Pagina 3 van 3

Re: NMBS overweegt meer snelle treinritten tussen Hasselt en Bxl

Geplaatst: 01 sep 2008, 08:46
door K V B
Beesty schreef:Ik heb die GF koppelingen altijd een heel slecht idee gevonden, nuja das mijn persoonlijke mening.
Wat ik mij afvraag is waarom die koppelingen zo ver uitsteken op de loc? Waarom niet gewoon gedaan zoals bij het NS DDAR materiaal: Buffers behouden, en de koppeling gewoon onder de bestaande hangen. Dat blijkt daar toch wel te werken. En anders waarom niet gewoon de standaard koppeling behouden? Daarmee moet splitsen en koppelen ook in vijf minuten te doen zijn.

Re: NMBS overweegt meer snelle treinritten tussen Hasselt en Bxl

Geplaatst: 01 sep 2008, 13:39
door Steven
met de standaardkoppeling heb je naast een tweede bestuurder ook nog steeds een rangeerder nodig om de fysieke koppeling te verwezenlijken, de gf was dus uit oogpunt van personeelsbesparing en een 'snelle' koppeling.

Re: NMBS overweegt meer snelle treinritten tussen Hasselt en Bxl

Geplaatst: 01 sep 2008, 13:41
door treinbruno
kan een machinist dat dan niet doen :)
of moet die proper blijven :mrgreen:

Re: NMBS overweegt meer snelle treinritten tussen Hasselt en Bxl

Geplaatst: 01 sep 2008, 13:42
door Steven
treinbruno schreef:kan een machinist dat dan niet doen :)
of moet die proper blijven :mrgreen:
tot op heden is dat niet voorzien om een TB te laten doen bij een reizigerstrein.

Re: NMBS overweegt meer snelle treinritten tussen Hasselt en Bxl

Geplaatst: 02 sep 2008, 07:06
door K V B
Steven schreef:met de standaardkoppeling heb je naast een tweede bestuurder ook nog steeds een rangeerder nodig om de fysieke koppeling te verwezenlijken, de gf was dus uit oogpunt van personeelsbesparing en een 'snelle' koppeling.
De laatste keer (toegegeven, ene paar jaar geleden) dat ik twee breaks heb zien koppelen stond er daar toch een rangeerder op te kijken.

Re: NMBS overweegt meer snelle treinritten tussen Hasselt en Bxl

Geplaatst: 02 sep 2008, 07:08
door K V B
Steven schreef:
treinbruno schreef:kan een machinist dat dan niet doen :)
of moet die proper blijven :mrgreen:
tot op heden is dat niet voorzien om een TB te laten doen bij een reizigerstrein.
Het is ook sneller als er een rangeerder bij is. Ik zie ze bij de SBB regelmatig wagens bij hangen tijdens de normale halteringstijd in een station. Afkoppelen gaat nog sneller. Bij aankomst van een trein in Luzern is na minder dan 30 seconden de loc al los.

Re: NMBS overweegt meer snelle treinritten tussen Hasselt en Bxl

Geplaatst: 02 sep 2008, 12:15
door Steven
K V B schreef:
Steven schreef:
treinbruno schreef:kan een machinist dat dan niet doen :)
of moet die proper blijven :mrgreen:
tot op heden is dat niet voorzien om een TB te laten doen bij een reizigerstrein.
Het is ook sneller als er een rangeerder bij is. Ik zie ze bij de SBB regelmatig wagens bij hangen tijdens de normale halteringstijd in een station. Afkoppelen gaat nog sneller. Bij aankomst van een trein in Luzern is na minder dan 30 seconden de loc al los.
idd tijdwinst zal je niet maken door alles door de tb te laten doen, je gaat enkel op personeel besparen dat is al.

Re: NMBS overweegt meer snelle treinritten tussen Hasselt en Bxl

Geplaatst: 02 sep 2008, 23:40
door Speedy
K V B schreef:
Steven schreef:met de standaardkoppeling heb je naast een tweede bestuurder ook nog steeds een rangeerder nodig om de fysieke koppeling te verwezenlijken, de gf was dus uit oogpunt van personeelsbesparing en een 'snelle' koppeling.
De laatste keer (toegegeven, ene paar jaar geleden) dat ik twee breaks heb zien koppelen stond er daar toch een rangeerder op te kijken.
Niemand die zegt dat die mens daar niet naar mag staan kijken hé maar voor het koppelen of ontkoppelen van materieel met GF-koppeling is normaal gezien geen extra personeel nodig.