BREAKING NEWS: einde van de bietentreinen?
Re: BREAKING NEWS: einde van de bietentreinen?
Hallo,
Er blijven wel nog 18 mensen aan het werk, maar in welk deeltje die juist gaan werken... Geen idee. Ik vrees dus wel dat die silo ook tegen de vlakte moet (ik dacht dat daar het suiker in werd opgeslagen).
Groeten,
Joris De Mol
Er blijven wel nog 18 mensen aan het werk, maar in welk deeltje die juist gaan werken... Geen idee. Ik vrees dus wel dat die silo ook tegen de vlakte moet (ik dacht dat daar het suiker in werd opgeslagen).
Groeten,
Joris De Mol
ja in die silo zit suikerJoris schreef:Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
maar waarschijnlijk gaan ze er iets anders insteken
en een deel van het domein wordt een woonwijk
maar waarschijnlijk zal deze lijn verdwijnen

dit is nu net 1 van de weinige lijnen waar er wèl nog een sprankeltje hoop voor is. Er bestaan immers plannen om lijn 10 vanuit de Antwerpse haven langs de E34 te verlengen tot Moerbeke in eerste fase en uiteindelijk tot zelzate of zelfs zeebrugge.b-loc schreef: maar waarschijnlijk zal deze lijn verdwijnen

ik hoop dat dat gebeurtShrek schreef:dit is nu net 1 van de weinige lijnen waar er wèl nog een sprankeltje hoop voor is. Er bestaan immers plannen om lijn 10 vanuit de Antwerpse haven langs de E34 te verlengen tot Moerbeke in eerste fase en uiteindelijk tot zelzate of zelfs zeebrugge.b-loc schreef: maar waarschijnlijk zal deze lijn verdwijnen
ik denk dat de silo dan zal gebruikt worden voor graan ik weet niet wat ze er anders kunnen insteken
dan gaan we daar misschien nog graantreinen zien

ik vrees wel dat ze met lijn 10 enkel een tweede verbinding antwerpen-gent willen maken, de fabriek zelf wint daar niets mee heb-loc schreef: ik hoop dat dat gebeurt
ik denk dat de silo dan zal gebruikt worden voor graan ik weet niet wat ze er anders kunnen insteken
dan gaan we daar misschien nog graantreinen zien

Hallo,
Bij mijn weten gaat het om een volledig nieuwe lijn die helemaal langs de N49 komt te liggen, en dus niet op de oude bedding tussen Sint-Gillis en Zelzate.
Groeten,
Joris De Mol
Bij mijn weten gaat het om een volledig nieuwe lijn die helemaal langs de N49 komt te liggen, en dus niet op de oude bedding tussen Sint-Gillis en Zelzate.
Groeten,
Joris De Mol
Suikerfabriek Iscal gaat volledig dicht(AP)
vr 07/03/08 - In Moerbeke gaat de plaatselijke suikerfabriek volledig dicht.
Eerder was bekend geraakt dat het grootste deel van de productie ging verdwijnen, maar er was nog hoop dat de afdeling Specialty Sugar gevrijwaard kon worden.
Nu is duidelijk dat ook die afdeling toch dichtgaat, want anders krijgt Iscal Sugar van Europa geen subsidies voor de sluiting van de fabriek.
"We hebben aan Europa de vraag gesteld wat 'ontmanteling' inhoudt, en blijkbaar betekent dat dat er niks meer mag overblijven van de fabriek zelf. Alle afdelingen moeten dicht, dus ook Specialty Sugar," zegt Sylvia Van Goethem van het ACLVB.
De vakbonden en de directie hadden al een sociaal plan afgesloten voor de 96 werknemers die hun baan kwijt zijn.
vr 07/03/08 - In Moerbeke gaat de plaatselijke suikerfabriek volledig dicht.
Eerder was bekend geraakt dat het grootste deel van de productie ging verdwijnen, maar er was nog hoop dat de afdeling Specialty Sugar gevrijwaard kon worden.
Nu is duidelijk dat ook die afdeling toch dichtgaat, want anders krijgt Iscal Sugar van Europa geen subsidies voor de sluiting van de fabriek.
"We hebben aan Europa de vraag gesteld wat 'ontmanteling' inhoudt, en blijkbaar betekent dat dat er niks meer mag overblijven van de fabriek zelf. Alle afdelingen moeten dicht, dus ook Specialty Sugar," zegt Sylvia Van Goethem van het ACLVB.
De vakbonden en de directie hadden al een sociaal plan afgesloten voor de 96 werknemers die hun baan kwijt zijn.
Hallo,
Volgens de gazet zou:
Het hele suikerfabriek afgebroken worden. Helemaal. Het gemeentebestuur onderhandelt wel om enkele kantoorgebouwen te redden van de sloop.
Het gemeentebestuur zou ook onderhandelen om op de spoorlijn een fietspad aan te leggen...
Groeten,
Joris De Mol
Volgens de gazet zou:
Het hele suikerfabriek afgebroken worden. Helemaal. Het gemeentebestuur onderhandelt wel om enkele kantoorgebouwen te redden van de sloop.
Het gemeentebestuur zou ook onderhandelen om op de spoorlijn een fietspad aan te leggen...
Groeten,
Joris De Mol
Hele fabriek afbreken?
Zo ongeveer 90% van de oppervlakte van Moerbeke-Waas
BDJ

