Re: CNL 242/243 en CNL 236/237.
Geplaatst: 14 feb 2008, 19:02
idd de homologaties zijn in de meeste landen afzonderlijk te doen voor passagiers en goederentreinen.
De vraag wie aan wie een rekening voor wat stuurt en wie de trein bestuurt en begeleidt hangt helemaal af van de vraag onder wiens verantwoordelijkheid de trein wordt gereden.Joris schreef: Hoe dan ook, of ze nu een BR189 voor die CNL's hangen of niet de NMBS zal CNL wel een goede rekening blijven sturen tot 2010 vrees ik... (TB en TBG blijven dacht ik zowiso van de NMBS, niet?).
Probleem: Railion NL heeft nog geen licetie dacht ik-of loop ik achter?-en ik dacht eveneens dat de internationale verbindingen pas vanaf 2010 werden vrijgemaakt, of loop ik ook hier achter?wimpiespoor schreef: Maar het is ook denkbaar dat DB-Nachtzug niet met NMBS samenwerkt en gebruik maakt van de toelating van Railion-NL op het Belgische net. In dat geval betaalt Railion de gebruiksheffing aan Infrabel, en stelt natuurlijk een eigen bestuurder (of zet een duitse in). DB-Nachtzug levert zelf de treinbegeleider. Deze constructie is in beginsel mogelijk, omdat het internationaal vervoer betreft zonder cabotage (vervoer tussen twee stations in België).
Wim
En Infrabel heeft met de traxx toch netjes laten zien hoe lang ze zoiets kunnen rekken...dus... dat kan met 189 even goed.Steven schreef:idd de homologaties zijn in de meeste landen afzonderlijk te doen voor passagiers en goederentreinen.
dentheo schreef:En Infrabel heeft met de traxx toch netjes laten zien hoe lang ze zoiets kunnen rekken...dus... dat kan met 189 even goed.Steven schreef:idd de homologaties zijn in de meeste landen afzonderlijk te doen voor passagiers en goederentreinen.
En die hebben daarvoor mensen van de NMBS (concurrentie) ingehuurd ??Steven schreef:dentheo schreef:En Infrabel heeft met de traxx toch netjes laten zien hoe lang ze zoiets kunnen rekken...dus... dat kan met 189 even goed.Steven schreef:idd de homologaties zijn in de meeste landen afzonderlijk te doen voor passagiers en goederentreinen.
infrabel geeft maar een deeltje van de keuring af hoor, de rest is Overheid (FOD), minsterie van verkeer
dat zijn de mensen van de FOD zelf die dat doen, of die enige spoorwegervaring hebben is een andere zaakdentheo schreef:Steven schreef:En die hebben daarvoor mensen van de NMBS (concurrentie) ingehuurd ??dentheo schreef: infrabel geeft maar een deeltje van de keuring af hoor, de rest is Overheid (FOD), minsterie van verkeer
Of besteden ze het gewoon uit aan de NMBS ? Dan is het kringetje weer gesloten....
Neehoor, mensen van Lloyd's doen dat bij de E186. Zij brengen rapport uit aan de FOD.Steven schreef:dat zijn de mensen van de FOD zelf die dat doen