waar hangt onze roze'n uit?
Ik begrijp niet dat OV-gebruikers als sandwichmen door het leven willen gaan. Als je toch zo graag met reclame rondrijdt, waarom laat je je er dan niet voor betalen? Het kan ongetwijfeld; en anders moet je maar met een kartonnen bord vooraan en achteraan gaan rondlopen in de drukke winkelstraten, liefst met publiciteit voor trein, tram en bus.Trainspotterke schreef:Voor mijn part mogen ze op treinen, trams en bussen zoveel reclame kleven als ze willen, als het meer niet op de ruiten gekleefd is en daarbij het uitzicht van de reizigers hindert!
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Bekijk het langs de andere kant!overweg13 schreef:Ik begrijp niet dat OV-gebruikers als sandwichmen door het leven willen gaan. Als je toch zo graag met reclame rondrijdt, waarom laat je je er dan niet voor betalen? Het kan ongetwijfeld; en anders moet je maar met een kartonnen bord vooraan en achteraan gaan rondlopen in de drukke winkelstraten, liefst met publiciteit voor trein, tram en bus.Trainspotterke schreef:Voor mijn part mogen ze op treinen, trams en bussen zoveel reclame kleven als ze willen, als het meer niet op de ruiten gekleefd is en daarbij het uitzicht van de reizigers hindert!



De prijs van je busticket wordt uitsluitend bepaald door de politieke wil of onwil van de dames en heren die het op dat ogenblik voor het zeggen hebben. Al de rest is nauwelijks van tel. Nu leven we tijdelijk in een periode waarin het OV-biljet voor de heren/dames politici niet goedkoop genoeg kan zijn (ten slotte rijden ze zelf ook allemaal met wagens die minder dan 3 l/100 km gebruiken), maar er komt ongetwijfeld een tijd dat ze zullen vinden dat ze erg veel, liefst in een aantal stappen, moeten opslaan. Bekijk de strapatsen van de voorbije 40 jaar, en je zult merken dat ik gelijk heb.Trainspotterke schreef:Bekijk het langs de andere kant! :wink: Reclame op trams en bussen van De Lijn zorgen er ook voor dat mijn busticketje ook niet TE duur wordt, hé! :wink: Dus voor een (klein) stuk worden we er eigenlijk onrechtstreeks wel voor betaald! :wink:overweg13 schreef:Ik begrijp niet dat OV-gebruikers als sandwichmen door het leven willen gaan. Als je toch zo graag met reclame rondrijdt, waarom laat je je er dan niet voor betalen? Het kan ongetwijfeld; en anders moet je maar met een kartonnen bord vooraan en achteraan gaan rondlopen in de drukke winkelstraten, liefst met publiciteit voor trein, tram en bus.Trainspotterke schreef:Voor mijn part mogen ze op treinen, trams en bussen zoveel reclame kleven als ze willen, als het meer niet op de ruiten gekleefd is en daarbij het uitzicht van de reizigers hindert!
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Is flauwekul, natuurlijk... Je kunt de mensen even goed vragen te leren omgaan met kanker, moord, gevaarlijke honden, strontgeur... Ik sta trouwens niet alleen met die opvatting, want de meerderheid van radioluisteraars en tv-kijkers vindt reclame vervelend. Het is zelfs zover gekomen dat vtm in moeilijkheden komt omdat reclamemakers doorhebben dat tv-kijkers nauwelijks nog oog hebben voor hun dure publiciteit. Ze zijn dan ook dringend op zoek naar andere kanalen, en zullen die ongetwijfeld ook wel vinden, want als er een ding is waarin reclamemakers sterk zijn, dan is het in reclame maken voor reclame.groentje schreef:Ik kan best leven met reclame. Reclame is nu eenmaal overal, je moet je echt al opsluiten in je eigen huis, om er geen tegen te komen.
Belangrijker dan geen reclame, is leren omgaan met reclame...
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Hey, ik vind reclame ook vervelend. En gelukkig is er op Klara amper reclame, en heb ik geen VTM, om tussen de reclameblokken door ook nog wat film te zien. Maar het is nu eenmaal een feit, dat je, zodra je je hoofd uit de deur steekt, je wel ergens een reclamepaneel zal tegenkomen, een reclamefolder in de bus, of om de zoveel dagen een telefoontje of je niet geïnteresseerd bent in een wijnkelder
. Of je moest zo'n zelfklever hebben, geen tv, geen radio (alleen maar een CD-speler), of op elke bestaande Robinsonlijst staan die er bestaat. En zelfs dan ben je niet zeker dat je geen reclame zal krijgen.
Net omdat eenvoudige reclame zijn effect begint te verliezen, worden de marketeers inventiever. En net daarom vergroot de nood om te leren omgaan met reclame, om de trucs van de marketing te leren doorzien.
Anderzijds is reclame op zich toch geen probleem? Het is een vorm van informatie, en als je met de nodige kritische zin de reclame doorneemt, kan je er wel heel wat nuttige informatie uithalen.

Net omdat eenvoudige reclame zijn effect begint te verliezen, worden de marketeers inventiever. En net daarom vergroot de nood om te leren omgaan met reclame, om de trucs van de marketing te leren doorzien.
Anderzijds is reclame op zich toch geen probleem? Het is een vorm van informatie, en als je met de nodige kritische zin de reclame doorneemt, kan je er wel heel wat nuttige informatie uithalen.
Geldt dat verbod niet enkel voor "wegvoertuigen" en niet voor "spoorvoertuigen" ?overweg13 schreef:Het lijkt intussen OK: vanaf 1 september 2006 zal ruitreclame niet meer mogelijk zijn, lees ik in het ledenblad van de BTTB. Oef! - In hetzelfde artikel wordt trouwens gewag gemaakt van een federaal verbod uit 1977. Om even terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp: de NMBS (of haar opdrachtgever, de roze minster misschien?) is hier dus in de fout gegaan.MaiKeg schreef: "Volgens de BTTB". Het is niet volgens de BTTB, maar de BTTB zou willen dat het verboden wórdt.