Pagina 3 van 3

Geplaatst: 13 okt 2007, 22:52
door dentheo
Joris schreef:Hallo,
dentheo schreef: Tussen Zuid-Duitsland en Italie hangt er ook een rijtuig tussen, dus begeleide vrachtwagens kunen mee. Handig voor rusttijd geldt natuurlijk alleen als chauffeurs meekunnen....
In de Hupactreinen hangt geen rijtuig, en zijn er ook geen trekkers aanwezig.
Op de RoLa-treinen moeten de trekkers en dus ook de bestuurders wel mee, maar het Franse systeem is geen RoLa maar eerder een Hupac variant, en dus perfect te doen zonder bestuurders.
Groeten,
Joris De Mol
Hoho, Praktisch alle treinen vanaf Singen hebben begeleidende rijtuigen.... Niet alle opleggers hebben hun trekker bij.....

Geplaatst: 13 okt 2007, 23:41
door Joris
Hallo,
dentheo schreef: Hoho, Praktisch alle treinen vanaf Singen hebben begeleidende rijtuigen.... Niet alle opleggers hebben hun trekker bij.....
Na wat opzoekwerk vertrekken volgens mij in Singen enkel RoLa treinen...
http://www.hupac.ch/PDF/Download/Hupac_Rollende_e.pdf
Op RoLa treinen moet er een trekker aanwezig zijn, en dus ook een bestuurder.
Kleine verduidelijking: met Hupac treinen bedoel ik deze soorten goederenwagens:
http://www.railfaneurope.net/pix/ch/pri ... 344_05.jpg
Groeten,
Joris De Mol

Geplaatst: 14 okt 2007, 00:35
door dentheo
Joris schreef:Hallo,
dentheo schreef: Hoho, Praktisch alle treinen vanaf Singen hebben begeleidende rijtuigen.... Niet alle opleggers hebben hun trekker bij.....
Na wat opzoekwerk vertrekken volgens mij in Singen enkel RoLa treinen...
http://www.hupac.ch/PDF/Download/Hupac_Rollende_e.pdf

Kleine verduidelijking: met Hupac treinen bedoel ik deze soorten goederenwagens:
Groeten,
Joris De Mol
Ik meen (wel drie jaar geleden, toen ik veel in Schaffhausen werkte) ook van die wagens gezien te hebben met kleine wieltjes...

Moeten we ook niet iets doen aan de titel van deze topic ???

Geplaatst: 14 okt 2007, 10:22
door Bibke
Aan Steven vragen om een nieuw topic te starten en deze posts daarin kopieren?