Pagina 3 van 4

Geplaatst: 14 okt 2007, 18:33
door Asterix
Steven schreef:anderhalf uur? beter is veelvouden van 60, heel de omloop van het ic/ir/l
materieel is daar op voorzien. dus kortweg ofwel om het uur ofwel om de 2u
Om het uur dan.... :)

Geplaatst: 14 okt 2007, 20:16
door 260689
Jeroen schreef:
Gust schreef:
260689 schreef:Laatste IC-A van de dag van Oostande naar Welkenreadt word gedaan door bestuurder van Oostende die rijd tot Welkenreadt en dan vertrek den bestuurder 2u later terug als eerste IC-A Welkenreadt Oostende.
Oostende heeft daar een apparte reeks voor die met 4 of 5 mensen inzitten.
Dat moet wel de job van je leven zijn. Heel het jaar het land doorkruisen zonder er ook maar een keer iets van gezien te hebben.
Ik denk dat die inderdaad de job van zijn leven heeft! Nachtwerk en premies trekken! Wat doet zo'n TB eigenlijk die 2u dat hij in Welkenraedt zit? Mag die zich afkappen in zijn trein en een dutje doen ofzo?
jep, die mag dan een dutje doen. Of bij eventuele problemen eens zelf kijken voor het op te lossen.

Geplaatst: 15 okt 2007, 13:54
door Gregske
Jeroen schreef:
Gust schreef:
260689 schreef:Laatste IC-A van de dag van Oostande naar Welkenreadt word gedaan door bestuurder van Oostende die rijd tot Welkenreadt en dan vertrek den bestuurder 2u later terug als eerste IC-A Welkenreadt Oostende.
Oostende heeft daar een apparte reeks voor die met 4 of 5 mensen inzitten.
Dat moet wel de job van je leven zijn. Heel het jaar het land doorkruisen zonder er ook maar een keer iets van gezien te hebben.
Ik denk dat die inderdaad de job van zijn leven heeft! Nachtwerk en premies trekken! Wat doet zo'n TB eigenlijk die 2u dat hij in Welkenraedt zit? Mag die zich afkappen in zijn trein en een dutje doen ofzo?
Kunnen ze dan niet beter doorrijden 's nachts op die lijn. Begin van een nachtnet. :wink:

Geplaatst: 17 okt 2007, 00:31
door rvdborgt
260689 schreef:
Jeroen schreef:
Gust schreef:Dat moet wel de job van je leven zijn. Heel het jaar het land doorkruisen zonder er ook maar een keer iets van gezien te hebben.
Ik denk dat die inderdaad de job van zijn leven heeft! Nachtwerk en premies trekken! Wat doet zo'n TB eigenlijk die 2u dat hij in Welkenraedt zit? Mag die zich afkappen in zijn trein en een dutje doen ofzo?
jep, die mag dan een dutje doen.
Deze trein blijft in Welkenraedt aan het perron staan en wordt door sommige Engelsen ook wel de "hoteltrein" genoemd...

Groetjes,
Rian

Geplaatst: 17 okt 2007, 08:46
door Steven
iemand al een foto van dergelijke proefrit gaan maken?

Geplaatst: 17 okt 2007, 18:09
door FLV-FGSP
Steven schreef:iemand al een foto van dergelijke proefrit gaan maken?
Gaan maken niet, gevonden wel:
http://www.b19.rwth-aachen.de/eisenbahn ... 17806.html

Geplaatst: 18 okt 2007, 00:37
door Asterix
Prachtige foto!

