Geplaatst: 14 okt 2007, 18:33
Om het uur dan....Steven schreef:anderhalf uur? beter is veelvouden van 60, heel de omloop van het ic/ir/l
materieel is daar op voorzien. dus kortweg ofwel om het uur ofwel om de 2u

Om het uur dan....Steven schreef:anderhalf uur? beter is veelvouden van 60, heel de omloop van het ic/ir/l
materieel is daar op voorzien. dus kortweg ofwel om het uur ofwel om de 2u
jep, die mag dan een dutje doen. Of bij eventuele problemen eens zelf kijken voor het op te lossen.Jeroen schreef:Ik denk dat die inderdaad de job van zijn leven heeft! Nachtwerk en premies trekken! Wat doet zo'n TB eigenlijk die 2u dat hij in Welkenraedt zit? Mag die zich afkappen in zijn trein en een dutje doen ofzo?Gust schreef:Dat moet wel de job van je leven zijn. Heel het jaar het land doorkruisen zonder er ook maar een keer iets van gezien te hebben.260689 schreef:Laatste IC-A van de dag van Oostande naar Welkenreadt word gedaan door bestuurder van Oostende die rijd tot Welkenreadt en dan vertrek den bestuurder 2u later terug als eerste IC-A Welkenreadt Oostende.
Oostende heeft daar een apparte reeks voor die met 4 of 5 mensen inzitten.
Kunnen ze dan niet beter doorrijden 's nachts op die lijn. Begin van een nachtnet.Jeroen schreef:Ik denk dat die inderdaad de job van zijn leven heeft! Nachtwerk en premies trekken! Wat doet zo'n TB eigenlijk die 2u dat hij in Welkenraedt zit? Mag die zich afkappen in zijn trein en een dutje doen ofzo?Gust schreef:Dat moet wel de job van je leven zijn. Heel het jaar het land doorkruisen zonder er ook maar een keer iets van gezien te hebben.260689 schreef:Laatste IC-A van de dag van Oostande naar Welkenreadt word gedaan door bestuurder van Oostende die rijd tot Welkenreadt en dan vertrek den bestuurder 2u later terug als eerste IC-A Welkenreadt Oostende.
Oostende heeft daar een apparte reeks voor die met 4 of 5 mensen inzitten.
Deze trein blijft in Welkenraedt aan het perron staan en wordt door sommige Engelsen ook wel de "hoteltrein" genoemd...260689 schreef:jep, die mag dan een dutje doen.Jeroen schreef:Ik denk dat die inderdaad de job van zijn leven heeft! Nachtwerk en premies trekken! Wat doet zo'n TB eigenlijk die 2u dat hij in Welkenraedt zit? Mag die zich afkappen in zijn trein en een dutje doen ofzo?Gust schreef:Dat moet wel de job van je leven zijn. Heel het jaar het land doorkruisen zonder er ook maar een keer iets van gezien te hebben.
Gaan maken niet, gevonden wel:Steven schreef:iemand al een foto van dergelijke proefrit gaan maken?
Excuseer, maar is het niet de IR q-verbinding die slechts om de twee uren rijdt?Hagelander schreef:Wat de bediening voor de EU-regio betreft, zou men via de L3-lijn gerust een IC-verbinding tussen Hasselt-Luik-Aken mogen oprichten. Hier in België wordt er weinig gedaan om het reizen per trein in die regio te promoten, wat heel jammer is. Want voor een luttele € 13 kan je in het weekend wel vanaf Hasselt een hele dag met het gezin (2 volwassenen en 2 kinderen) tot Aken en omgeving sporen en alle openbaar vervoer gebruiken, dankzij het euregio-ticket. Jammer genoeg mag je daarmee op het Belgische spoor tussen Luik en Aken enkel sporen via de L-verbinding tussen die twee steden. Vaak moet je dan dus wachten op de Aix-express en zit je dan mooi te wachten in Luik, terwijl er daar regelmatig een Thalys stopt, die bijna leeg verder naar Duitsland rijdt.
stopt inderdaad wel vaak, maar dat bedenk ik bij de helft van de IC- en IR-verbindingen.Shrek schreef:ir-q = aix-press = zo goed als een stoptreintje
Heeft tussen Luik en Welkenraedt slechts 2 haltes meer dan de intercity naar Eupen, nl. Angleur en Pepinster. De stoptrein Luik - Verviers heeft toch nog wat meer haltes.Shrek schreef:ir-q = aix-press = zo goed als een stoptreintje
vanuit het hageland, maar al wie sinds dec uit brussel gent brugge of andere plaatsen komt die langs brussel gaan hebben nu de IC O en die geeft vrij goede aansluiting met de IR Q waardoor de wachttijd vanuit die richtingen al serieus wat kleiner geworden is tijdens de week.Hagelander schreef:In ieder geval, als je de Thalys of ICE niet neemt (en extra veel betaald), ben je verplicht veel tijd te spenderen aan je grensoversteek met de trein. Gevolg: het is veel gemakkelijker om de auto te nemen en dus doen de meeste mensen dat ook, omdat de trein niet echt een voordeel is op dat traject.