Geplaatst: 23 okt 2007, 20:06
'k ben eens benieuwd of die private spoorwegonderneming geen deurwaarder of advokaat zal inschakelen
Hangt ervan af staakt Infrabel ook ?RIDCO schreef:'k ben eens benieuwd of die private spoorwegonderneming geen deurwaarder of advokaat zal inschakelen
bij infrabel geen stakingdentheo schreef:Hangt ervan af staakt Infrabel ook ?RIDCO schreef:'k ben eens benieuwd of die private spoorwegonderneming geen deurwaarder of advokaat zal inschakelen
dus als de nmbs over x aantal jaren, na de vrijmaking van het binnenlands verkeer nog eens staakt neemt de concurrentie het gewoon even over?Steven schreef: bij infrabel geen staking
Nee want dan rijden er op alle lijnen niet noodzakelijk twee maatschappijen.Shrek schreef:dus als de nmbs over x aantal jaren, na de vrijmaking van het binnenlands verkeer nog eens staakt neemt de concurrentie het gewoon even over?Steven schreef: bij infrabel geen staking
ACV ondersteunt spooractie van vrijdag niet
De christelijke vakbond ACV-Transcom steunt de aangekondigde acties vrijdag bij het spoor niet. De socialistische spoorvakbond ACOD Spoor heeft haar leden opgeroepen om vrijdag een uur het werk neer te leggen uit protest tegen de mogelijke invoering van een minimumdienstverlening bij het openbaar vervoer bij stakingen. Door de actie zal het treinverkeer wellicht heel de dag gehinderd worden.
De actie krijgt geen steun van de christelijke vakbond ACV-Transcom. "We zien geen aanleiding om vrijdag actie te voeren. De regeringsonderhandelaars hebben beslist de discussie over de minimale dienstverlening door te schuiven naar een overleg met de vakbonden. Laat ons dat overleg afwachten", klinkt het. Bij de christelijke vakbond loopt wel al een tijdje een interne bevraging over de zaak. De resultaten daarvan worden binnenkort verwacht. Toch blijft ook ACV-Transcom net als ACOD Spoor fel gekant tegen de invoering van een minimale dienstverlening en tegen een inperking van het stakingsrecht. (belga/svm)
Zo simpel ligt het natuurlijk niet: Bewustwording en eendracht maken binnen dezelfde beroepscategorien, DAAR zal het op aankomen. Bestuurders bijvoorbeeld zullen steeds meer 1 front vormen, dat zie je nu al aan stijgend aantal TB's die kiezen voor een specifieke bestuurdersvakbond (ovs)Shrek schreef:dus als de nmbs over x aantal jaren, na de vrijmaking van het binnenlands verkeer nog eens staakt neemt de concurrentie het gewoon even over?Steven schreef: bij infrabel geen staking
FLV-FGSP schreef:En ze willen momenteel nog geen uur noemen....Bartjedj schreef:Toevallig weer op vrijdag. Ze willen de reizigers absoluut niet treffen, hoor![]()
stefanic schreef:Digneffe heeft nogal een absurde logica:
'We zullen eens een uurke staken om te tonen hoe alles zal verlopen als we een hele dag staken'.
En wegens het niet geoorloofd zijn van het plaatsen van een hele resem vuile woorden stop ik hier mijn post. Ik ben effe beschaamd om zelf bij de spoorwegen te werken en ben zeer blij dat ik niet bij die vakbond aangesloten ben.
Stefan
Traffic control is tenminste WEL collegiaal.dentheo schreef:Concurrentie is NIET toegelaten , die deur zal traffic control wel toedoen.RIDCO schreef:De concurrentie zal weer lachen....
Daar is het ten slotte voor gemaakt....
Gelukkig nog iemand met verstand bij de NMBS.stefanic schreef:Digneffe heeft nogal een absurde logica:
'We zullen eens een uurke staken om te tonen hoe alles zal verlopen als we een hele dag staken'.
En wegens het niet geoorloofd zijn van het plaatsen van een hele resem vuile woorden stop ik hier mijn post. Ik ben effe beschaamd om zelf bij de spoorwegen te werken en ben zeer blij dat ik niet bij die vakbond aangesloten ben.
Stefan
Zoiets heet strategie Adler, denk ik dan. Ik zeg niet dat ik altijd 100 procent akkoord ga met wat men beslist aan de top, maar op een bepaald moment moet je een beslissing (in dit geval 1 uur staken) rechtlijnig gaan uitvoeren. Anders krijg je chaos in hetgeen je wil bereiken en dat is: opkomen voor personeelsbelangen, punt.Adler schreef:Gelukkig nog iemand met verstand bij de NMBS.stefanic schreef:Digneffe heeft nogal een absurde logica:
'We zullen eens een uurke staken om te tonen hoe alles zal verlopen als we een hele dag staken'.
En wegens het niet geoorloofd zijn van het plaatsen van een hele resem vuile woorden stop ik hier mijn post. Ik ben effe beschaamd om zelf bij de spoorwegen te werken en ben zeer blij dat ik niet bij die vakbond aangesloten ben.
Stefan
Dat men staakt voor meer loon of tegen agressie zou ik nog kunnen begrijpen, maar dat men staakt tegen iets dat helemaal nog niet beslist is en omdat men mogelijks in de toekomst zou kunnen gevraagd worden om te komen werken is totaal onbegrijpelijk.
Het is echt zielig als men maar zoveel motivatie heeft om te werken dat men elke onnozele reden om te staken aanneemt.
Als de NMBS staakt, en concurrenten willen de dienst overnemen, is het NIET aan TC om dat te verhinderen. TC moet de spoorinfrastructuur bewaken, niet militantje spelen.Miljaarde schreef:Traffic control is tenminste WEL collegiaal.dentheo schreef:Concurrentie is NIET toegelaten , die deur zal traffic control wel toedoen.RIDCO schreef:De concurrentie zal weer lachen....
Daar is het ten slotte voor gemaakt....