Geplaatst: 18 okt 2007, 08:16
door Hagelander
Wat de bediening voor de EU-regio betreft, zou men via de L3-lijn gerust een IC-verbinding tussen Hasselt-Luik-Aken mogen oprichten. Hier in België wordt er weinig gedaan om het reizen per trein in die regio te promoten, wat heel jammer is. Want voor een luttele € 13 kan je in het weekend wel vanaf Hasselt een hele dag met het gezin (2 volwassenen en 2 kinderen) tot Aken en omgeving sporen en alle openbaar vervoer gebruiken, dankzij het euregio-ticket. Jammer genoeg mag je daarmee op het Belgische spoor tussen Luik en Aken enkel sporen via de L-verbinding tussen die twee steden. Vaak moet je dan dus wachten op de Aix-express en zit je dan mooi te wachten in Luik, terwijl er daar regelmatig een Thalys stopt, die bijna leeg verder naar Duitsland rijdt.

Geplaatst: 18 okt 2007, 15:32
door Gregske
Hagelander schreef:Wat de bediening voor de EU-regio betreft, zou men via de L3-lijn gerust een IC-verbinding tussen Hasselt-Luik-Aken mogen oprichten. Hier in België wordt er weinig gedaan om het reizen per trein in die regio te promoten, wat heel jammer is. Want voor een luttele € 13 kan je in het weekend wel vanaf Hasselt een hele dag met het gezin (2 volwassenen en 2 kinderen) tot Aken en omgeving sporen en alle openbaar vervoer gebruiken, dankzij het euregio-ticket. Jammer genoeg mag je daarmee op het Belgische spoor tussen Luik en Aken enkel sporen via de L-verbinding tussen die twee steden. Vaak moet je dan dus wachten op de Aix-express en zit je dan mooi te wachten in Luik, terwijl er daar regelmatig een Thalys stopt, die bijna leeg verder naar Duitsland rijdt.
Excuseer, maar is het niet de IR q-verbinding die slechts om de twee uren rijdt? :roll:

Geplaatst: 18 okt 2007, 17:56
door Shrek
ir-q = aix-press = zo goed als een stoptreintje :wink:

Geplaatst: 19 okt 2007, 17:34
door Gregske
Shrek schreef:ir-q = aix-press = zo goed als een stoptreintje :wink:
stopt inderdaad wel vaak, maar dat bedenk ik bij de helft van de IC- en IR-verbindingen. :lol:

Geplaatst: 20 okt 2007, 01:55
door KB
Shrek schreef:ir-q = aix-press = zo goed als een stoptreintje :wink:
Heeft tussen Luik en Welkenraedt slechts 2 haltes meer dan de intercity naar Eupen, nl. Angleur en Pepinster. De stoptrein Luik - Verviers heeft toch nog wat meer haltes.

Geplaatst: 20 okt 2007, 08:16
door Hagelander
In ieder geval, als je de Thalys of ICE niet neemt (en extra veel betaald), ben je verplicht veel tijd te spenderen aan je grensoversteek met de trein. Gevolg: het is veel gemakkelijker om de auto te nemen en dus doen de meeste mensen dat ook, omdat de trein niet echt een voordeel is op dat traject.

Geplaatst: 20 okt 2007, 10:59
door Steven
Hagelander schreef:In ieder geval, als je de Thalys of ICE niet neemt (en extra veel betaald), ben je verplicht veel tijd te spenderen aan je grensoversteek met de trein. Gevolg: het is veel gemakkelijker om de auto te nemen en dus doen de meeste mensen dat ook, omdat de trein niet echt een voordeel is op dat traject.
vanuit het hageland, maar al wie sinds dec uit brussel gent brugge of andere plaatsen komt die langs brussel gaan hebben nu de IC O en die geeft vrij goede aansluiting met de IR Q waardoor de wachttijd vanuit die richtingen al serieus wat kleiner geworden is tijdens de week.
aankomst IC O = xx.22
vertrek IR q = xx.34 (alle 2u)

Geplaatst: 20 okt 2007, 12:08
door Wover
Zelfs mensen uit de kempen hebben er baat bij, een ritje Herentals - Aachen kost nu nog slechts 3u en 10 minuten. Dat is maar 2u langer dan met de auto.