
De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Dat is het eerste dat ik ervan hoor en ik reis al wel eens naar Parijs met de Thalys. Bedankt, vrienden. 

Re: De nieuwe loks reeks 18
Vergeet ook niet dat de IC A nog de belangrijke stad Verviers bedient, hé!
Dus ik zou gewoon die IC A laten rijden zoals hij nu rijdt. De IR q eindelijk eens wat deftiger materieel geven en met een uursfrequentie laten rijden. Ik zou ook voorstander zijn om dagelijks een aantal Thalyssen tussen Oostende en Köln te laten rijden, maar waarschijnlijk zal die evenveel succes hebben als de Thalys Oostende - Paris, wegens de verplichting tot reserveren.

Re: De nieuwe loks reeks 18
effe terug naar het onderwerp als het kan.
ondanks alle suggesties die al online te vinden zijn weten we eigenlijk nog niets over de definitieve kleurenversie van onze nieuwe 18. wat vrijwel zeker is, is het gebruik van de nieuwe huiskleuren, maar in welke vorm deze op de loc te zien gaan zijn zal een grote verrassing worden denk ik zo. Zoals bij de huidige 13 is er die zwarte band op de zijkant die over de luchtroosters gaat, doch de nieuwe reeks 18 heeft daar geen luchtrooster maar een volledige vlakke zijwand (uniek in belgie want er was wel altijd iets, van deurtjes, vensters tot luchtroosters).
ondanks alle suggesties die al online te vinden zijn weten we eigenlijk nog niets over de definitieve kleurenversie van onze nieuwe 18. wat vrijwel zeker is, is het gebruik van de nieuwe huiskleuren, maar in welke vorm deze op de loc te zien gaan zijn zal een grote verrassing worden denk ik zo. Zoals bij de huidige 13 is er die zwarte band op de zijkant die over de luchtroosters gaat, doch de nieuwe reeks 18 heeft daar geen luchtrooster maar een volledige vlakke zijwand (uniek in belgie want er was wel altijd iets, van deurtjes, vensters tot luchtroosters).
Re: De nieuwe loks reeks 18
mijn informant in Munchen zegt dat de schildeirng van de loks in aanbouw gelijk is aan de tekening rechts.
Nu weet ik niet of dat de machines inmiddels voorzien zijn van de cabine-modules, dus ik weet noet of deze uitspraak de gehele machine betreffen, of alleen de kast.
Persoonlijk zou ik het jammer vinden. Op machines met vlakke zijwand kan de identiteit van de vervoerder juist optimaal tot zijn recht komen, en ook de glooiende lijn in de dakpartij zorgt voor wat afwisseling.
Daarnaast ben ik benieuwd naar wat de bedoeling is van het zo vroeg bouwen van de 1860/1870, de laatste machine. We zullen zien!

Persoonlijk zou ik het jammer vinden. Op machines met vlakke zijwand kan de identiteit van de vervoerder juist optimaal tot zijn recht komen, en ook de glooiende lijn in de dakpartij zorgt voor wat afwisseling.
Daarnaast ben ik benieuwd naar wat de bedoeling is van het zo vroeg bouwen van de 1860/1870, de laatste machine. We zullen zien!
Re: De nieuwe loks reeks 18
Dat heeft denk ik zomaar exact dezelfde reden als bij de 1216 025/050.ziemon schreef:Daarnaast ben ik benieuwd naar wat de bedoeling is van het zo vroeg bouwen van de 1860/1870, de laatste machine. We zullen zien!
Re: De nieuwe loks reeks 18
daarvoor moet je bij Siemens zijn... Maar je kan je natuurlijk indenken dat men graag een machine heeft, van het allerlaatste platform waarmee men de geoogde flexibilteit wil testen of demonstreren. Daarnaast zijn er altijd wel weer technologieen te verbeteren, dat kan je mooi doen met een dergelijk rijdend testlab.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Dan kan je de eerst gebouwde proeflok na de serie terug binnennemen, identiek maken aan de seriemachines en afleveren met trompetgeschal als laatste en dan klopt het nummer nog ook.Bastiaan schreef:En die reden is ... ?
Laatst gewijzigd door dentheo op 18 jul 2008, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: De nieuwe loks reeks 18
Persoonlijk vind ik de Rechtse schildering de mooiste.ziemon schreef:mijn informant in Munchen zegt dat de schildeirng van de loks in aanbouw gelijk is aan de tekening rechts.
Re: De nieuwe loks reeks 18
het enige dat ik op de linkse mooier vind is de afwerking van het geel aan de dakrand. bij de rechtse is die bovenaan iets minder dynamisch. voor de rest kies ik ook voor de rechtse
Re: De nieuwe loks reeks 18
Ik vind de linkse met een volledig geel front en het grote B-logo op de zijkant toch wel mooier.
Re: De nieuwe loks reeks 18
ik sluit me aan bij steven, ik vind bij de linkse dat geel op de dakrand ook mooier, maar verder kies ik toch voor de rechtseSteven schreef:het enige dat ik op de linkse mooier vind is de afwerking van het geel aan de dakrand. bij de rechtse is die bovenaan iets minder dynamisch. voor de rest kies ik ook voor de rechtse
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: De nieuwe loks reeks 18
Idem.Arnenys schreef:Ik vind de linkse met een volledig geel front en het grote B-logo op de zijkant toch wel mooier.