benelux botst op auto in Essen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Wover

Re: benelux botst op auto in Essen

Bericht door Wover »

Ik meen ergens gelezen te hebben dat getuigen hadden verklaard dat de auto had geslalomd, dusja...

Ik begrijp dat toch echt niet, hetzelfde met achter een trein oversteken en zo gegrepen worden. Zelfs met 10% van de gemiddelde hersenomvang van de mens moet iemand toch in staat zijn om vooraleer zoiets te ondernemen even te kijken? Zeker als de slagbomen naar beneden zijn, dan ga je toch niet zomaar vol erdoor rijden, maar eerst kijken (als je iemand bent die dat graag doet ofzo).
dentheo

Bericht door dentheo »

Steven schreef:
dentheo schreef:Volgens mij heeft deze lok ooit al gebrand;.. was het in Roosendaal of Wildert ???
brandjes tot nu toe 1185 als eerste nadien 1190
Mijn geheugen is ook niet meer dat ..ik dacht de lok die in Roosendaal brandend binnenkwam, was dus 1185... :( :(
Theo
Groeten vanop de Heide
treinbruno

Bericht door treinbruno »

hier staan er nog enkele foto's van de brandende loc...

http://www.brandweerroosendaal.nl/archi ... straat.htm
Afbeelding
Steve

Bericht door Steve »

Wover schreef:Ik meen ergens gelezen te hebben dat getuigen hadden verklaard dat de auto had geslalomd, dusja...
Trek zelf je conclusies!
Dietrich

Bericht door Dietrich »

SP stond blijkbaar ook in brand (toch voor een stuk), verbazend dat die dan nog kon wegrijden (weliswaar via stuurstand maar toch).
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Is afgesleept door HLD 77.
Gelezen op Nederlands forum.
Eerst gehele rame tot in Essen, waar de wagons zijn achtergebleven, en de HLD 77+HLE 11 zijn doorgereden naar Vorst.
1184 zou zichtbaar zijn vanuit de trein.

BDJ
Anoniem

Bericht door Anoniem »

Om te beginnen ik ben een vriend van het slachtoffer.

Deze overweg heeft inderaad sinds kort halve slagbomen maar deze is NIET automatisch maar manuaal bedien.
Wover schreef:Ik meen ergens gelezen te hebben dat getuigen hadden verklaard dat de auto had geslalomd, dusja...
Ik ben zelf van de buurt waar het ongeval plaats vond en er waren geen getuigen, enkel hebben mensen uit de buurt het laatste gedeelt van de trein nog zien rijden over de overweg, van het ongeval zelf zijn er geen getuigen, de machinist is in shock en kan zich de preciese omstandigheden van het voorval ook niet goed meer herrineren.
Het is ook al meer voorgevallen op deze overweg dat er maar 1 slagboom omlaag was en de andere niet of maar half.

Ik kan me niet voorstelen dat het slachtoffer zou geslalomd hebben hij was al 30 jaar een ervaren truckschauffeur zonder ongelukken en kunt dus de gevaren van de weg ook. En de politie heeft aan zijn vrouw bevestigd dat het niet zou gaan om zelfmoord omdat aan de houding van de man in zijn auto te zien zou zijn dat hij nog heeft geprobeerd uit de auto te geraken.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Volgens De Redactie.be is de vernieuwing vorige maand aan die OW niet dat er nu slagbomen hangen, maar dat ze van hele naar halve zijn gegaan :shock:

BDJ
Anoniem

Bericht door Anoniem »

Ik heb ook niet gezegd dat er geen hongen maar het waren slagbomen over de ganse breedte van de straat ern nu zijn ze sinds 10 april om precies te zijn half
Fles

Bericht door Fles »

Bartjedj schreef:Is afgesleept door HLD 77.
Eerst gehele rame tot in Essen, waar de wagons zijn achtergebleven, en de HLD 77+HLE 11 zijn doorgereden naar Vorst.
Doorgereden? Nee hoor, nu net om 13:15 stond de 1184 gewoon nog @Essen :!:
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Die halve slagbomen kunnen moeilijk de oorzaak zijn van dat ongeval... zowat overal in België zijn het halve. Maar men zegt hier dat ze manueel bediend worden... Een AHOB is toch automatisch?
Fles

Bericht door Fles »

Daar staat die A voor ja :idea:
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Fles schreef:
Sorry, was mis. De loc is in Essen gebleven, en de wagons zijn naar Brussel gesleept.

BDJ
Robin

Bericht door Robin »

Bartjedj schreef:
Fles schreef:
Sorry, was mis. De loc is in Essen gebleven, en de wagons zijn naar Brussel gesleept.

BDJ
iemand foto hiervan toevallig?
Zou dit wel is willen zien :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dentheo

Bericht door dentheo »

Dietrich schreef:Die halve slagbomen kunnen moeilijk de oorzaak zijn van dat ongeval... zowat overal in België zijn het halve. Maar men zegt hier dat ze manueel bediend worden... Een AHOB is toch automatisch?
Deze overweg wordt bediend vanaf het vijftig meter verder staande seinhuis...
Waarschijnlijk wordt de overweg nu geautomatiseerd als voorbereiding op een verhuis van de bediening naar Berchem bv. in weekend.
Door het manueel bedienen en het weinige verkeer werden de bomen jaren nogal "ruim" op tijd bediend..
Blijkbaar heeft men de korte bomen al gehangen maar de automatisering is er blijkbaar nog niet ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie