Pagina 3 van 3

Re: raar voorwerp tussen sporen

Geplaatst: 23 apr 2008, 16:03
door Wover
De nooit afgewerkte metro van Charleroi zou stellen gekregen hebben met afzonderlijk bewegende wielen ;). Daar bestaat een filmpje van op youtube.

Re: raar voorwerp tussen sporen

Geplaatst: 23 apr 2008, 17:11
door nighttrain
dentheo schreef:
dekooiker schreef:
Trainspotterke schreef:Hoe zit het eigenlijk bij trams? Daar zitten ze toch met veel scherpere bochten. Draaien beide kanten van een as dan aan een verschillende snelheid?
Wie in Antwerpen aan een spoorbocht voor de trams staat hoort meteen dat er serieus geknarst wordt.
Dat heeft waarschijnlijk met de slecht aanleg en uitvoering der sporen te maken.
Lijn 2 aan de Harmonie rijdt in de richting van Hoboken door een wel heel raar aangelegde bocht en daar doet het pijn aan de oren.
Idem in 'de kelder': veel gepiep.
Vroeger werd de tramlus onder de Groenplaats gesmeerd met "water"...
k denk dat dit meer als afkoeling dienst deed. Door de wrijving van de wielbanden tegen het spoor.Om het te snel slijten van de tramrails te voorkomen. En deze later te moeten laten opvullen gedurende de nacht.U hebt dat mischien nog gezien die Duitse firma die voor de lijn werkte om de rails in de bochten op te "vullen",zoals bij wisselharten.Dit is een zeer dure en tijdrovende interventie.

Re: raar voorwerp tussen sporen

Geplaatst: 23 apr 2008, 18:32
door Dietrich
Wover schreef:De nooit afgewerkte metro van Charleroi zou stellen gekregen hebben met afzonderlijk bewegende wielen ;). Daar bestaat een filmpje van op youtube.
Indeed, was voor zeer korte bochten te kunnen aanleggen. Was trouwens op de onbemande metro die er nooit is gekomen.