benelux botst op auto in Essen
Re: benelux botst op auto in Essen
Ik meen ergens gelezen te hebben dat getuigen hadden verklaard dat de auto had geslalomd, dusja...
Ik begrijp dat toch echt niet, hetzelfde met achter een trein oversteken en zo gegrepen worden. Zelfs met 10% van de gemiddelde hersenomvang van de mens moet iemand toch in staat zijn om vooraleer zoiets te ondernemen even te kijken? Zeker als de slagbomen naar beneden zijn, dan ga je toch niet zomaar vol erdoor rijden, maar eerst kijken (als je iemand bent die dat graag doet ofzo).
Ik begrijp dat toch echt niet, hetzelfde met achter een trein oversteken en zo gegrepen worden. Zelfs met 10% van de gemiddelde hersenomvang van de mens moet iemand toch in staat zijn om vooraleer zoiets te ondernemen even te kijken? Zeker als de slagbomen naar beneden zijn, dan ga je toch niet zomaar vol erdoor rijden, maar eerst kijken (als je iemand bent die dat graag doet ofzo).
Mijn geheugen is ook niet meer dat ..ik dacht de lok die in Roosendaal brandend binnenkwam, was dus 1185...Steven schreef:brandjes tot nu toe 1185 als eerste nadien 1190dentheo schreef:Volgens mij heeft deze lok ooit al gebrand;.. was het in Roosendaal of Wildert ???

Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
hier staan er nog enkele foto's van de brandende loc...
http://www.brandweerroosendaal.nl/archi ... straat.htm
http://www.brandweerroosendaal.nl/archi ... straat.htm

Trek zelf je conclusies!Wover schreef:Ik meen ergens gelezen te hebben dat getuigen hadden verklaard dat de auto had geslalomd, dusja...
SP stond blijkbaar ook in brand (toch voor een stuk), verbazend dat die dan nog kon wegrijden (weliswaar via stuurstand maar toch).
Is afgesleept door HLD 77.
Gelezen op Nederlands forum.
Eerst gehele rame tot in Essen, waar de wagons zijn achtergebleven, en de HLD 77+HLE 11 zijn doorgereden naar Vorst.
1184 zou zichtbaar zijn vanuit de trein.
BDJ
Eerst gehele rame tot in Essen, waar de wagons zijn achtergebleven, en de HLD 77+HLE 11 zijn doorgereden naar Vorst.
BDJ
Om te beginnen ik ben een vriend van het slachtoffer.
Deze overweg heeft inderaad sinds kort halve slagbomen maar deze is NIET automatisch maar manuaal bedien.
Het is ook al meer voorgevallen op deze overweg dat er maar 1 slagboom omlaag was en de andere niet of maar half.
Ik kan me niet voorstelen dat het slachtoffer zou geslalomd hebben hij was al 30 jaar een ervaren truckschauffeur zonder ongelukken en kunt dus de gevaren van de weg ook. En de politie heeft aan zijn vrouw bevestigd dat het niet zou gaan om zelfmoord omdat aan de houding van de man in zijn auto te zien zou zijn dat hij nog heeft geprobeerd uit de auto te geraken.
Deze overweg heeft inderaad sinds kort halve slagbomen maar deze is NIET automatisch maar manuaal bedien.
Ik ben zelf van de buurt waar het ongeval plaats vond en er waren geen getuigen, enkel hebben mensen uit de buurt het laatste gedeelt van de trein nog zien rijden over de overweg, van het ongeval zelf zijn er geen getuigen, de machinist is in shock en kan zich de preciese omstandigheden van het voorval ook niet goed meer herrineren.Wover schreef:Ik meen ergens gelezen te hebben dat getuigen hadden verklaard dat de auto had geslalomd, dusja...
Het is ook al meer voorgevallen op deze overweg dat er maar 1 slagboom omlaag was en de andere niet of maar half.
Ik kan me niet voorstelen dat het slachtoffer zou geslalomd hebben hij was al 30 jaar een ervaren truckschauffeur zonder ongelukken en kunt dus de gevaren van de weg ook. En de politie heeft aan zijn vrouw bevestigd dat het niet zou gaan om zelfmoord omdat aan de houding van de man in zijn auto te zien zou zijn dat hij nog heeft geprobeerd uit de auto te geraken.
Volgens De Redactie.be is de vernieuwing vorige maand aan die OW niet dat er nu slagbomen hangen, maar dat ze van hele naar halve zijn gegaan
BDJ

BDJ
Ik heb ook niet gezegd dat er geen hongen maar het waren slagbomen over de ganse breedte van de straat ern nu zijn ze sinds 10 april om precies te zijn half
Doorgereden? Nee hoor, nu net om 13:15 stond de 1184 gewoon nog @EssenBartjedj schreef:Is afgesleept door HLD 77.

Die halve slagbomen kunnen moeilijk de oorzaak zijn van dat ongeval... zowat overal in België zijn het halve. Maar men zegt hier dat ze manueel bediend worden... Een AHOB is toch automatisch?
Sorry, was mis. De loc is in Essen gebleven, en de wagons zijn naar Brussel gesleept.Fles schreef:Doorgereden? Nee hoor, nu net om 13:15 stond de 1184 gewoon nog @EssenBartjedj schreef:Is afgesleept door HLD 77.
BDJ
iemand foto hiervan toevallig?Bartjedj schreef:Sorry, was mis. De loc is in Essen gebleven, en de wagons zijn naar Brussel gesleept.Fles schreef:Doorgereden? Nee hoor, nu net om 13:15 stond de 1184 gewoon nog @EssenBartjedj schreef:Is afgesleept door HLD 77.
BDJ
Zou dit wel is willen zien

Deze overweg wordt bediend vanaf het vijftig meter verder staande seinhuis...Dietrich schreef:Die halve slagbomen kunnen moeilijk de oorzaak zijn van dat ongeval... zowat overal in België zijn het halve. Maar men zegt hier dat ze manueel bediend worden... Een AHOB is toch automatisch?
Waarschijnlijk wordt de overweg nu geautomatiseerd als voorbereiding op een verhuis van de bediening naar Berchem bv. in weekend.
Door het manueel bedienen en het weinige verkeer werden de bomen jaren nogal "ruim" op tijd bediend..
Blijkbaar heeft men de korte bomen al gehangen maar de automatisering is er blijkbaar nog niet ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide