Pagina 3 van 5
Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains
Geplaatst: 15 jun 2008, 17:15
door Wover
Het sein dat erboven hangt is een herhaler die geplaatst wordt wanneer het volgende sein achter een bocht ligt en de TB dat sein niet kan zien. Er verschijnt een horizontale streep wanneer het sein gesloten is en een schuine streep wanneer het sein open is.
Maar wellicht bedoel je wat de betekenis is van de naam. En dat weet ik ook niet, was er vrijdag ook over aan't nadenken, maar ik kon niet meteen een logica vinden tussen de verschillende namen

.
Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains
Geplaatst: 15 jun 2008, 17:16
door Steven
aanvulling
herhalingssein plaats men als het stopsein niet zichtbaar is op 300m afstand.
horizontale lijn= rood, rood wit, twee gele + cijfer, groen + cijfer
diagonale lijn = groen, twee gele, groen geel horizontaal, groen geel vertikaal.
Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains
Geplaatst: 15 jun 2008, 19:40
door Asterix
Steven schreef:aanvulling
herhalingssein plaats men als het stopsein niet zichtbaar is op 300m afstand.
horizontale lijn= rood, rood wit, twee gele + cijfer, groen + cijfer
diagonale lijn = groen, twee gele, groen geel horizontaal, groen geel vertikaal.
Wat is het nu van zo een herhalingssein? Bij rood heb je toch al een "herhaling" van dubbel geel eerder gekregen?
Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains
Geplaatst: 15 jun 2008, 20:32
door Dietrich
Dat kan wel voor wat tijdswinst zorgen als je het sein van tevoren ziet (met die herhaler), zodoende of je moet blijven afremmen of terug snelheid kan maken.
Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains
Geplaatst: 15 jun 2008, 21:36
door treinbruno
nee, het is eerder voor de veiligheid
als een rood sein net in een bocht staat kan je onmogelijk stoppen aan 40 kmh, en dan rijd je door het rood.
daardoor kan je al weten of je moet remmen

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains
Geplaatst: 15 jun 2008, 21:41
door Steven
Jeroen schreef:Steven schreef:aanvulling
herhalingssein plaats men als het stopsein niet zichtbaar is op 300m afstand.
horizontale lijn= rood, rood wit, twee gele + cijfer, groen + cijfer
diagonale lijn = groen, twee gele, groen geel horizontaal, groen geel vertikaal.
Wat is het nu van zo een herhalingssein? Bij rood heb je toch al een "herhaling" van dubbel geel eerder gekregen?
het nut is dat een sein zichtbaar moet zijn vanaop 300m, ongeacht wat het voorgaande sein aan seinbeeld weergaf. ongeacht of dat sein nu open staat of niet moet het zichtbaar zijn.
Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains
Geplaatst: 15 jun 2008, 23:43
door Dietrich
treinbruno schreef:nee, het is eerder voor de veiligheid
als een rood sein net in een bocht staat kan je onmogelijk stoppen aan 40 kmh, en dan rijd je door het rood.
daardoor kan je al weten of je moet remmen

Nja natuurlijk, maar normaal weet je er al of er een gesloten sein volgt he, na dubbel geel volgt normaal rood tenzij het in de tussentijd al open gegaan is.
Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains
Geplaatst: 15 jun 2008, 23:48
door dentheo
Dietrich schreef:treinbruno schreef:nee, het is eerder voor de veiligheid
als een rood sein net in een bocht staat kan je onmogelijk stoppen aan 40 kmh, en dan rijd je door het rood.
daardoor kan je al weten of je moet remmen

