msts

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
doggys2
Contacteer:

Re: msts

Bericht door doggys2 »

Ja hoor, je kan gerust enkele honderden ( misschien wel duizenden) routes downloaden en echt duizenden lok's en wagons.
Uiteraard zijn ze niet allemaal even goed en mooi maar er zijn echte toppers bij.
Voor sommige heb je best veel geheugen nodig maar er zijn er ook hééél veel goede die op een lichter configuratie prima draaien.

Zelf bouwen kan zeer zeker maar is niet echt eenvoudig en behoorlijk tijdrovend maar het is altijd het proberen waard en dan kunnen cabinerittenfilmpjes ( mooi woord voor Scrabble :lol: :lol: :lol: ) wel helpen.

Er zijn zes standaard routes meegeleverd inclusief het nodige materieel.
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
doggys2
Contacteer:

Bericht door doggys2 »

HLE 2302 schreef:
trainfreak schreef:...En in de handel zijn er ook heel veel routes te koop voor MSTS.

(de mijne was zo zwaar dat MSTS een halfuur nodig had om tot het beginscherm te komen :P)
lol mijn msts mapje weegt momenteel z'n 13 GB :p

greetz 2302
Het gaat natuurlijk niet om het meeste geinstalleerd te hebben maar ik heb momenteel ( na een grote opkuis ) een veertigtal routes en een negenhonderd loks en wagons geinstalleerd staan goed voor een 24 GB, maar het is best leuk met minder hoor!!!

www.photofinish.be
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Als MSTS lang doet over laden, hier DE oplossing: Trainstore!
jymmbco

Bericht door jymmbco »

doggys2 schreef:Ik ben absoluut pro, het is dan makkelijker om on topic te blijven.

@ jymmbco : Wat ook een verslavende bezigheid in verband mat treinen is dat is spoorwegfotografie, ongelooflijk boeiend en gevarieerd.
klopt, heb al verschillende prachtige foto's van gezien, maar daar moet je dan ook tijd voor hebben, en daar zit het grootste probleem
jymmbco

Bericht door jymmbco »

woensdag is msts geleverd, natuurlijk al direct ginstalleerd, al wat rondgereden ook, zit nu met een prob ivm versie 1.4, (reeds aangegeven op een ander forum)
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Is dat eigenlijk normaal dat de lijn Antwerpen-Brussel gigantisch veel schokt?
groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Wover

Bericht door Wover »

Ja, de bouwer heeft daar zoveel details in verwerkt dat het een zeer zware klus is voor een pc om dat allemaal weer te geven. Ikzelf heb er nu geen last meer van, maar op mijn vorige 2 pc's wel.

Het kan helpen om het grafisch detail op het minste te zetten, of op een lagere resolutie te spelen...

(of een nieuwe pc te kopen :P)
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Wover schreef:(of een nieuwe pc te kopen :P)
Dit is een nieuwe, krachtige pc... (videokaart van 512 MB moet volstaan denk ik...).
Zou het kunnen helpen door iets trager te rijden (moet wel toegeven dat ik er tegen 300 kmph over vlam....)?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Wover

Bericht door Wover »

Vreemd, een nieuwe pc zou dat echt wel zonder schokken moeten aankunnen :).

300 per uur is veel te traag om er last van te kunnen hebben ;), dus daar moet je de fout niet zoeken.
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Ik kan ook gemakkelijk met 300 over Antwerpen-Brussel knallen met Thalys, zonder schokken... En dat met een 256 mb videokaart en 1 gig werkgeheugen.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

sncf-sncb schreef:Als MSTS lang doet over laden, hier DE oplossing: Trainstore!
Bij TrainStore krijg ik aldoor meldingen dat hij al 10 seconden wacht op toegang tot een bepaald bestand.

Iemand een oplossing?

BDJ
doggys2
Contacteer:

Bericht door doggys2 »

Bartjedj schreef:
sncf-sncb schreef:Als MSTS lang doet over laden, hier DE oplossing: Trainstore!
Bij TrainStore krijg ik aldoor meldingen dat hij al 10 seconden wacht op toegang tot een bepaald bestand.

Iemand een oplossing?

BDJ
Echt geen idee ik heb dit zelf nooit voor gehad maar om welk bestand gaat het?
En was jij zaterdag ook op de TSP-reis in een wit T-shirt, dan heb ik enkele foto's van jou.

crazyhorse

www.photofinish.be
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Ik dacht al dat ik je herkende :D
Ik had inderdaad een wit T-shirt aan (van La Vache Qui Rit, neen dat was geen zelfportret :lol: )

Het bestand is telkens anders. Hij zegt dat hij de bestanden niet kan overschrijven van de MSTS-map naar de TS-map.

BDJ
_larv_

Bericht door _larv_ »

Beste

ik heb namelijk microsoft train simulator gedownload en heb zeer weinig routes.
Waar download ik belgische routes en hoe laad ik ze in msts zelf.

lars :o
doggys2
Contacteer:

Bericht door doggys2 »

Ik denk je wel verder te kunnen helpen, maar stuur dan even een PB met uw emailadres dat zal gemakkelijker werken.
Ik ben wel van 1 tot en met 5 juni naar Parijs maar vanaf zondag ben ik weer present.

www.photofinish.be
Plaats reactie