Pagina 3 van 4

Geplaatst: 21 okt 2007, 17:47
door Asterix
Elgar schreef:
Elgar schreef:Het toppunt is dat ze op een moment als dit, wanneer er veel mensen met vragen zitten i.v.m. de dienstregeling, het stationsloket hier in Puurs gewoonweg gesloten hebben!
Onbegrijpelijk .. :roll:
Blijkbaar is er in het weekend minder personeel aanwezig in Puurs en hebben die nu hun handen vol met de veiligheidsprocedures om de treinen te laten rijden. Dus is het wel te begrijpen dat het station gesloten is. Excuses.
Ja en de NMBS heeft echt zo'n klein personeelsbestand dat niemand in het weekend tot Puurs kan gaan om daar te gaan zitten... Alsjeblieft, hé, zeg.... :roll:

Geplaatst: 21 okt 2007, 18:13
door dentheo
Elgar schreef:
Elgar schreef:Het toppunt is dat ze op een moment als dit, wanneer er veel mensen met vragen zitten i.v.m. de dienstregeling, het stationsloket hier in Puurs gewoonweg gesloten hebben!
Onbegrijpelijk .. :roll:
Blijkbaar is er in het weekend minder personeel aanwezig in Puurs en hebben die nu hun handen vol met de veiligheidsprocedures om de treinen te laten rijden. Dus is het wel te begrijpen dat het station gesloten is. Excuses.
En wij die dachten dat de NMBS er was voor de reizigers..... is het dan toch om op onze kosten met treintjes te spelen???

Geplaatst: 21 okt 2007, 18:56
door Asterix
Elgar schreef:Morgen zullen er waarschijnlijk nog altijd geen piektreinen rijden op lijn 54. Op de info-affiches in het station, die er sinds donderdag hangen, stond er dat ze vanaf maandag (22/10) terug zouden rijden, maar dat is nu met rood doorstreept...
Tot dinsdag geen spoorverkeer tussen Puurs en Boom

Tot en met dinsdag rijden er geen treinen tussen Puurs en Boom. Tot dan zet de NMBS pendelbussen in. Vanaf woensdag start de spoorwegmaatschappij het treinverkeer op de lijn geleidelijk aan weer op. Dat deelde spoorbeheerder Infrabel mee. Eerder hoopte Infrabel dat de problemen tegen maandag opgelost zouden zijn.

Het spoorverkeer rond Puurs ligt sinds maandag stil. Een doorgeknipte aardingskabel van de bovenleiding veroorzaakte een kortsluiting in het seinhuis van Puurs. Daardoor zijn onder meer de wissels en overgangen op de lijn buiten werking. Het gaat om een kwaadwillige daad. De problemen op de lijn tussen Sint-Niklaas en Mechelen zijn opgelost, al moeten reizigers rekening houden met vertragingen tot een kwartier. Ook enkele piekuurtreinen zijn afgeschaft. (belga/gb)

Geplaatst: 21 okt 2007, 19:03
door infraboy
infraboy schreef:Ja door het doorknippen van de aardingskabel aan de bovenleidingspalen, is deze terechtgekomen op de bovenleiding.

Seinpalen, seinkasten, enz zijn ook allemaal geaard bijvoorbeeld aan een bovenleidingspaal.
Alles hangt dus in feite aan elkaar op het vlak van de aarding
Elke bovenleidingspaal staat gebetoneerd in de grond, en ze zijn doorgelust met een kabel. Het is die kabel die geknipt is.

Geplaatst: 21 okt 2007, 20:26
door dentheo
infraboy schreef:
infraboy schreef:Ja door het doorknippen van de aardingskabel aan de bovenleidingspalen, is deze terechtgekomen op de bovenleiding.

Seinpalen, seinkasten, enz zijn ook allemaal geaard bijvoorbeeld aan een bovenleidingspaal.
Alles hangt dus in feite aan elkaar op het vlak van de aarding
Elke bovenleidingspaal staat gebetoneerd in de grond, en ze zijn doorgelust met een kabel. Het is die kabel die geknipt is.
Ja, maar ik bedoelde is de paal onderaan ook geaard, zou kunnen heb je een kooi en bliksemafleider in één.

Geplaatst: 21 okt 2007, 20:27
door infraboy
daar kan ik niet direct op antwoorden.
Zit niet bij de bovenleidingen :)

Geplaatst: 22 okt 2007, 16:43
door Patrick
Om het probleem van de koperdiefstallen aan te pakken: er is overleg geweest tussen de kabinetten van de heren Tuybens en Dewael.
Resultaat:
- informatieverzameling en uitwisseling met politie wordt verbeterd
- er komt een "Early Warning System" (waarschuwingssysteem dat politie sneller inlicht zodat ze sneller ter plaatse zijn)
(Khebhethiergelezen.)

Geplaatst: 22 okt 2007, 18:50
door Asterix
Ik vraag mij af hoe men in godsnaam dit doeltreffend gaat kunnen aanpakken. Spoorwegbeddingen zijn vaak moeilijk bereikbaar vanop de openbare weg, hebben weinig sociale controle en de meest nabije ploeg van Securail of SPC zit vaak kilometers ver weg in een groter station....