Nja natuurlijk, maar normaal weet je er al of er een gesloten sein volgt he, na dubbel geel volgt normaal rood tenzij het in de tussentijd al open gegaan is.
Is vooral interessant als de stop tussen voorsein en hoofdsein ligt en het hoofdsein onzichtbaar is....
Er zijn in de geschiedenis van de spoorwegen al genoeg ongelukken gebeurd met machinisten die het dubbel geel "vergeten" waren tijdens de stop en/ of dachten dat het ondertussen al wel groen zou zijn (nee dus)
Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains
Geplaatst: 16 jun 2008, 00:00
door Steven
zoals ik al zei, altijd van toepassing als het sein op 300m niet zichtbaar is. bij een stop aan perron waar het stopsein niet zichtbaar is zal men dit niet plaatsen als dit sein nog meer als 300m ver staat.
Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains
Geplaatst: 16 jun 2008, 00:08
door Speedy
Steven schreef:zoals ik al zei, altijd van toepassing als het sein op 300m niet zichtbaar is. bij een stop aan perron waar het stopsein niet zichtbaar is zal men dit niet plaatsen als dit sein nog meer als 300m ver staat.
Zou nochtans veel incidenten kunnen voorkomen...
Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains
Geplaatst: 16 jun 2008, 00:13
door jumper
Terminus schreef:Jep. Voorzien is: drie rijtuigen I11. Ze hebben dus veel ambitie bij de NMBS

3 Rijtuigen I11 + nog enkele andere van NS highspeed dan?
AHAHAha anders is da nogal een dure grap, drie rijtuigjes, op een hogesnelheidslijn, haha, hoe kan da nu ooit rendabel zijn?
Goe bezig... En een treinpad betaal je per treinkm, dus hoevele rijtuigen daar nu achter die loc hangen doen er toch niet toe, ma der zal wel een logische verklaring voor zijn..
Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains
Geplaatst: 16 jun 2008, 00:16
door dentheo
jumper schreef:Terminus schreef:Jep. Voorzien is: drie rijtuigen I11. Ze hebben dus veel ambitie bij de NMBS

3 Rijtuigen I11 + nog enkele andere van NS highspeed dan?
AHAHAha anders is da nogal een dure grap, drie rijtuigjes, op een hogesnelheidslijn, haha, hoe kan da nu ooit rendabel zijn?
Goe bezig... En een treinpad betaal je per treinkm, dus hoevele rijtuigen daar nu achter die loc hangen doen er toch niet toe, ma der zal wel een logische verklaring voor zijn..
Hoho dit is nog maar de shuttle (boemel) naar station Brecht (Noorderdokken)
Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains
Geplaatst: 16 jun 2008, 00:28
door Steven
jumper schreef:Terminus schreef:Jep. Voorzien is: drie rijtuigen I11. Ze hebben dus veel ambitie bij de NMBS

3 Rijtuigen I11 + nog enkele andere van NS highspeed dan?
AHAHAha anders is da nogal een dure grap, drie rijtuigjes, op een hogesnelheidslijn, haha, hoe kan da nu ooit rendabel zijn?
Goe bezig... En een treinpad betaal je per treinkm, dus hoevele rijtuigen daar nu achter die loc hangen doen er toch niet toe, ma der zal wel een logische verklaring voor zijn..
het gaan in het begin enkel die drie rijtuigen zijn hoor. het aantal rijtuigen speelt wel een rol, elk rijtuig verbruikt nu eenmaal ook energie, meer en meer energie volgens het recentere rijtuigen zijn (airco, displays, laptopvoorzieningen, ...), een rijpad voor een elektrische lok kost dus bijgevolg ook al meer dan dat van een dieselloc. hoe ze verder te werk gaan om de kostprijs te bepalen weet ik niet, maar ni zomaar zeggen dat het niet veel uitmaakt of ze er nu drie of acht rijtuigen zouden aanhangen.
Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains
Geplaatst: 16 jun 2008, 02:29
door Shrek
buiten tijdens de spits misschien gaan die 3 rijtuigen niet volzitten denk ik hoor

Re: NMBS least 40 locs bij Angeltrains
Geplaatst: 16 jun 2008, 09:55
door FLV-FGSP
Om de Brechtpendel vol te krijgen zouden ze er beter een Bredapendel van maken...