Geplaatst: 07 apr 2006, 19:13
lool,
Aha, in feite is dat dus helemaal niet lang. Had het ongeveer 20 minuten/kwartier verwacht zo..
Aha, in feite is dat dus helemaal niet lang. Had het ongeveer 20 minuten/kwartier verwacht zo..
Ik vrees dat je dat wat te simplistisch ziet. Volgend jaar wordt de aansluiting in Maastricht sowieso al iets krapper (er is sprake van 3 tot 4 minuten) dus zal de stoptrein naar Luik eerder nog iets later gaan rijden.bw494674 schreef:Op dit ogenblik duurt de reis van Maastricht tot Parijs standaard 3h56. Daarin zit 1h overstaptijd in Luik.
Mits lichte aanpassingen aan de dienstregelingen (L trein iets vroeger uit Maastricht laten vertrekken, zonder de aansluiting met de IC uit Amsterdam te laten verloren gaan ; iets sneller op lijn 40 ? ; Thalys iets later laten vertrekken, minder reservetijd op L2) moet het toch mogelijk zijn om in Luik een goede aansluiting te hebben ? Of zie ik het te simplistisch ?
Stapt over in Luik, héJonathan schreef:Waarom dan niet de IC F?Steven schreef:bwa naast die stoptrein mag er toch best een ic tussen luik en maastricht zijn?
Nogmaals: die IC-A-bis tussen Brussel en Luik komt er sowieso in december, dat is naar verluidt een uitgemaakte zaak. Blijft alleen nog wanneer hij gaat doorrijden naar Maastricht...Jonathan schreef:Stapt over in Luik, héDaarbij, als er al een tekort aan HLE 13'en is, waarom dan nog een lijn met de HLE 13?
der zit toch bijna geen volk op de Thalys Brussel-Oostende, dus de Thalys is eigenlijk ONBELANGRIJK tussen Brussel en Oostende.rvdborgt schreef:Ik vrees dat je dat wat te simplistisch ziet. Volgend jaar wordt de aansluiting in Maastricht sowieso al iets krapper (er is sprake van 3 tot 4 minuten) dus zal de stoptrein naar Luik eerder nog iets later gaan rijden.bw494674 schreef:Op dit ogenblik duurt de reis van Maastricht tot Parijs standaard 3h56. Daarin zit 1h overstaptijd in Luik.
Mits lichte aanpassingen aan de dienstregelingen (L trein iets vroeger uit Maastricht laten vertrekken, zonder de aansluiting met de IC uit Amsterdam te laten verloren gaan ; iets sneller op lijn 40 ? ; Thalys iets later laten vertrekken, minder reservetijd op L2) moet het toch mogelijk zijn om in Luik een goede aansluiting te hebben ? Of zie ik het te simplistisch ?
Veel tijd is er momenteel ook niet over tussen Maastricht en Luik. De enige mogelijkheid is dat de extra buffertijd Luik - Brussel (voor de werkzaamheden) weer verdwijnt.
In ieder geval is de aansluiting op de gewone IC naar Brussel - Ostende veel belangrijker dan dan die op de Thalys.
Groetjes,
Rian
Waarom hebben ze ze daar eigenlijk nodigShrek schreef:vroeg of laat gaan ze toch alle 13-nen van de goederen naar de reizigers halen
waar? goederen of passagiers? stel uw vraag is duidelijkJonathan schreef:Waarom hebben ze ze daar eigenlijk nodigShrek schreef:vroeg of laat gaan ze toch alle 13-nen van de goederen naar de reizigers halen
Bij goederen. Waar moeten ze nu met goederen 200 km per uur gaan rijdenSteven schreef:waar? goederen of passagiers? stel uw vraag is duidelijkJonathan schreef:Waarom hebben ze ze daar eigenlijk nodigShrek schreef:vroeg of laat gaan ze toch alle 13-nen van de goederen naar de reizigers halen
Voor enkel op het Franse net te kunnen kun je volgens mij ook gebruik maken van een HLE 12. Maar als ge ze dan weghaalt, door wat gaat ge ze dan laten op passagiers zet, wat gaat er dan die op die lijnen rijden die met die beveiligheidssystemen der seinen, zoals de KVB zitten?Steven schreef:er rijden geen goederen aan 200 in belgie , maar ze hebben wel het meerspanningsysteem nodig om tot in frankrijk te kunnen rijden alsook de beveiligingssystemen der seinen zoals de KVB daarom gebruiken ze 13-en