
door Concurrent
groentje schreef:
Elgar schreef:De varkensneuzen!
Die hun binnenkant is gewoonweg vuil en lelijk.
Met de buitenkant en rij-eigenschappen ervan heb ik geen problemen, als ze deze eens van binnen moesten opknappen, zouden het wel prachtige stellen kunnen worden.
bis.
Triple

Vind dat eerste klas nog al eens een rare geur heeft.En zoals je zegt de kleuren...Dan nog liever een stelleke

Geplaatst: 11 jul 2006, 23:28
door Bart
Concurrent schreef:
groentje schreef:
Elgar schreef:De varkensneuzen!
Die hun binnenkant is gewoonweg vuil en lelijk.
Met de buitenkant en rij-eigenschappen ervan heb ik geen problemen, als ze deze eens van binnen moesten opknappen, zouden het wel prachtige stellen kunnen worden.
bis.
Triple

Vind dat eerste klas nog al eens een rare geur heeft.En zoals je zegt de kleuren...Dan nog liever een stelleke
Binnekort worden deze gemoderniseerd, zowel langs binnen als langs buiten. Op gebied van besturing zijn de 800'en de meest betrouwbaarste stellen ooit gemaakt. Zelden of nooit problemen mee, en nooit last van wielslip (zwakke adhesie) wat van sprinters en klassieke stellen niet kan gezegd worden.

Geplaatst: 11 jul 2006, 23:48
door Steven
maar owee die deuren van een 800

Geplaatst: 11 jul 2006, 23:54
door Bart
Steven schreef:maar owee die deuren van een 800
Bah daar wordt ook soms in overdreven vind ik.
Enkel met perron's in bochten kan je soms moeilijkheden hebben, maar ge stoemt daar eens tegen en dat werkt terug hé :wink:

Geplaatst: 11 jul 2006, 23:57
door Jonathan
Bart schreef:
Concurrent schreef:
groentje schreef: bis.
Triple

Vind dat eerste klas nog al eens een rare geur heeft.En zoals je zegt de kleuren...Dan nog liever een stelleke
Binnekort worden deze gemoderniseerd, zowel langs binnen als langs buiten. Op gebied van besturing zijn de 800'en de meest betrouwbaarste stellen ooit gemaakt. Zelden of nooit problemen mee, en nooit last van wielslip (zwakke adhesie) wat van sprinters en klassieke stellen niet kan gezegd worden.
Je hebt nog gesproken over zwakke koplampen, uitgenomen bij de 807 en 810 had je dit niet, zei je.

Geplaatst: 12 jul 2006, 00:04
door Steven
Bart schreef:
Steven schreef:maar owee die deuren van een 800
Bah daar wordt ook soms in overdreven vind ik.
Enkel met perron's in bochten kan je soms moeilijkheden hebben, maar ge stoemt daar eens tegen en dat werkt terug hé :wink:
als er stellen waren en zijn waar ik geregeld last deuren met heb zijn het de die wel :-)

Geplaatst: 12 jul 2006, 00:11
door Bart
Jonathan schreef:
Jonathan schreef:
Jonathan schreef:
Je hebt nog gesproken over zwakke koplampen, uitgenomen bij de 807 en 810 had je dit niet, zei je.
Ja en?
Wat wil je daar mee zeggen?

Geplaatst: 12 jul 2006, 21:11
door 13'erke
Kheb gekozen voor de break
Zo'n lelijk ding, de verf is er meestal op vele plaatsen af , hij hangt vol graffiti en die ruiten, zo vuil en dan nog geelachtig ook, ge wordt depressief als ge der in zit! :( :cry:
wordt het geen tijd voor een groot onderhoud?

Geplaatst: 13 jul 2006, 15:04
door adminn
13'erke schreef: break

wordt het geen tijd voor een groot onderhoud?
ja!!!

Re: Minstgeliefde Motorstel/wagen die actief is

Geplaatst: 22 aug 2010, 19:21
door thomaslj
Als rolstoelreiziger vind ik de niet gemoderniseerde klassiekjes toch wel het minst.

Re: Minstgeliefde Motorstel/wagen die actief is

Geplaatst: 22 aug 2010, 20:33
door Terminus
Indien dit nog kan gecorrigeerd worden: ik heb per ongeluk voor onze klassiekjes 100-200 gestemd i.p.v. voor de sprinters.

(Ik was even verstrooid. De klassiekjes 100-200 apprecieer ik net het meest van de motorstellen en -wagens)

Re: Minstgeliefde Motorstel/wagen die actief is

Geplaatst: 27 aug 2010, 12:22
door Hogersluys
MS 96, hun zetelopstelling is bedroevend slecht. In veel gevallen moet je op een wand kijken. Als treinreiziger is dit toch wel een serieus minpunt.

Re: Minstgeliefde Motorstel/wagen die actief is

Geplaatst: 27 aug 2010, 12:40
door melle
Hogersluys schreef:MS 96, hun zetelopstelling is bedroevend slecht. In veel gevallen moet je op een wand kijken. Als treinreiziger is dit toch wel een serieus minpunt.
Niet alleen van zetelopstelling, maar ook van klasse indeling is dit zeer ondoordacht gebeurd. één derde van een stel is eerste klasse. Dat is gewoon veel teveel!

Re: Minstgeliefde Motorstel/wagen die actief is

Geplaatst: 27 aug 2010, 12:44
door Steven
melle schreef:
Hogersluys schreef:MS 96, hun zetelopstelling is bedroevend slecht. In veel gevallen moet je op een wand kijken. Als treinreiziger is dit toch wel een serieus minpunt.
Niet alleen van zetelopstelling, maar ook van klasse indeling is dit zeer ondoordacht gebeurd. één derde van een stel is eerste klasse. Dat is gewoon veel teveel!
dat is omdat je in rijtuigen telt maar die telling is wel heel grof. Van dat derde rijtuig is niet de volledige lengte benut voor reizigers.
Je bent bijna een derde van dat rijtuig kwijt aan
mindervalide wc
compartiment voor de treinbegeleider
pakwagen.

Het blijft een grote afdeling eerste klasse maar ze is minder uitgesproken dan dat je denkt. De nuttige ruimte die in gebruik is voor zitplaatsen is in het eerste en tweede rijtuig veel groter.

Re: Minstgeliefde Motorstel/wagen die actief is

Geplaatst: 27 aug 2010, 12:50
door vasonline
Hogersluys schreef:MS 96, hun zetelopstelling is bedroevend slecht. In veel gevallen moet je op een wand kijken. Als treinreiziger is dit toch wel een serieus minpunt.
Ik heb ook MS-96 aangeduid. Niet omwille van de rij-eingenschappen, maar omwille van
de onhandig kleine deuren waar maar één persoon tegelijk doorkan en de zetelopstelling.

Groetjes,

S.