Pagina 3 van 20
Geplaatst: 03 mei 2006, 21:09
door 1607
bwa ik heb zo gemende gevoelens over DLC. kwa rust en rijtijden zijn ze soms niet in orde. (weet ik uit zeer betrouwbare bron). kwa verloning is het ook niet echt nen vetten. en de nogal nonchalanse waarmee men met zijn werknemers omspringt is soms ook te wensen over te laten.
Geplaatst: 03 mei 2006, 22:15
door Trainspotterke
1607 schreef:bwa ik heb zo gemende gevoelens over DLC. kwa rust en rijtijden zijn ze soms niet in orde. (weet ik uit zeer betrouwbare bron). kwa verloning is het ook niet echt nen vetten. en de nogal nonchalanse waarmee men met zijn werknemers omspringt is soms ook te wensen over te laten.
Inderdaad! De meeste machinisten zijn gelijk gasten van ergens in de 20 jaar, die ik dan nog veelal met één of meerdere voeten op het dashboard zie liggen!

Geplaatst: 04 mei 2006, 16:58
door TBbart
inderdaad... op de L24 zagen we een DLC passeren, en de TB lag languit met zijn voet op de stuurtafel

Geplaatst: 04 mei 2006, 20:02
door Concurrent
-*-
Geplaatst: 04 mei 2006, 21:19
door Jonathan
Concurrent schreef:Ge moet nie vragen hoe gerustgevend dat we op cruise control rijden
Dat mag toch niet. Cruise control, automatische piloot...
Geplaatst: 04 mei 2006, 22:24
door Speedy
Vorig jaar is een HLD77 (met rangeerbestuurder v depot Zeebrugge) tegen een HLD van DLC gereden toen deze aan't tanken was
Bestuurder NMBS in fout want reed in 'rit op zicht' ..
maar DLC mag daar ook nie staan tanken (=diesel uit vrachtwagen overladen in HLD)
Geplaatst: 04 mei 2006, 23:18
door Elgar
TBbart schreef:inderdaad... op de L24 zagen we een DLC passeren, en de TB lag languit met zijn voet op de stuurtafel

Hebben die class 66 locomotieven dan gene dodemanspedaal

Ik dacht dat dat verplicht was op elke locomotief...
Geplaatst: 05 mei 2006, 17:38
door Concurrent
-*-
Geplaatst: 05 mei 2006, 17:49
door Jonathan
Concurrent schreef:Ja snap ik ook niet , maar een pedaal is er dus degelijk aanwezig!Afgelopen dinsdag heeft er nog één van DLC een vrachtwagen geramd , die het nodig vond om de achterzijde van z'n trekker op de sporen te laten staan bij een overweg ...En verleden jaar in october is er door 2 onderstationchefs en 1 seingever een zware sanctie opgelegd omdat ze één van DLC groen sein gaven en op dat zelfde moment was er een spoor ernaast infra bezig met een kraan , DLC heeft er een cabrio aan overgehouden want de seingever had die van DLC dus geen groen mogen geven , oftewel die kraan niet op dat spoor laten werken...En vandaag hebben we het er nog over gehad, DLC probeert z'n best te doen , en alle voorvallen die tot nu toe gebeurd zijn , is DLC nooit in fout geweest!!En van dat tanken in zeebrugge kan onder toestemming van Infrastructuur beheer , met afgetekend attest...Ik kan maar één ding zeggen , DLC doet het niet beter als de NMBS , maar ook niet slechter!(punt)
Vandaag kreeg ik weer een blad tegen de privatisering van de spoorwegen aan het station van Brugge. Er zijn dus duidelijk mensen ongerust over en terecht ook.
Geplaatst: 05 mei 2006, 18:21
door Concurrent
En wie gaat het nu nog tegenhouden????Als zelfs begin volgend jaar het personenverveoer per spoor word vrijgegoven , dat wil al meer dan genoeg zeggen!Ga je toch niet mee rkunnen tegenhouden.In nederland en Duitsland , meer als 200 privemaatschappijen , en weinig ongevallen , dat zegt meer dan genoeg!
Geplaatst: 05 mei 2006, 18:28
door Jonathan
Concurrent schreef:En wie gaat het nu nog tegenhouden????Als zelfs begin volgend jaar het personenverveoer per spoor word vrijgegoven , dat wil al meer dan genoeg zeggen!Ga je toch niet mee rkunnen tegenhouden.In nederland en Duitsland , meer als 200 privemaatschappijen , en weinig ongevallen , dat zegt meer dan genoeg!
Weinig ongevallen? In Engeland gebeuren er om de haverklap ongevallen, meestal met dodelijke afloop, omdat de privé-exploitanten alléén maar winst najoegen en het vertikten om ook in veiligheid te investeren. Na enige tijd was in Nederland géén enkele trein op tijd, als hij al reed. Daarbij, bij die privatisering moet alles in een gebouw, apparte lokketten. Denk je dat privé-maatschappijen gëinterreseerd zijn in kleine stopplaatsen en stations? Die willen winst maken, in hun ogen tellen alleen de hoofdlijnen en de NMBS zou achterblijven met alle kleine, onwinstgevende lijnen. Niet het algemeen nut, maar de bedrijfswinst zal het belangrijkste worden.
Geplaatst: 05 mei 2006, 18:43
door Concurrent
-*-
Geplaatst: 05 mei 2006, 18:47
door blockxke
jaja
Geplaatst: 05 mei 2006, 18:49
door Wover
zucht, het wordt hier heel den tijd maar erger en erger met discussies die uit de hand lopen, hou het toch wat vriendelijk aub...
Geplaatst: 05 mei 2006, 18:52
door Concurrent
Graag , maar zouden jullie graag hebben dat ik niets anders dan negatieve over de NMBS zou zitten te vertellen??Ik denk het ook niet en ik krijg het momenteel al op mijn systeem , dat ik dan nog van een student moet te horen krijgen , dat privefirma's niet deugen!BULL SHIT! ja en nij zwijg ik er over!
Er zijn fijnere dingen om over te babbelen...Geef ik je geen ongelijk in maar ik verdedig DLC zo waar als ik hier nu net een bericht heb getypt!