Pagina 3 van 3
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 31 aug 2008, 08:54
door Adler
Bibke schreef:De informatie die ik gekregen heb is dat een nieuw wiel een doormeter heeft van 1000 mm en een volledig afgesleten 930 mm.
Dat zou kunnen kloppen.
Hier zie je een foto van een draaistel van een BR185 waarop de groef duidelijk is te zien.
De 185 heeft een wieldiameter van 1250 mm die mag afgesleten worden tot 1170 mm, dus 4 cm mag er af.
Bron: Die Baureihen 145, 146 und 185, EK-Verlag
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 31 aug 2008, 09:53
door dentheo
Adler schreef:Bibke schreef:De informatie die ik gekregen heb is dat een nieuw wiel een doormeter heeft van 1000 mm en een volledig afgesleten 930 mm.
Dat zou kunnen kloppen.
Hier zie je een foto van een draaistel van een BR185 waarop de groef duidelijk is te zien.
De 185 heeft een wieldiameter van 1250 mm die mag afgesleten worden tot 1170 mm, dus 4 cm mag er af.
Bron: Die Baureihen 145, 146 und 185, EK-Verlag
Is dus die groef op de buitenkant.
ps. dit wiel heeft precies zeer lage flens
Theo
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 31 aug 2008, 10:55
door Bibke
Nog een foto. Zie pijl in deelfoto rechtsonder.

Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 31 aug 2008, 11:00
door dentheo
Bibke schreef:Nog een foto. Zie pijl in deelfoto rechtsonder.
]
Inderdaad waarschijnlijk zeer makkelijk bij inspectie... hoe gebeurde die vroeger ? Met een diktemeter ?
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 31 aug 2008, 11:06
door Bibke
Wel belangrijk om te melden is dat de 77ers geen wielen met wielbanden hebben maar wel volle wielen.
Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 31 aug 2008, 12:35
door Steven
Bibke schreef:Wel belangrijk om te melden is dat de 77ers geen wielen met wielbanden hebben maar wel volle wielen.
ter aanvulling monoblokwielen genaamd

Re: Aanpassingen HLD77 voor inzet in Duitsland
Geplaatst: 31 aug 2008, 12:51
door fitnessboy
Steven schreef:Bibke schreef:Wel belangrijk om te melden is dat de 77ers geen wielen met wielbanden hebben maar wel volle wielen.
ter aanvulling monoblokwielen genaamd

volledig juist
