Pagina 3 van 5
Geplaatst: 12 apr 2006, 16:38
door Wouter DH
Jonathan schreef:Ik heb vandaag in de krant gelezen dat een paar jaar geleden de MW 41 tussen Oudenaarde en Gent-St.-Pieters ooit 20 minuten vertraging heeft opgelopen door de Ronde van Vlaanderen. Hier doen ze het dus wel.
Hallo,
Net gehoord op het live-verslag van de Scheldeprijs... Er is verleden jaar op een bepaalde lijn nabij Etikhove (weet niet precies welk nummer die lijn heeft) een L-trein 9 minuten tegengehouden, en in 2004 was het helemaal prijs... zomaar liefst 29 minuten heeft de L-trein toen stilgestaan.

Uitstappen maar en naar de koers kijken, zou ik dan zeggen
Groetjes,
Wouter DH
Geplaatst: 12 apr 2006, 16:40
door trainfreak
Gelukkig was het maar een L trein!
Moest het nu de IC-A zijn..
Gelukkig is die kans zeer klein want er zijn maar enkele overwegen op L50a.
Geplaatst: 12 apr 2006, 19:42
door Trainspotterke
trainfreak schreef:Gelukkig was het maar een L trein!
Moest het nu de IC-A zijn..
Gelukkig is die kans zeer klein want er zijn maar enkele overwegen op L50a.
Tussen Gent en Brussel zijn er geen, maar op het stuk Gent - Brugge - Oostende zijn er nog veel overwegen, ze!

Geplaatst: 12 apr 2006, 19:43
door trainfreak
Dat er tussen Gent en Oostende zijn wist ik, maar zijn het er echt veel???
Geplaatst: 12 apr 2006, 19:57
door Trainspotterke
trainfreak schreef:Dat er tussen Gent en Oostende zijn wist ik, maar zijn het er echt veel???
Jaa!
Een 8-tal.
Geplaatst: 12 apr 2006, 20:22
door Ruben
Er zijn er nog redelijk veel maar het zijn wel bijna allemaal boereweggetjes. Er is een grotere en drukkere ter hoogte van Zandvoorde (Oostende) en een aan een station, ik denk dat het in Hansbeke is. In Beernem is er een tussengeval en de andere zijn allemaal kleine.
Geplaatst: 12 apr 2006, 20:48
door Jonathan
trainfreak schreef:Gelukkig was het maar een L trein!
Moest het nu de IC-A zijn..
Gelukkig is die kans zeer klein want er zijn maar enkele overwegen op L50a.
Ik denk niet dat ze de IC A gaan tegenhouden voor een cours. En als ze daar die overweg in Beernem gaan sluiten voor een cours hebben nogal veel belangrijke lijnen vertraging. De IC A, IC E, IC G en wat minder belangrijk de L-trein Brugge-Gent-St.-Pieters. Tussen Oostende en Brugge zijn er volgens mijn weten 6 overwegen. Ik zal ze morgen eens tellen.
Geplaatst: 12 apr 2006, 20:49
door groentje
Op die lijn zijn er volgens mij ook voldoende alternatieven, nee?
Geplaatst: 12 apr 2006, 21:02
door Jonathan
groentje schreef:Op die lijn zijn er volgens mij ook voldoende alternatieven, nee?
Tussen Oostende en Brugge staat er maar een brug die voor wielrenners toegankelijk is en die staat in Jabbeke. Als je dan juist in Zandvoorde zit...
Geplaatst: 12 apr 2006, 21:16
door groentje
Op een wedstrijd van 200 km en meer lijkt me een omweg van enkele km niet echt een probleem...
Geplaatst: 12 apr 2006, 21:48
door Henk
Jonathan schreef:groentje schreef:Op die lijn zijn er volgens mij ook voldoende alternatieven, nee?
Tussen Oostende en Brugge staat er maar een brug die voor wielrenners toegankelijk is en die staat in Jabbeke. Als je dan juist in Zandvoorde zit...
Er zijn nog wel een paar viaducten ook: Oudenburg en Kennedy-De Bolle. Die is in de Ronde van Vlaanderen gebruikt, dacht ik.
Geplaatst: 12 apr 2006, 21:52
door Ruben
Geplaatst: 13 apr 2006, 00:41
door Wover
waarom geen verplaatsbare houten brug gebruiken voor wielerwedstrijden?
zo'n simpele constructie moet toch op enkele uren ineengezet kunnen worden denk ik zo?
Geplaatst: 13 apr 2006, 00:48
door KB
Wover schreef:waarom geen verplaatsbare houten brug gebruiken voor wielerwedstrijden?
zo'n simpele constructie moet toch op enkele uren ineengezet kunnen worden denk ik zo?
En de volgwagens, motoren, enz.?
Geplaatst: 13 apr 2006, 00:48
door Wover
mja, die moeten dan maar wachten e.
Maar vergeef mij, ik ben niet zo helder meer nu
