sncf-sncb schreef:Wat hebben die GNER €* dan vervangen? Want dit is nieuw voor mij.
De locomotieven van GNER zijn één voor één terug gegaan naar de leverancier om ze te moderniseren...
Daardoor is de beschikbaarheid nu stukken groter dan enkele jaren geleden.... (hadden ze hier met reeks 11 ook moeten doen)
Die twee effekten : 1) geen meer in ombouw en 2) grotere beschikbaarheid.... Eurostars terug.
Deze eurostars waren ook nuttig voor proefritten en opleiding op nieuw stuk HSL naar St Pancras.
sncf-sncb schreef:Ach en als die ICE "ooit" naar London zal rijden, mijn ervaring is dat ICE al behóórlijk duur is, dus ik denk hooguit een paar duitse klantjes en blijft kiezen voor €* ...
Maar ik denk niet dat die ICE binnen de 10 jaar al zal rijden tussen Frankfurt en London...
Wat snel staat te gebeuren is dat men doorgaande tickets gaat aanbieden. Frankfurt - Londen via Brussel bijv.
Frankfurt - Londen direct zal er maar komen als een dergelijke trein ook reizigers op Frankfurt - Brussel mag vervoeren. Zonder Cabotage is een lange afstandstrein niet rendabel te krijgen. Het is ook om die reden dat de "Norht of London" Eurostars nooit van de grond gekomen zijn.
Wat overigens de prijs van de ICE betreft: Ik vindt die helemaal zo duur niet. België Zwitserland is meestal goedkoper voer Duitsland met de ICE dan over Frankfrijk met de klassieke trein. En de ICE is daarbij een stuk comfortabeler.
sncf-sncb schreef:Ach en als die ICE "ooit" naar London zal rijden, mijn ervaring is dat ICE al behóórlijk duur is, dus ik denk hooguit een paar duitse klantjes en blijft kiezen voor €* ...
Maar ik denk niet dat die ICE binnen de 10 jaar al zal rijden tussen Frankfurt en London...
Wat snel staat te gebeuren is dat men doorgaande tickets gaat aanbieden. Frankfurt - Londen via Brussel bijv.
Frankfurt - Londen direct zal er maar komen als een dergelijke trein ook reizigers op Frankfurt - Brussel mag vervoeren. Zonder Cabotage is een lange afstandstrein niet rendabel te krijgen. Het is ook om die reden dat de "Norht of London" Eurostars nooit van de grond gekomen zijn.
Wat overigens de prijs van de ICE betreft: Ik vindt die helemaal zo duur niet. België Zwitserland is meestal goedkoper voer Duitsland met de ICE dan over Frankfrijk met de klassieke trein. En de ICE is daarbij een stuk comfortabeler.
Ik heb even wat opzoekingen gedaan om te vergelijken met de luchtvaart:
s'ochtends heb je een 7 tal vluchten naar Heatrow en 4 naar London City van frankfurt,idem voor s'avonds. Vliegduur 1h50.Dus ik denk dat van deze capaciteit/clienten + nieuw gebruikers toch makelijk 1 trein te vullen is met 378 reizigers. 1à 2 in de ochtend en s'avonds. Natuurlijk zullen en kunnen (willen)ze geen frequentie aanbieden zoals €* over een afstand van 420km ipv 600km.Bv een ICE die vertrekt om 07h00 in Franfurt en 08h00 in keulen is om 12h00 lokale tijd in London centrum.
De "north of london €* zijn volgens mij te vroeg gecommercialiseerd,ttz voor de ingebruikname van HSL1 dus te lange reisduur.Want als je ziet de speciale Disney en skietreinen naar Bourg St Maurice zitten aardig vol.
sncf-sncb schreef:Ach en als die ICE "ooit" naar London zal rijden, mijn ervaring is dat ICE al behóórlijk duur is, dus ik denk hooguit een paar duitse klantjes en blijft kiezen voor €* ...
Maar ik denk niet dat die ICE binnen de 10 jaar al zal rijden tussen Frankfurt en London...
De "north of london €* zijn volgens mij te vroeg gecommercialiseerd,ttz voor de ingebruikname van HSL1 dus te lange reisduur.Want als je ziet de speciale Disney en skietreinen naar Bourg St Maurice zitten aardig vol.
