Pagina 3 van 3
Re: Variabele snelheid van IC A op L2
Geplaatst: 01 sep 2008, 08:08
door 13'erke
Steven schreef:Toch wel de inritsnelheid en uitritsnelheid in Luik zijn totaal verschillend, het is niet omdat er geen zichtbare snelheidsbeperkingen zijn met werfborden (snelheidsdriehoeken) dat er geen zijn. Luik rijd je nog steeds binnen aan 40 (lichtcijfer) maar buitenrijden kan je vanop spoor drie aan 100 km/u. Een wezenlijk verschil, de inritten zijn bedoeld om minstens aan 70 km/u te worden bereden (kan zijn dat dit 100 word), maar dit zal pas kunnen als de werken aan de perrons (1 en 2) gedaan zijn in luik.
komt daarbij dat de buffertijd op deze plaats behouden blijft voor werken die ook nog op andere delen van het traject lopen. (want twee min buffer is voldoende in luik)
Dan blijft de vraag welke trein aan 100km/h zal binnenlopen om meteen aan de perrons te moeten kunnnen stoppen.

Re: Variabele snelheid van IC A op L2
Geplaatst: 01 sep 2008, 13:20
door Shrek
13'erke schreef:
Dan blijft de vraag welke trein aan 100km/h zal binnenlopen om meteen aan de perrons te moeten kunnnen stoppen.

met een lange sleep I11 of M4 moet zoiets toch lukken

Re: Variabele snelheid van IC A op L2
Geplaatst: 01 sep 2008, 13:37
door Steven
Shrek schreef:13'erke schreef:
Dan blijft de vraag welke trein aan 100km/h zal binnenlopen om meteen aan de perrons te moeten kunnnen stoppen.

met een lange sleep I11 of M4 moet zoiets toch lukken

met i11 geen probleem, met M4 zou ik dat niet doen.
Re: Variabele snelheid van IC A op L2
Geplaatst: 01 sep 2008, 13:48
door nighttrain
Steven schreef:Shrek schreef:13'erke schreef:
Dan blijft de vraag welke trein aan 100km/h zal binnenlopen om meteen aan de perrons te moeten kunnnen stoppen.

met een lange sleep I11 of M4 moet zoiets toch lukken

met i11 geen probleem, met M4 zou ik dat niet doen.
Met 10 M4 aan 100kop gent St-Pieters,Lede,Brugge,Wetteren alsook sommige op de lijn 50 en enkele (maar minder op L36) was nochtans geen probleem.
Opgelet 100 met de reeds 0,5 vermindering in remleiding, dus je streelde al de remmen als het ware
Re: Variabele snelheid van IC A op L2
Geplaatst: 01 sep 2008, 13:52
door Steven
zoveel treintjes met 10M4 zijn er tegenwoordig niet meer hoor, die dat wij doen zijn er met 8 of is 9. de langere samenstelling komen voor op de IC Moeskroen Schaarbeek of Quievrian Luik, maar geen van beide doe ik.
Re: Variabele snelheid van IC A op L2
Geplaatst: 01 sep 2008, 19:31
door rvdborgt
Steven schreef:Toch wel de inritsnelheid en uitritsnelheid in Luik zijn totaal verschillend, het is niet omdat er geen zichtbare snelheidsbeperkingen zijn met werfborden (snelheidsdriehoeken) dat er geen zijn. Luik rijd je nog steeds binnen aan 40 (lichtcijfer) maar buitenrijden kan je vanop spoor drie aan 100 km/u. Een wezenlijk verschil, de inritten zijn bedoeld om minstens aan 70 km/u te worden bereden (kan zijn dat dit 100 word), maar dit zal pas kunnen als de werken aan de perrons (1 en 2) gedaan zijn in luik.
komt daarbij dat de buffertijd op deze plaats behouden blijft voor werken die ook nog op andere delen van het traject lopen. (want twee min buffer is voldoende in luik)
De werkzaamheden bij de inrit van Luik zijn waarschijnlijk de laatste op het traject Luik - Leuven. Maar daar is geen extra buffer voor nodig: in 2002 en zeker later was de inrijsnelheid daar bij mijn weten al 40 km/h. De al bestaande, ruime buffertijd Luik - Leuven is echter sinds 2002 geleidelijk nog verder opgerekt. Andere werkzaamheden tussen Luik en Leuven dan de genoemde inrit van Luik zijn me niet bekend. Vandaar ook dat de treinen (vooral in het weekend) veel te vroeg aankomen.
Groetjes,
Rian
Re: Variabele snelheid van IC A op L2
Geplaatst: 02 sep 2008, 12:18
door Steven
tja zoals ik al eerder zei durven ze een buffertijd soms ook gewoon gaan spreiden om te voorkomen dat een buffertijd er voor gaat zorgen dat op 1 bepaalde plaats in bepaalde gevallen een trein veel te lang doet stilstaan. Hierdoor gaat men dus wat gaan verderdelen ook al is op sommige plaatsen die extra tijd te veel van het goede op bepaalde momenten. langs de andere kant heden ook een klein hulpmiddel om de stiptheid misschien wat binnen de lijnen te houden
