Mysterieus stationsnaambordje

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven

Re: Mysterieus stationsnaambordje

Bericht door Steven »

Fles schreef:Overigens is er wel een weiland in Noord-Servië met de naam Molin :mrgreen:
een beetje uit de regio zekers? :lol:
Fles

Bericht door Fles »

Na ja, da's te zeggen eh ;) Er loopt wel een spoorlijn langs :!: Het zou kunnen :mrgreen:
am62

Bericht door am62 »

Alvast deze postkaart...
Fles

Bericht door Fles »

Nou, we zijn eruit: Het is inderdaad overgeschilderd. Ik heb even gevraagd of ik op het erf van die mensen wat foto's mocht maken en dat was geen probleem :) Toen ik na de foto's terugliep om ze te vragen over hoe dat nou zit met Molin, was iedereen ineens naar binnen, dus ben ik maar weer naar Rivage gelopen.
Afbeelding Voorts nog wat sneeuwplaatjes van daar:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Patrick

Bericht door Patrick »

Prachtige expeditiefoto's! Jammer dat die hond geen tonnetje rond zijn nek had voor die verkleumde stationsdetective :mrgreen:
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Misschien heette die familie wel Molin. :P
Fles

Bericht door Fles »

sncf-sncb schreef:Misschien heette die familie wel Molin. :P
Ik vond wel ergens
Elle a été vendue le 29/08/1991 à Mr Vital Wouters et à Mme Yvette Delfosse
En die overschildering ziet er bepaald niet meer recent uit. Het station is in 1924 gesloten, en ik weet niet of die verkoop in 1991 de eerste eigenaarswisseling geweest is. Het zou kunnen. :)
Adler

Bericht door Adler »

Fles schreef:
sncf-sncb schreef:Misschien heette die familie wel Molin. :P
Ik vond wel ergens
Elle a été vendue le 29/08/1991 à Mr Vital Wouters et à Mme Yvette Delfosse
En die overschildering ziet er bepaald niet meer recent uit. Het station is in 1924 gesloten, en ik weet niet of die verkoop in 1991 de eerste eigenaarswisseling geweest is. Het zou kunnen. :)
Als ik het goed begrijp moet je nu nog een derde keer terug om het uit te vissen :)
Die hond hield je anders wel goed in de gaten :)

In een forum vond ik volgend bericht:
Hum... Les plans (deux en fait, un de 6 x 4 m et un de 8 x 6 m) sont déjà réalisés quant au tracé de voies... En fait, je pensais traiter de la ligne entre Aywaille et Stoumont (ou il y avait pas mal d'embranchements privés et pour lesquelles gares, j'ai pas mal de documentation tant historique qu'iconographique)... Pour Rivage, je manque cruellement de documentation... Je n'ai ni iconographie, ni historique et, encore plus grave, aucun plan de voies... Normalement, Georges Henrard devrait en parler dans un prochain livre traitant de la ligne de l'ourthe entre Rivage et Jemelle... Donc, à ce moment, je ferai un plan de réseau "ligne de l'Ourthe" avec les gares de Rivage, Comblain, Liotte Molin (halte) et les carrières avant Aywaille (et éventuellement incorporation de la gare d'Aywaille et surtout de celle de Bomal ou de Barvaux que j'ai bien connu étant gamin, car je faisais de l'équitation à Barvaux chaque été à l'époque).
Die man spreekt over een halte Liotte-Molin, dus misschien heeft er ooit wel een halte bestaan met die naam.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Dat staat hier al... (pagina 2), waarschijnlijk iemand die zich gebaseerd heeft op die namen op de gevel zonder verdere bron.

Mocht die halte Molin echt bestaan hebben dan zou er wel elders ook bevestiging te vinden zijn. 't Is duidelijk dat ze gewoon die naam overschilderd hebben... waarom is de vraag (als men dat zo dringend wil weten).
Plaats reactie