Pagina 3 van 4
Re: Hle 11 sleept defecte trein naar Oostende
Geplaatst: 11 mei 2008, 21:14
door treinbruno
er hing een stuurstand aan
Re: Hle 11 sleept defecte trein naar Oostende
Geplaatst: 12 mei 2008, 10:56
door e49memling
2012 schreef:[quote="e49memling"
Schaarbeek hoort bij brussels gewest zekers ... dus da
IS ook Brussel

gadegijonnozelblijvenofoezita?

Re: Hle 11 sleept defecte trein naar Oostende
Geplaatst: 12 mei 2008, 11:15
door Steven
hoe weet gij da

Re: Hle 11 sleept defecte trein naar Oostende
Geplaatst: 12 mei 2008, 23:30
door Bert
Hoe laat is em dan eigenlijk doorgekomen? Ik had gehoopt hem nog te kruisen toen ik van Oostende naar huis ging, maar niets meer gezien.
Re: Hle 11 sleept defecte trein naar Oostende
Geplaatst: 13 mei 2008, 06:13
door Steven
dat zal 2012 op basis van het uur van zijn foto in gent kunnen zeggen

Re: Hle 11 sleept defecte trein naar Oostende
Geplaatst: 13 mei 2008, 11:13
door 2012
spoor 11, richting Oostende was zo rond 19u

Re: Hle 11 sleept defecte trein naar Oostende
Geplaatst: 13 mei 2008, 12:53
door Bert
2012 schreef:spoor 11, richting Oostende was zo rond 19u

Ja amai, dat heeft ook een tijdje geduurd voordat die in Oostende was.
Re: Hle 11 sleept defecte trein naar Oostende
Geplaatst: 29 mei 2008, 15:25
door jumper
Als HLE 21/27 die Eupen trekt, dan moet ie langs Tienen toch hé?
Die kan toch nooit over lijn 2? Verliest ie dan geen tijd? Kan ij dan op hetzelfde tijdschema rijden?
Re: Hle 11 sleept defecte trein naar Oostende
Geplaatst: 29 mei 2008, 16:02
door Trainspotterke
Als er een 21/27 voor de IC A hangt, dan moet die inderdaad omrijden via L36 tussen Leuven en Luik, waar er een 'noodrijpad' voorzien is. In afstand maakt het niets uit of de trein via L2 of L36 rijdt (L2 is zelfs ongeveer een kilometer langer dan de parallelle 36), maar door het verschil in snelheid (140 km/u op L36, beperking van 120 in Tienen tegenover 200 km/u op L2) maakt de trein dan toch een vertraging tussen de 10 à 15 minuten. Door de relatief gespreide dienstregeling van de IC A (een ruime buffertijd, waarover vorige week er nog een discussie liep.

), kan die vaak zijn vertraging inhalen en in Oostende op tijd aankomen!
Re: Hle 11 sleept defecte trein naar Oostende
Geplaatst: 29 mei 2008, 16:39
door Bartjedj
Meestal vertrekt hij zelfs op tijd uit Leuven in dat geval.
Echter enkel tijdens de daluren, tijdens de spits zal hij zijn vertraging wel langer aanhouden.
BDJ
Re: Hle 11 sleept defecte trein naar Oostende
Geplaatst: 29 mei 2008, 21:21
door Steven
met de huidige dienstregeling zal je van luik naar leuven hooguit 5 minuten vertraging maken als je via L36 moet rijden. dit onder de voorwaarde dat de stoptrein luik waremme op tijd is, er in landen geen trein voorrang heeft.
Re: Hle 11 sleept defecte trein naar Oostende
Geplaatst: 30 mei 2008, 00:11
door jumper
Bartjedj schreef:Meestal vertrekt hij zelfs op tijd uit Leuven in dat geval.
Echter enkel tijdens de daluren, tijdens de spits zal hij zijn vertraging wel langer aanhouden.
BDJ
Ja dat lijkt me wel heel erg noodzakelijk, wetende dat ij in Leuven meestal twee gele en een 6 krijgt. Dus das nog es extra trager dan de 160 die hij mss zou mogen rijden in aanloop naar lijn 2, niet?
Weet nu nie of dat altijd zo is maar die 2 gele en die beperking zie ik toch regelmatig pronken op spoor 3 of spoor 5, weet het nu niet vanbuiten, in Leuven.
Re: Hle 11 sleept defecte trein naar Oostende
Geplaatst: 30 mei 2008, 02:18
door Bartjedj
Het gaat over het vertrek uit Leuven richting Oostende.
Dus Leuven ri. L2 is niet van toepassing
BDJ
Re: Hle 11 sleept defecte trein naar Oostende
Geplaatst: 30 mei 2008, 13:16
door HLE 2302
héhé
moet wel een zeer speciaal zicht geweest zijn !!!
normaal heeft de reeks 11 in der tijd nog 160 km/h gereden maar dat is terug geschroeft naar 140 wegens te veel technise problemen, dan spreek ik van de overschaklingen van het NS net, van 3kv naar ???? maar tis allesinds minder
greetz 2302
Re: Hle 11 sleept defecte trein naar Oostende
Geplaatst: 30 mei 2008, 13:20
door Bert
HLE 2302 schreef:van 3kv naar ???? maar tis allesinds minder
DC 1,5kV