Pagina 3 van 7
					
				
				Geplaatst: 20 apr 2006, 23:38
				door Wouter DH
				Greg schreef:CFL 3005 heeft vandaag een brandje gehad toen ze de 2127 Luxembourg > Brussel deed ! 
 
De 20 neemt dus weer de 2116 et 2117 Brussel > Luxembourg over. 

 
Hallo,
En waar blijft de vervanglok, de 3007. Stond die niet in Aarlen paraat bij eventuele moeilijkheden?
Bert schreef:Deze worden gereden met de 3005 en in geval van panne hebben ze de 3007 die normaal ergens rond Arlon moet staan. 

 
Groetjes,
Wouter DH
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 20 apr 2006, 23:43
				door Steven
				vandaag was de 3007 van dienst 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 21 apr 2006, 00:13
				door Shrek
				Wouter DH schreef:
 
als die samenstelling optrekt plakt ge allemaal tege de binnenduer  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 21 apr 2006, 10:54
				door Wover
				
			 
			
					
				
				Geplaatst: 21 apr 2006, 13:48
				door prahsharp
				niet vergeten de tussendeur van het achterste rijtuig goed te sluiten dan
			 
			
					
				
				Geplaatst: 21 apr 2006, 15:34
				door Steven
				prahsharp schreef:niet vergeten de tussendeur van het achterste rijtuig goed te sluiten dan
schrik da er anders passagiers tussen de rails gaan staan :p omdat de trein zonder hen vertrokken is 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 21 apr 2006, 16:10
				door 1607
				binnenkort verplicht dragen van een gordel bij het aanzetten en aankomen. 
  
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 22 apr 2006, 19:35
				door Trainspotterke
				1607 schreef:binnenkort verplicht dragen van een gordel bij het aanzetten en aankomen. 
  
 
... en geluidsdempende koptelefoons voor de mensen op het perron, zekers! 

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 24 jan 2007, 11:02
				door bobby
				voor de dienst Brussel - Luxembourg zou men beter de M6 rijtuigen aanpassen zoals men gedaan heeft voor de IC i (Antwerpen- Charleroi): voor deze dienst werden de M6 rijtuigen uitgerust met HLE21/27 TS-kabels. Er wordt dan met twee locomotieven HLE21 (of 27) gereden, 1 vooraan en 1 achteraan maar beiden leveren gelijktijdig traktie (TS= traktieschakeling). Met 2 locs HLE21 beschikt deze trein over een enorm acceleratie vermogen (veel groter dan dit van een HLE13). In traktie schakeling zijn HLE27 en HLE21 even sterk: HLE21 kan in TS aan 100% van zijn vermogen rijden, terwijl bij HLE27 het vermogen beperkt wordt tot 75%.
Tenslotte het plaatsen van de traktie kabels in de M6 rijtuigen is veel goedkoper dan het inbouwen van een MUX in de HLE27
			 
			
					
				
				Geplaatst: 24 jan 2007, 13:38
				door Shrek
				voor brussel - luxemburg lijkt een 13 in trek-duw met de M6 mij een veel betere oplossing  

 je moet geen 2 21'ers bezet houden maar hebt toch een groot vermogen en een reversibel treinstel  

 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 25 jan 2007, 14:29
				door e49memling
				
Effe spelbreker  
 
Acceleratie is elektronisch beperkt  
  
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 02 feb 2007, 09:23
				door bobby
				Shrek schreef:voor brussel - luxemburg lijkt een 13 in trek-duw met de M6 mij een veel betere oplossing  

 je moet geen 2 21'ers bezet houden maar hebt toch een groot vermogen en een reversibel treinstel  

 
2x 21 geeft een groter acceleratievermogen en meer trekkracht dan 1x 13, dit over het ganse snelheidsbereik. Daarnaast is de betrouwbaarheid van 2x 21 hoger dan deze van 1x 13. maw 2x 21 geeft een betere & stiptere dienstverlening dan 1x 13. Tenslotte, zowel op dit forum als bij de NMBS is vaak te horen dat er te weing 13-tjes zijn voor de passagierstreinen. Door de 13-tjes weg te halen van de lijn naar Luxemburg beschik je dus 13-tjes die op een andere lijnen gebruikt kunnen worden.
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 02 feb 2007, 11:26
				door Shrek
				bobby schreef:Door de 13-tjes weg te halen van de lijn naar Luxemburg beschik je dus 13-tjes die op een andere lijnen gebruikt kunnen worden.
ja inderdaad, je kan dan die 13 voor 1 van de treinen hangen waar die 21 vandaan komt en voor die andere trein hangen we euh de 201.010?
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 02 feb 2007, 11:35
				door bobby
				Shrek schreef:bobby schreef:Door de 13-tjes weg te halen van de lijn naar Luxemburg beschik je dus 13-tjes die op een andere lijnen gebruikt kunnen worden.
ja inderdaad, je kan dan die 13 voor 1 van de treinen hangen waar die 21 vandaan komt en voor die andere trein hangen we euh de 201.010?
 
keuze te over: 2501, 2502, 2504, 2508, 2509, 2511, 2512, 1603 deze staan  allen op non-actief (hoewel deze technisch geen mankementen vertoonden), maar ja onderhoud van de eigen locs is toch zo duur, de geleasde locs zijn toch veel goedkoper (huur + onderhoud)...
 
			 
			
					
				
				Geplaatst: 02 feb 2007, 13:02
				door Joris
				Hallo,
bobby schreef:
keuze te over: ..., 1603 deze staan  allen op non-actief (hoewel deze technisch geen mankementen vertoonden), maar ja onderhoud van de eigen locs is toch zo duur, de geleasde locs zijn toch veel goedkoper (huur + onderhoud)...
De 1603 is plukloc, en zal dus niet ver meer rijden... Hij vertoonde misschien geen mankenent, maar men moet zijn onderdelen toch ergens vandaanhalen hé!
Groeten,
Joris De Mol