Nog een cijfer: Tussen augustus 2005 en februari 2007 werd er bij de spoorwegen 252 kilometer koperkabel gestolen.

Geplaatst: 22 okt 2007, 19:07
door Wover
Jeroen schreef:Ik vraag mij af hoe men in godsnaam dit doeltreffend gaat kunnen aanpakken. Spoorwegbeddingen zijn vaak moeilijk bereikbaar vanop de openbare weg, hebben weinig sociale controle en de meest nabije ploeg van Securail of SPC zit vaak kilometers ver weg in een groter station....
Als de bovenleiding of een telefoonkabel wordt overgesneden, zullen ze dat snel genoeg merken, en als ze dan de politie bellen kunnen die daar na 10 minuten ofzo wel zijn.

En eens de kabel doorgesneden is kan het opgemerkt worden, maar dan hebben de dieven nog wel tijd nodig om de draad op een bobijn te draaien als het om grotere afstanden gaat, dus misschien kunnen ze wel op heterdaad betrapt worden ;)

Geplaatst: 22 okt 2007, 20:09
door dentheo
Wover schreef:
Jeroen schreef:Ik vraag mij af hoe men in godsnaam dit doeltreffend gaat kunnen aanpakken. Spoorwegbeddingen zijn vaak moeilijk bereikbaar vanop de openbare weg, hebben weinig sociale controle en de meest nabije ploeg van Securail of SPC zit vaak kilometers ver weg in een groter station....
En eens de kabel doorgesneden is kan het opgemerkt worden, maar dan hebben de dieven nog wel tijd nodig om de draad op een bobijn te draaien als het om grotere afstanden gaat, dus misschien kunnen ze wel op heterdaad betrapt worden ;)
Dat lijkt mij niet zo speciaal.. kan nu toch ook.

Geplaatst: 23 okt 2007, 04:34
door Asterix
dentheo schreef:
Wover schreef:
Jeroen schreef:Ik vraag mij af hoe men in godsnaam dit doeltreffend gaat kunnen aanpakken. Spoorwegbeddingen zijn vaak moeilijk bereikbaar vanop de openbare weg, hebben weinig sociale controle en de meest nabije ploeg van Securail of SPC zit vaak kilometers ver weg in een groter station....
En eens de kabel doorgesneden is kan het opgemerkt worden, maar dan hebben de dieven nog wel tijd nodig om de draad op een bobijn te draaien als het om grotere afstanden gaat, dus misschien kunnen ze wel op heterdaad betrapt worden ;)
Dat lijkt mij niet zo speciaal.. kan nu toch ook.
Voila en nu gebeurt het niet, tis te zeggen: ze komen haast altijd te laat. Normaal gezien wordt in zo'n geval een SPC-ploeg ter plaats gestuurd omdat deze mensen de spoorinfrastructuur kennen en dit hun terrein is. Deze diensten zitten doorgaans enkel in de grote stations, zoals Securail. Of men op 10 minuten een ploeg van A'pen-Centraal in Herentals heeft, wel ik nog wel eens zien....

Geplaatst: 23 okt 2007, 08:15
door Elgar
dentheo schreef:
infraboy schreef:
infraboy schreef:Ja door het doorknippen van de aardingskabel aan de bovenleidingspalen, is deze terechtgekomen op de bovenleiding.

Seinpalen, seinkasten, enz zijn ook allemaal geaard bijvoorbeeld aan een bovenleidingspaal.
Alles hangt dus in feite aan elkaar op het vlak van de aarding
Elke bovenleidingspaal staat gebetoneerd in de grond, en ze zijn doorgelust met een kabel. Het is die kabel die geknipt is.
Ja, maar ik bedoelde is de paal onderaan ook geaard, zou kunnen heb je een kooi en bliksemafleider in één.
De palen van de bovenleiding zijn geplaatst in een betonnen fundering en dus niet geaard langs onder. De aarding gebeurt enkel door de luchtkabel.

Vroeger werd elke paal d.m.v. een kabel direct met het spoor verbonden, nu gebeurt dat enkel nog bij palen die niet aan de luchtaardingskabel aangesloten kunnen worden.

Geplaatst: 23 okt 2007, 18:31
door Elgar
Vanavond verliep het treinverkeer terug normaal (buiten dan de te korte samenstelling van de trein), de IR a kruistte terug in Puurs en de L-trein naar Antwerpen was ook weer in Puurs aanwezig!

Nu nog de P-treinen en we zijn weer helemaal tevreden.. :wink:

Geplaatst: 23 okt 2007, 20:07
door infraboy
Vanaf morgen zouden de treinen op Lijn 52 ook weer normaal kunnen rijden...

Geplaatst: 23 okt 2007, 20:34
door Bartjedj
Niet waar, met 10' vertraging.
Dat staat toch op de affiches in Mechelen. De P-treinen rijden pas vanaf vrijdag.

BDJ