Zo ongeveer 90% van de oppervlakte van Moerbeke-Waas

BDJ
Fietspad fietspad... grrrr!!!
Al eens van Moerbeke of Wachtebeke in Gent proberen raken?
Waarom komt één of andere lokale politieker niet op het idee om een treintje te laten rijden, dat ook in Gent Noord (Sidmar) en Oostakker (Volvo) zou stoppen.
Dát zou de gemeentes pas op de kaart plaatsen, desnoods een lightrail.
Greetz
Sven
Al eens van Moerbeke of Wachtebeke in Gent proberen raken?
Waarom komt één of andere lokale politieker niet op het idee om een treintje te laten rijden, dat ook in Gent Noord (Sidmar) en Oostakker (Volvo) zou stoppen.
Dát zou de gemeentes pas op de kaart plaatsen, desnoods een lightrail.
Greetz
Sven
Hallo,
Snel enkele beeldjes van vandaag:
Het gras was mooi gemaaid, de sporen roest, verder zag alles er gebruiksklaar uit.

Mooi gerepareerd, voor... niks, waarschijnlijk zal hier sinds de reparatie van de stootblok geen enkele trein meer over rijden...

Groeten,
Joris De Mol
Snel enkele beeldjes van vandaag:
Het gras was mooi gemaaid, de sporen roest, verder zag alles er gebruiksklaar uit.

Mooi gerepareerd, voor... niks, waarschijnlijk zal hier sinds de reparatie van de stootblok geen enkele trein meer over rijden...

Groeten,
Joris De Mol
Hallo,
Vandaag staat in het Nieuwsblad dat men ondertussen met de ontmanteling van het fabriek is gestart...
Groeten,
Joris De Mol
Vandaag staat in het Nieuwsblad dat men ondertussen met de ontmanteling van het fabriek is gestart...
Groeten,
Joris De Mol
MOERBEKE-WAAS - De suikerfabriek in de Opperstraat moet tegen september 2010 zijn afgebroken, aldus directielid Robert Van Gaever. Tegen dan moeten ook de gronden zijn gesaneerd. Momenteel is alleen de afdeling specialty sugars nog actief voor de productie van karamelstroop. De ontmanteling van de gebouwen is inmiddels voorzichtig begonnen. Daarbij gaat de aandacht in de eerste plaats naar de onderdelen die nog bruikbaar zijn in andere fabrieken van de groep Iscal Sugar. Op de gronden van de suikerfabriek komt na 2010 normaal een woonwijk. (dhs)Joris schreef:Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
www.hetnieuwsblad.be