Ik wist niet dat de North of London ooit gereden hebben ... stond wel onderhoudswerkplaats iets voor Manchester met de woorden erop "hier slaapt Eurostar"
Er was ooit wel het plan om deze kortere Eurostars op Brussel te laten rijden, ik weet niet of dat ooit gebeurd is. (stoelennummering moet dan omgebouwd in computer)
K V B schreef:
De "north of london €* zijn volgens mij te vroeg gecommercialiseerd,ttz voor de ingebruikname van HSL1 dus te lange reisduur.Want als je ziet de speciale Disney en skietreinen naar Bourg St Maurice zitten aardig vol.
Ik wist niet dat de North of London ooit gereden hebben ... stond wel onderhoudswerkplaats iets voor Manchester met de woorden erop "hier slaapt Eurostar"
Er was ooit wel het plan om deze kortere Eurostars op Brussel te laten rijden, ik weet niet of dat ooit gebeurd is. (stoelennummering moet dan omgebouwd in computer)
Inderdaad ze hebben nooit gereden,maar ik wilde zeggen op het moment dat het materieel geleverd werdt te vroeg was om gecommercialiseerd te worden. En daarna zijn ze in mottebollen verdwenen en of verkocht.Idem de class 92 die wij nu gekocht hebben van €* die oorspronkelijk bedoeld waren voor slaaptreinen te slepen vanaf o.a Birmingham via London etc. naar het continent. sorry om U op het verkeerde been gezet te hebben.. javascript:emoticon(':oops:')
Embarassed
Die korte eurostars zijn toch niet verkocht maar "ver-leased"? ze kunnen nog steeds terug ingezet worden in trans-kanaal-diensten had ik ergens gelezen. Ik vraag mij wel af of er eigelijk wel voordeel is bij een rechtstreekse dienst brussel/parijs - manchester/birmingham. Met zo'n verlenging gaat de stiptheid onderuit. En met een simpele overstap in kings-cross ben je er zo
Meer info over de geschrapte Eurostar regio en nachtverbindingen bij Wikipedia.
7 korte Eurostarkes met 14 rijtuigen, 3 waren geleased door GNER voor verbindingen Londen-York en later Leeds. De 'Nightstar'-treinen zijn dan verkocht aan VIA Rail (Canada).
Steven schreef:wie zegt dat die over brussel komt? met de nieuwe lijn in frankrijk vermoed ik dat ze via die reisweg willen rijden.
de nagel op de kop.
de Duitsers willen iets en hebben de goedkeuring van Fransen nodig. dus waarmee kunnen de Duitsers de Fransen plezieren?
-verhogen van de rendabiliteit van de nieuwe TGV lijn Straatsburg - Parijs;
-stimuleren van de franse industrie (eurostar stellen aankopen)
als de duitser maar erg genoeg willen zal de "samenwerking" wel lukken
na wat zoek en puzzelwerk gevonden dat voor DB de kortste weg naar londen toch via brussel zal zijn, als ze over frankrijk gaan zal dit met +-45 a 60 minuten extra reistijd gepaard gaan.
nighttrain schreef:
Inderdaad ze hebben nooit gereden,maar ik wilde zeggen op het moment dat het materieel geleverd werdt te vroeg was om gecommercialiseerd te worden.
Het probleem was de cabotage. Een Birmingham - London - Brussel trein laten rijden heeft enkel maar zin als die ook voor reizigers Birmingham - Londen toegankelijk is. Stel je voor dat je de Benelux niet zou mogen nemen tussen Antwerpen en Brussel, of tussen Roosendaal en Amsterdam. Er zouden een stuk minder reizigers op die trein zitten...
Een Birmingham - London - Brussel trein is enkel maar zinvol als ie tussen Birmingham en Londen een bestaande IC vervangt. Dat is echter wegens de E* incheck procedure niet mogelijk.
Schaft men die check-in af, dan is alles mogelijk. Birmingham - Brussel. Frankfurt - Londen. Maar met die checkin is enkel een shuttle bedrijf tussen Brussel en Londen en Parijs en Londen mogelijk.
Een op de E* afstemmen van de ICE dienstregeling is natuurlijk wel mogelijk, net als het verkopen van doorgaande biljetten.