
Volt op kabels
1997 en later : E402B kan onder 1,5kV=/3kV= en 25kV~ rijden , ETR500P (eigenlijk de locomotieven E404.5) onder 3kV en 25kV~ voor de nationale HSL dienst , ETR500P met E404.6 locomotieven kunnen onder 1,5kV= , 3kV= en 25kV~ rijden voor diensten naar Frankrijk (Deze ETR500P zullen in een pool met de TGV-R stellen komen die naar Italië rijden , vermoedelijk vanaf 2007 wanneer de TGV-R stellen voor de diensten naar Italië in renovatie gaan ...)..sable schreef:Sedert waneer heeft Italië matrieel dat onder 25000V ~ kan lopen?
Men is nu ook bezig aan de E403 , die zal gebaseerd zijn op de E402B en zal snelle goederentreinen op de nieuwe Italiaanse HSL's trekken (aan 160 km/u en sneller , want de vmax van de E403 wordt 180 km/u) ...
Ik snap feitelijk ook niet waarom men geen E464 voor 25kV gebouwd heeft , aangezien sommige regionale diensten ook perfect via de HSL kunnen , cfr. TER GV (Train Express Régional à Grande Vitesse) in Frankrijk : dit is een TGV die regionale stations bedient op de klassieke lijn , en dan via de HSL naar de grote steden spoort.Deze treinen worden meestal gereden met een TGV-R.
Inderdaad , kort opgesomd zijn deze :Jules schreef:Die TGV-R's voor Italië zijn wel de "PLT" stellen. Deze hebben een aantal wijzigingen ondergaan om in Italië te mogen (kunnen) rijden.
-Brandblussersysteem
-RS4 en sinds kort SCMT (dit zijn de Italiaanse beveiligingssystemen)
-Stoel voor 2de bestuurder (sinds kort overbodig vermits SCMT nu ook een waakinrichting bevat , met RS4 was dit niet het geval)
-Aangepaste CX-panto voor onder 3kV=/25kV~ te rijden
ja in België,Nederland,Frankrijk,Italië,Spanje,VK,... wordt dit de standaardspanning in de toekomst. Een logische keuze eigelijk want 1 systeem over heel europa is veel goedkoper. 25 kv 50Hz is ook het "beste" systeem alles beschouwdConcurrent schreef:Ik zie men scheerapparaat al geven op 25kv~.Ik heb eens gehoord dat ze aan het streven zijn om over vele landen in Europa de spanning 25kv~ te standaardiseren.Weet niet of het waar is...

dat is ook het enige hesable schreef:25kV ~ is goedkoper omdat men het direct van de normale elektriciteit kunt nemen in plaats van uw eigen generatoren of gekomplekeerde phase verwisselers te gebruiken.

bij 3kv = of minder telt het mindere vermogen van uw treinen, de dikkere kabels, meer onderstations,... ook allemaal mee om te overwegen van om te schakelen. in Duitsland zal het dus ni zo rap gebeuren denk ik
