Pagina 3 van 4
Re: Trein stelen . Hoe doe je dat ???
Geplaatst: 23 mei 2008, 17:48
door HLE 2302
op het nieuws toonden ze de golden 16
die staat normaal toch in oostende ?????
greetz 2302
Re: Trein stelen . Hoe doe je dat ???
Geplaatst: 23 mei 2008, 17:55
door Joris
Hallo,
Het voorval was in Aarschot, de meerderheid van beelden zijn inderdaad in Leuven gedraait.
Dat men zou een gouden loc wou stelen klinkt natuurlijk ietsje overtuigender vind ik.
Groeten,
Joris De Mol
Re: Trein stelen . Hoe doe je dat ???
Geplaatst: 23 mei 2008, 22:32
door Bibke
Vandaag in Het Belang van Limburg (Beste krant van Europa en omstreken).

Als je deze livrei ziet, kan je nooit meer zeggen dat geen enkele journalist iets van trienen kent.

Re: Trein stelen . Hoe doe je dat ???
Geplaatst: 23 mei 2008, 22:37
door Dietrich
De verklaring is dat Klier geen journalist is maar enkel cartoonist. Wel goed gedaan.

Re: Trein stelen . Hoe doe je dat ???
Geplaatst: 24 mei 2008, 09:01
door Fles
Bibke schreef:
plaatje
Als je deze livrei ziet, kan je nooit meer zeggen dat geen enkele journalist iets van
trienen kent.
Die zachtroze livrei van die trien is vakkundig gekozen inderdaad

Re: Trein stelen . Hoe doe je dat ???
Geplaatst: 24 mei 2008, 10:11
door Bibke
Bedankt Fles,
Ik had het niet gezien tot nu. Ik zal het zo maar laten staan zeker?
Re: Trein stelen . Hoe doe je dat ???
Geplaatst: 24 mei 2008, 10:15
door HLE 2302
lol
wel goed gevonden
greetz 2302
Re: Trein stelen . Hoe doe je dat ???
Geplaatst: 24 mei 2008, 21:45
door Beesty
Probeer het maar eens he, zo'n loc te stelen zonder sporen na te laten

Re: Trein stelen . Hoe doe je dat ???
Geplaatst: 24 mei 2008, 22:29
door treinbruno
in het nieuwsblad stond er dat reizigers zich geen enkele zorgen moesten maken in zo'n geval.
want een normaal iemand gaat nooit met een trein kunnen rijden.
als het toch lukt kunnen ze alle seinen op rood zetten (maar waarschijnlijk gaat zo'n zot zich daar niet aan houden)
als hij dat negeert kunnen ze de stroom uitschakelen.
MAAR WAT GAAN ZE DOEN MET EEN DIESELLOC

Re: Trein stelen . Hoe doe je dat ???
Geplaatst: 24 mei 2008, 22:35
door Fles
treinbruno schreef:in het nieuwsblad stond er dat reizigers zich geen enkele zorgen moesten maken in zo'n geval.
want een normaal iemand gaat nooit met een trein kunnen rijden.
Reizigers die zich gerust voelen bij de wetenschap dat een trein niet zal kunnen gaan rijden?

Re: Trein stelen . Hoe doe je dat ???
Geplaatst: 24 mei 2008, 22:55
door Dietrich
Bij een dieselloc kan je gewoonweg niets doen buiten hem zien te leiden naar een doodlopend spoor of alleszins waar geen verkeer is. Als het een MW41 is mag je die ook op een stootblok laten knallen met onherstelbare schade tot gevolg.

Re: Trein stelen . Hoe doe je dat ???
Geplaatst: 24 mei 2008, 22:58
door Fles
lekker land dan. er is anno 2008 nog steeds geen enkel systeem wat een trein tot een noodstop kan dwingen daar?

Re: Trein stelen . Hoe doe je dat ???
Geplaatst: 24 mei 2008, 23:04
door Dietrich
Op de meeste lijnen toch niet, als je er wat verstand van hebt en je geraakt door dubbel geel dan ben je gewoon weg (zolang de wissels goed staan). Door gesloten sein heeft dus geen effect met memor (zie vorige berichten

).
Re: Trein stelen . Hoe doe je dat ???
Geplaatst: 24 mei 2008, 23:59
door Joris
Hallo,
Dietrich schreef:Bij een dieselloc kan je gewoonweg niets doen buiten hem zien te leiden naar een doodlopend spoor of alleszins waar geen verkeer is. Als het een MW41 is mag je die ook op een stootblok laten knallen met onherstelbare schade tot gevolg.

Zoals in Italië de opholgeslagen 7502 zaliger...
(Of hebben ze die toch hersteld?).
Overigens moet men ook het verstand hebben om op de dodemanspedaal te drukken of hem uit te schakelen, in dat laatste geval zitten we terug bij de 7502.
Groeten,
Joris De Mol
Re: Trein stelen . Hoe doe je dat ???
Geplaatst: 25 mei 2008, 01:24
door msts.be
Fles schreef:lekker land dan. er is anno 2008 nog steeds geen enkel systeem wat een trein tot een noodstop kan dwingen daar?

Men is er aan bezig, de eerste 5 km van TBL1+ liggen al op de Antwerpse NZV en een kort stukje van L12 tussen Antwerpen-Dam en de inrit van de L4..
TBL1+ werkt dus met dezelfde bakens als ETCS-1, en verplicht de TB een extra knop in te drukken in de stuurpost zodat het quasi-onmogelijk wordt om door een rood sein te rijden. Maar hier komt het: ik schrijf quasi-onmogelijk omdat het nog áltijd mogelijk is om door een rood sein te rijden, maar weliswaar niet meer aan volle snelheid (eerder 30 à 40 km/u ofzo..)
Fazit: wéér een geldverslindende tussenstap om toch maar het ETCS-proces zo lang mogelijk te rekken.. Als men ineens ETCS-1 legt op alle hoofdassen (zeker L25/27, L12, L124, L161, L59, L50, L50A, L36, L37, L24, L15 binnen de 2 jaar, moet best lukken) dan kunnen er al véél meer locs in ETCS-modus gaan rijden (TRAXX, MRCE/Railion BR189) en kan eindelijk de privé aan de slag hier.. En dan zullen we ook niet zoveel problemen met Europa meer krijgen..
